Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: skapa separata knuckehead, Panhead & Shovelhead threads

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Mandurah, WA Australia
    Inlägg
    28
    Tackad: 5

    Lightbulb skapa separata knuckehead, Panhead & Shovelhead threads

    Har precis skapat ett konto här men märkte snabbt hur stökigt det känns eftersom man inte kan zoma in på motorer

    Jag har under många år använt mig av http://www.shovelhead.us/forum/index.php som i första hand fokuserar på shovelhead's - men där dom har skapat andra grupper så medlemmar med speciellt intresse snabbt kan komma i kontakt me likasinnade - Tycker den här siten borde göra något liknande

    Personligen har jag noll intresse av evo's or nyare HD motorer - mitt intresse kretsar run vintage shovelhead
    - så kom igen och gör det lättare för oss att komma i kontakt me andra med samma intresse

    Skulle vara perfekt med a vintage sektion med undergrupper för motor med subgrupper som "delar säljes/önskas", "tech tips" osv.

    hej

    good @ being sucked @

  2. #2
    Men nu är ju inte detta Shovelhead forum utan Harley forum o jag personligen intresserad av allt som brummar ... sök funktionen är knivskarp om man lär sig/kan söka ...

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Mandurah, WA Australia
    Inlägg
    28
    Tackad: 5

    helt klart så fattar du inte vad jag talar om - sheeeesh

    good @ being sucked @

  4. #4

  5. #5
    Det finns ju redan en kategori för "Klassiska och Historiska Harleys", http://harleyforum.se/forumdisplay.p...toriska-Harley

    Själv är jag raka motsatsen, allt utan insprut är av noll intresse för mig, men om de deltagare som skriver under nämnda kategori önskar fler underkategorier så kan säkert admin ordna det om man är snäll och trevlig!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Det finns ju redan en kategori för "Klassiska och Historiska Harleys", http://harleyforum.se/forumdisplay.p...toriska-Harley

    Själv är jag raka motsatsen, allt utan insprut är av noll intresse för mig, men om de deltagare som skriver under nämnda kategori önskar fler underkategorier så kan säkert admin ordna det om man är snäll och trevlig!
    Ja, denna finns. Visst EVO ligger där oxo men den är ju trots allt ca 30 år gammal nu Visst kan jag UNDER denna grupp lägga fler kategorier, problemet är alla nuvarande inlägg som kommer ligga kvar där i en enda soppa. Ni bestämmer.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #7
    Skapar enormt merjobb för admin att hålla up to date flytta inlägg som skapats i fel tråd, näe kör som vanligt

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av ghostwolf59 Visa inlägg
    helt klart så fattar du inte vad jag talar om - sheeeesh
    Fattar precis vad du menar finns forum som det är ett evigt trådflyttande för det är postat i fel tråd o ger admin heltidsarbete men är man bara intresserad av specifikare kunskap kanske detta forum är fel, här är det allmänt harley snack kör vad du vill o respektera andras val. Tyckte inte om undertonen i att allt nyare än Shovel intresserar mig inte ...

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Mandurah, WA Australia
    Inlägg
    28
    Tackad: 5

    "...evigt flyttande av trådar..." - verkar som du utgår från att alla här är fullkomiga idioter.
    Så vad då om något råkar lägga upp en vintage knuckle "sökes" annons under en shovelhead "önskas/köpes" sub kategori ! Dom flesta skulle inte bry sig ett skit (om nu "kontapel korrekt" (HD forum polisen) övervakar medlemmar och utfärdar böter så border ni kanske försöka pensionera "konstapel korrekt" istället.

    Om programmet som admin ansvarar för har funktioner liknande de flesta wiki type web appar så är det en skitsak att flytta något. (kan enkelt göras helt autmatiskt om man tänker till lite och använder sig av taggar eller lite meta data "smarts"

    Förslaget om att slänga allt "klassiskt" under end samlat soptunna som går under nambet "Klassiska & Historiska Harleys" är en av de dummaste argument jag hört. Vad tror du händer med all skit om ytterligare 25 år (tekniskt så betraktas motor som vintage efter 25 år (tror jag) - i vilket fall som helst så är det ett korttänkt idiotiskt koncept/synsätt

    För 30 år sen var min hoj ny - idag är det vintage och det är inte alltid lätt att hitta delar eller folk med kunnande - om det här siten hade funnits då så hade ingen enkelt kunna gå in och hitta shovel bitar eftersom allt som lagts ut om den hamant under nån annan kategori. - å inte fan har jag lust att använa sök funktioner varge gång jag letar efter shovel bitar mm.

    Ta en titt på shovelhead.US forumet som jag använt mig av under många år - I princip så har dom fått det rätt första gången och siten kan leva och fungera ytterligare 100 år utan att någon/något är påverkat.

    Skulle vara en skit sak att skapa underkategorier (en för varje typ av HD motor) och flyta på. min rekomendation vore att behålla gamla utdaterader trådar (göra dom "read only") och sträva efter en logiskt lätt använd struktur (garanterar att admin inte skulle få mer att göra hjämfört med vad han-hon gör idag)

    good @ being sucked @

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av ghostwolf59 Visa inlägg
    Förslaget om att slänga allt "klassiskt" under end samlat soptunna som går under nambet "Klassiska & Historiska Harleys" är en av de dummaste argument jag hört. Vad tror du händer med all skit om ytterligare 25 år (tekniskt så betraktas motor som vintage efter 25 år (tror jag) - i vilket fall som helst så är det ett korttänkt idiotiskt koncept/synsätt
    Det var inte ett förslag, det var ett konstaterande. Kategorin finns ju redan. Och med det så dumförklarar du Admin som satt upp det så. Kanske borde du försöka anamma en aningens mer ödmjuk attityd här? I övrigt tycks du helt ha missat admins kommentar tidigare i tråden.

  11. #11
    Som jag skrev ovan, Ni bestämmer, det är ert forum! Jag lägger upp subkategorier på ett par minuter, så får jag lösa gamla inlägg efterhand som jag hinner.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    Så, du har jag fixat detta, kanske vill lägga till EVO ändå där...nåt annat som ska in, eller bara göra en "övrigt" ?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	klassiska1.JPG 
Visningar:	23 
Storlek:	24,0 KB 
Id:	17084

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	klassiska2.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	40,4 KB 
Id:	17085


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  13. #13
    Om nu Shovelhead US är så bra stanna där då istället för att komma hit med din ödmjukhet

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Mandurah, WA Australia
    Inlägg
    28
    Tackad: 5

    hatten av för admin som lyssnat på ett konstruktivt och praktiskt förslag som förbättrar den här siten

    verkar som admin skiter i bakåtsträvarna och gett till dom (*urypen som om dom får bestämma skulle ha oss kvar i stenåldern) och faktiskt lyssnat på konstruktiva ideer och förslag

    Bra jobbat admin - hade inte hittat dom nya rubrikerna som av någon anledning hamnat under "Klassiska & Historiska Harley" - funkar för mig, men vad händer när Eolution och Revolution blir klassiska/historiska ?
    Kanske ett tecken på att dom aldrig kommer vara så länge Hightech motorer har en tendens att hamna på tippen förr eller senare eftersom ingen förstår sig på dom eller saknar all special utrustning och datorer som

    good @ being sucked @

  15. #15
    ... bakåtsträvare var namnet ... noll intresse av Evo eller nyare var skrivet ... dubbla budskap här kanske ...

  16. #16
    Jag har sagt sedan starten för massa år sedan att jag tar emot tips och ideér som gör forumet bättre. Det är inte lätt att lägga upp det så allt blir perfekt från början. Har haft hdforums i USA som mall när jag skapade detta, men givetvis kan allt förbättras.

    Försök oxo vara snälla mot varann här inne, vi delar trots allt en hobby. En som älskar Twin Cams idag kan plötsligt fatta tycke en Panhead och vice verca.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  17. The Following 3 Users Say Thank You to admin For This Useful Post:

    Banditen01 (2015-09-06), Larsson (2015-09-06), Sedition (2015-09-07)

Liknande ämnen

  1. Shovelhead/panhead fotreglage
    Av Beemusup i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-07, 23:32
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 20:23
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-12-30, 17:19
  4. Grupper, skapa, gå med...
    Av Hagis i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-12-05, 19:42
  5. Grupp skapad för V-Rod-ägare! Ansult dig här!
    Av admin i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-09, 16:13

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •