Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kaffe latte i växellådan

  1. #1

    Kaffe latte i växellådan

    Hallå så här såg min olja ut i lådan efter ca 800mil och ca 100 av dom i kraftigt regn,jag tyckte det blev svårare och svårare att få i vissa växlar,så ett tips till er som kör mycke i regn kolla oljan vänta inte till ca 1600 mil som det står i servicemanualen Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150831_100057.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	30,4 KB 
Id:	17056.Så nu ny olja i red line heavy shockproof växlarna glider mjukt i,och nu går snart resan till Faakersee

  2. #2
    Oj, vet du var det kryper in?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  3. #3
    De gamla fyrväxlade lådorna är notoriska att släppa in fukt via urluftningsskruven. Men jag antar att du har en femväxlad modern, och ändå släpper den in en del? Men det är ingen större fara, men att kolla och byta oljan är helrätt.

  4. #4
    Ja det är en låda ifrån 2000,och det kommer in via avluftningsslangen som sitter vid chrome locket på transsidan,nu har jag kört i mycket kraftigt regn med duktigt mycket vatten på vägarna många mil på motorväg

  5. #5
    Du kan sätta dit en längre slang ev. med ett litet filter eller annan vattenfälla. En lång slang kan du dra upp och fästa högre upp, i hästsvansen kanske!

  6. #6
    Ja har funderat på en längre slang,men ett filter av något slag är kanske en bra idè,ha ha hästsvansen ja det blir nog svårt på min kala skalle ja det blev ett Biltema bränslefilter på slangänden
    Senast redigerat av ultra98 den 2015-09-01 klockan 20:16.

  7. #7
    Ser inge vidare ut. Oljan i min låda såg dock ut i det närmaste som ny efter 1000 mil. Bytesintervallet är var 3200 mil men det skadar kanske inte att byta lite oftare.

  8. #8
    Hej ja för det mesta ser oljan ren och fin ut men att kolla lite då och då skadar inte,sen var service intervallen på äldre twincam 1600 mil när det gällde oljebyte i vxl har jag för mig.
    Citat Ursprungligen postat av Erik Lundberg Visa inlägg
    Ser inge vidare ut. Oljan i min låda såg dock ut i det närmaste som ny efter 1000 mil. Bytesintervallet är var 3200 mil men det skadar kanske inte att byta lite oftare.

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-04-18, 19:19
  2. Kapa växellådan järnsportster
    Av Mojo.man i forum Custom & Byggen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-22, 20:32
  3. kapa bort växellådan.
    Av hwille i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-20, 11:11
  4. Sporre låter illa i växellådan.
    Av Phobban i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-08-09, 16:46
  5. Sportster å växellådan?
    Av Draken i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-11, 12:49

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •