Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Japansk Sportster Vad säger ni?

  1. #1

    Japansk Sportster Vad säger ni?

    Bifogad fil 17047

    Yamaha XV950 RACER, bra nypris och ganska snygg (liknar en Sportster) men sen då?

  2. #2
    Ja gillar man fula hojar så är det väl bara köpa en sån......

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  3. #3
    Motorn är bättre än något annat som inte kommer från Japan. Den är färdig och behöver inga powercomander/ ,Tjosan hejsan för att den skall funka.

    Utseendet kan man alltid diskutera. I detta forumet är det inte många som är nöjda med utseendet på originalsporster heller.

    Så det är en svår nöt.

  4. #4
    Värd en provtur möjligen, kanske bekvämare än amerikanskt

  5. #5
    Med lite kärlek så...





  6. Följande användare tackar Martin för detta inlägg:

    kapsylen (2015-08-30)

  7. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Den är nog inte sämre än så mycket annat, men harleyfolk har det ju med att kasta skit på allt som INTE är Harley. Personligen tycker jag att Harley är ett dyrt halvfabrikat; men det är ju jag det. Och utseendet? Hur många är nöjda med utseendet på en ny Harley, och behåller den i originalskick?

  8. Följande användare tackar Preben för detta inlägg:

    kapsylen (2015-08-30)

  9. #7
    Citat Ursprungligen postat av Preben Visa inlägg
    Den är nog inte sämre än så mycket annat, men harleyfolk har det ju med att kasta skit på allt som INTE är Harley. Personligen tycker jag att Harley är ett dyrt halvfabrikat; men det är ju jag det. Och utseendet? Hur många är nöjda med utseendet på en ny Harley, och behåller den i originalskick?
    Håller fullständigt med!

  10. #8
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Håller fullständigt med!
    Benägen att hålla med jag med, taskig attityd till andra åkare och hojar, det gäller också mig, hoppas kunna bli lite mer öppen

  11. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Jag kanske var lite åt andra hållet måste jag erkänna; men jag kan inte släppa tanken att HD-köparna är otroligt okritiska till produkten de köper (motorcykeln) men går på all marknadsföring, för vem skulle köpa en ny bil som måste modifieras för att den ska gå riktigt, och f.ö. håller taskig kvalitet till överpris?
    Med hänsyn till utseendet på Yamahan kan jag ju säga att jag inte tycker att en V-rod är speciellt snygg.

  12. Följande användare tackar Preben för detta inlägg:

    xrab00 (2015-08-29)

  13. #10
    [QUOTE=Preben;108487]Jag kanske var lite åt andra hållet måste jag erkänna; men jag kan inte släppa tanken att HD-köparna är otroligt okritiska till produkten de köper (motorcykeln) men går på all marknadsföring, för vem skulle köpa en ny bil som måste modifieras för att den ska gå riktigt, och f.ö. håller taskig kvalitet till överpris?
    Med hänsyn till utseendet på Yamahan kan jag ju säga att jag inte tycker att en V-rod är speciellt snygg.[/QUOTE

    Känns lockande att byta in min Superglid -05

  14. #11
    Citat Ursprungligen postat av Preben Visa inlägg
    Jag kanske var lite åt andra hållet måste jag erkänna; men jag kan inte släppa tanken att HD-köparna är otroligt okritiska till produkten de köper (motorcykeln) men går på all marknadsföring, för vem skulle köpa en ny bil som måste modifieras för att den ska gå riktigt, och f.ö. håller taskig kvalitet till överpris?
    Med hänsyn till utseendet på Yamahan kan jag ju säga att jag inte tycker att en V-rod är speciellt snygg.
    Så sant som det är sagt, du går från klarhet till klarhet idag Preben!

  15. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Så sant som det är sagt, du går från klarhet till klarhet idag Preben!
    Jag är på hugget i dag!

  16. #13
    Mysko radie på bakskärmen...passar till 21" bak!? I övrigt ett perfekt dirt-track-stuk-ämne!


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  17. #14
    Valet står mellan en forty eight -15 och Yamaha XV950 RACER -15? jag vet... känslan i en harley går inte att hitta i någon annan hoj, kanske man håller på och blir bekväm? Hmm...

  18. #15
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Hur ligger de prismässigt?

  19. #16
    Citat Ursprungligen postat av Preben Visa inlägg
    Hur ligger de prismässigt?
    Finns ett demo ex. för 84 900:- annars begär butikerna 93 900:-

  20. #17
    Själv kör jag revtech koreanskt skit enligt vissa, rör mig inte ryggen . Gillar jag vad jag ser ,hör o kör är jag nöjd. Tycker bara sportster modellen är ful. ren smaksak 😂

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  21. #18
    Provkörde Yamaha XV 950 racer idag, vet inte riktigt vad jag ska säga, hade väl räknat med åtminstone lite vrid... den rullade på som på något slags frivarv, som när jag lappade mina jeans med morsans symaskin en gång i tiden, visserligen lyckades jag få in pekfingret under nålen så den gick av och fastnade i fingret sen den perforerat nageln, men det gjorde inte ens ont, men en rolig historia blev det, men Yamaha'n blev ingen rolig historia, kändes inget speciellt alls...

  22. #19
    Som virago allså köpte en 535 till frugan .... man kunde lika gärna cyklat 😂

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  23. #20
    Finns en tråd om hojen här för dom som är intresserade.
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...xv950-tr%E5den

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Knappsats höger Sportster -00
    Av sniper17 i forum Köpes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-17, 12:28
  2. För att en film säger mer än 1000 ord... :) min sportster 48a
    Av corbijn i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 13:09
  3. Japansk H-D strandad i Kanada
    Av kallblod i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 21:48
  4. Japansk SuperDyna
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 09:50
  5. En till Japansk Harley
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 22:31

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •