Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Erfarenheter av Eagle Gear kevlarjeans?

  1. #1

    Erfarenheter av Eagle Gear kevlarjeans?

    Letar kevlarjeans för fullt så man slipper ha det så hemskt varmt om somrarna men ändå kan känna sig trygg, och jag hittade de här på Ebay:

    http://www.ebay.co.uk/itm/Mens-Biker...c89uexua0wMdDg

    Aldrig hört talas om märket, men Dupont har jag hört ska vara samma supplier av kevlarväv som Draggin' använder... Dessutom är ju priset bra, och jag gillar att de är helt täckta av kevlar till skillnad från en del modeller som bara har patchar på utsatta ställen. Helfodrat känns ju betydligt tryggare menar jag... Är det någon som testat såna här och kan uttala sig om kvaliteten?

  2. #2
    Tog och slog till på ett par, återkommer med en liten recension när jag får hem dem!

  3. The Following 2 Users Say Thank You to Bushido For This Useful Post:

    Henrik Forslund (2016-02-22), Sedition (2016-02-22)

  4. #3
    De satt riktigt bra! köpte medvetet en tum för stort då jag vill kunna ha utökade beskydd under och de satt som en smäck! Riktigt bra passform, förvånansvärt bekväma, följsamt och mjukt kevlar... Känns som något tjockare och mycket lenare jeans helt enkelt! Jag är riktigt nöjd, såpass att jag funtar på att köpa ett par till att bära till vardags kanske blir lite varmt dock... men ja, jag skulle verkligen rekommendera de här byxorna iallafall! Känns som bra kvalité För pengarna! det enda negativa var att fickorna till höftskydden var av ganska tunnt nät och kardborröppningen var lite för stark så jag rev sönder fickan litegrann när jag skulle ha i skydden... men det var nog mest mitt eget fel så byxorna känns fortfarande som ett riktigt bra köp!

  5. Följande användare tackar Bushido för detta inlägg:

    Banditen01 (2016-02-25)

Liknande ämnen

  1. Snygga kevlarjeans
    Av Hd_Walle i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:45
  2. Kevlarjeans, skinnbyxor, allvädersjacka
    Av Biohazard_76 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 22:50
  3. Draggin K-shirt erfarenheter
    Av warpath i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-02, 12:07
  4. V&H Fuelpak, erfarenheter?
    Av Bikerboy i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 20:20
  5. Artikel: Top Gear Sverige, Malmö!
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 12:28

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •