Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Köpa min första HD

  1. #1

    Köpa min första HD

    Tjo,
    Första inlägget här på forumen, men har hängt runt här ett tag.

    Har kört hoj sedan jag var 16 år fram tills nu då jag är 46 år och har haft allt i mc väg utan just Hd.

    Har kört custom dom sista 5 åren och lär nog stanna i detta val av mc då jag numera prioriterar lugna turer framför fart och fläckt.

    Har under snart 1 år sneglat på HD Streetbob och i ärlighetens man är jag rent ut sagt helt såld på hojen.

    Har provkört den å så, men det är en sak som stör mig bara och det är att den har ett jekla högt pris som nyköp.

    Är ej intresserad av beg då dom ligger så pass högt i pris att skillnad mellan ny och beg på 2 årsmodeller inte är värt att köpa beg.

    Har lite frågor

    Är då ute efter en 2015 alt 2016 års modeller av streetboben och finns det något negativt om hojen i fråga?

    Priserbilden är ju hög på nytt, men så även på begagnat.

    Vad man vill ha betalt på beg är ju en annan sak om vad man får i verkligheten och med tanke på priserna så verkar HD vara en investering mot alla andra övriga mc som förlorar värdet rätt snabbt??

    Finns det nåt "Måste" att byta på en ny maskin för att göra den roligare eller är en original helt okej?

    Tackar på förhand

  2. #2
    Luft buller (avgas och luftburk) och nån tuner 6-25000 beroende på hur mycket pengar du vill lägga. Detta är oftast redan gjort på en beggad. På en ny hoj kan man ibland pruta ner priset motsvarande luft o buller o få det på köpet men då blir oftast resultatet därefter. Mitt tips är att göra det själv, o köp dyra rätt saker från början så slipper du va missnöjd o byta 3-4ggr o ändå betalat mer än det där dyra från början. O pruta allt du kan på Hd affären. Lycka till
    Mer info om luft o buller http://www.harleybutiken.com/sida/Luft-och-Buller

    För dyna finns det massa i usa, googla sawickispeed, trashinsupply, twobrothers, bassani, 60andpregnant. Instagram är bra för inspiration o trender.

    Senast redigerat av Henrik Forslund den 2015-10-27 klockan 21:56.

  3. #3
    Köpte min Fat Bob fabriksny och prutade med mig luft & buller i priset. Rush slip-ons, bättre flödande luftfilter och SEST. Gjorde en hel del på prestandan. Låg en standardmapp i från början och när den var inkörd lät jag bänka den vilket också gjorde klart märkbar skillnad på respons och prestanda.

Liknande ämnen

  1. Min första Harley
    Av Pihlle i forum Custom & Byggen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 11:35
  2. Precis köpt min första harley!!!
    Av Yxiii i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2013-09-13, 11:23
  3. Ny HD ägare...min första
    Av andbre i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 16:15
  4. Min första Harley:)
    Av Tomaz i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-06, 18:43
  5. Har nu köpt min första hoj!!
    Av moagnes i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 10:38

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •