Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nybliven V-rod ägare?!?!

  1. #1

    Nybliven V-rod ägare?!?!

    Hej

    Det är så att jag har gjort något så dåraktigt som att köpa en V-rod utan kort, utan erfarenhet.

    Det är så att jag behöver hjälp med larmsystemet och hur dom reglagen fungerar.

    Nere vid startmotorn finns ett vred med 3 lägen. ACC, OFF, IGN. När vi transporterade MC:n fick nyckeln sitta i det vredet så att inte larmet gick igång, men hur funkar det? IGN är läget hojen ska ha när man ska köra? Och sen antar jag att så länge nyckeldosan är i närheten ska inte larmet gå igång?

    Mycket tacksam för all hjälp, och ge mig gärna en dumstrut för just så känner jag mig

  2. #2
    Bra gjort, nu MÅSTE du ta kortet, jag gjorde likadant för många år sedan i.o.f.s en Kawasaki 1500 Vulcan. Köpte en Nigth Rod i höstas och super nöjd.
    Spelar ingen roll vilket läge tändningen står i, bara pucken är i närheten så är larmet avaktiverat.

  3. #3
    V.I.B burningheads avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    44
    Tackad: 13
    Välkommen och kul med ditt inköp av motorcykel, dumstrut får du ingen av mig.
    Det är lite krångligt att nå transportläge för motorcykelns larm, men prova följande...

    Så här ställer larmet i Transportläge, dvs stöldskydd inkopplat men rörelsedetektorn avaktiverad.
    Det är så det funkar på XR1200, men det är säkerligen samma på alla modernare Harley´s.

    1. Vrid tändninglåset till lägen IGNITION
    2. Växla dödarknappens läge från RUN till OFF
    3. Vrid tändningslåset till OFF och därefter direkt till ACC, ha kodnyckeln i närheten.
    4. Tryck samtidigt på båda blinkersreglagen inom 5 sek från att tändningslåset vridits till ACC enligt punkt 3.
    5. När alla blinkers har blinkat en gång vrid tändningslåset till OFF.
    6. Du har nu aktiverat stöldskyddet med rörelsedetektorn avaktiverad.

    7. Gå ur Transportläget genom att vrida tändningslåset till IGNITION och växla dödarknappens läger från OFF till RUN.
    Senast redigerat av burninghead den 2015-11-30 klockan 12:02.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av burninghead Visa inlägg
    Välkommen och kul med ditt inköp av motorcykel, dumstrut får du ingen av mig.
    Det är lite krångligt att nå transportläge för motorcykelns larm, men prova följande...

    Så här ställer larmet i Transportläge, dvs stöldskydd inkopplat men rörelsedetektorn avaktiverad.
    Det är så det funkar på XR1200, men det är säkerligen samma på alla modernare Harley´s.

    1. Vrid tändninglåset till lägen IGNITION
    2. Växla dödarknappens läge från RUN till OFF
    3. Vrid tändningslåset till OFF och därefter direkt till ACC, ha kodnyckeln i närheten.
    4. Tryck samtidigt på båda blinkersreglagen inom 5 sek från att tändningslåset vridits till ACC enligt punkt 3.
    5. När alla blinkers har blinkat en gång vrid tändningslåset till OFF.
    6. Du har nu aktiverat stöldskyddet med rörelsedetektorn avaktiverad.

    7. Gå ur Transportläget genom att vrida tändningslåset till IGNITION och växla dödarknappens läger från OFF till RUN.
    Ok, lite krångligt, men tack . Läste något liknande på en amerikansk sida men det gällde en tidig 2000 talare.

    Går händelser i förväg, men tar det i alla fall. Jag har på cykeln Harley ryggstöd för passagerare, Hårda sidobags och Vance & Hines slipon, men jag tror jag vill sälja allt och köpa ett 2-1 V&H system. Gillar inte stuket med sidobags och sen har dom inget snabbfäste.. Ungefär vad kan man tänkas få för såna grejer?

Liknande ämnen

  1. Nybliven harley-ägare
    Av Svarten i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-06-10, 08:16
  2. Nybliven Nightrod ägare
    Av tvameter i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-02-15, 18:59
  3. Nybliven Shovel-ägare
    Av NevYn i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 21:56
  4. Nybliven HD-ägare och forumanvändare
    Av CrazyVic i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-04-17, 10:21
  5. Nybliven HD ägare
    Av flummbeck i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-04-07, 10:19

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •