Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Japansk Sportster Vad säger ni?

  1. #21
    Här är ett gammalt reportage där dom jämför Yamaha Bolt, och Sportster xl 883 Iron, Yamaha'n jag provkörde var dock en "Racer"
    http://www.bike.se/

  2. #22
    Jämför Yamaha XV 950 Bolt och Harley Davidson XL 883 Iron
    http://www.bike.se/

  3. #23
    Jämför Sportster XL 883 Iron och Yamaha XV 950 Bolt.
    http://www.bike.se/test

    - - - Uppdaterad - - -

    https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...0TNVkm7Mup-anQ

    - - - Uppdaterad - - -

    https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...0TNVkm7Mup-anQ

  4. #24
    Iomed det höga priset skulle jag välja sporren !
    Bolten finns väl inget beg till vilket gör slut priset blir högt !
    Sporren finns det allt till, Även beg
    Lika är det ju med motorn ! Räcker inte farten till så uppdatera vad du vill ;-)

  5. #25
    Hej!
    Valde lite mellan Yamahan och HD'n. Jag har kört Yamaha sedan -89 och tyckte det var dags för något annat men det var inte det som avgjorde. Kändes lite som Yamaha kopierade Sportstern och då lutade jag lite mer åt originalet. Jag har kört andra Yamaha som SRX-6, BT1100, MT-01, MT-03 (för att räkna upp några). När hojjarna har ett par år på nacken blir det svårt att få tag i delar, nästan omöjligt. BT1100 hade från början en egen site med olika koncept och det gjordes en massa eftermarkands prylar. Tanken var att det skulle vara en MC man utvecklade under ägandet. Efter ett par år försvann allt.

    Just tillgången på delar både utseende och motor prylar gjorde att mitt val blev en Sportster 48. Kanske ångrar detta om några år när milen kommer men då har jag provat i alla fall. Sedan gillar jag att handlarna mer eller mindre uppmanar en till att ändra luft och buller samt kör den på rullande landsväg. (Vet att detta blir mer pengar i deras kassan...). Man kan ju undra varför de inte levererar den med rätt prylar från början, ja ja..

    Kollade om det fanns möjlighet att ta upp den till 1200cc (Yamahan alltså) och det fans inga färdiga kit för det.

  6. Följande användare tackar sir.tooby för detta inlägg:

    Banditen01 (2015-09-07)

  7. #26
    Citat Ursprungligen postat av kapsylen Visa inlägg
    Provkörde Yamaha XV 950 racer idag, vet inte riktigt vad jag ska säga, hade väl räknat med åtminstone lite vrid... den rullade på som på något slags frivarv, som när jag lappade mina jeans med morsans symaskin en gång i tiden, visserligen lyckades jag få in pekfingret under nålen så den gick av och fastnade i fingret sen den perforerat nageln, men det gjorde inte ens ont, men en rolig historia blev det, men Yamaha'n blev ingen rolig historia, kändes inget speciellt alls...
    Det är ju där Harley (inte bara) har något unikt mot många andra hojar som kopierat Harleys koncept. I det här fallet Sportster.
    Det finns något själliknande kvar även i de nya hojarna, även om det inte är samma som i gamla Harleys. Skulle tro att det har med motorns karaktär och ljud att göra, eller så är det hjärntvättning via reklam. Frågan är vilken roll det spelar om man får ett brett flin när man gränslar sin Harley men inte om man gränslar en Yamaha som på papperet är en bättre och billigare hoj? Inte för mig.
    Men det som du beskriver ovan händer mig ofta på många andra hojar.

    Lite mer allmänt så är det ju the never ending story, "Harley är bäst" vs "Harley är sämst". Och som Harley-åkare får man ju alltid hugg och slag på träffar, forum och sociala medier varför man köpt en dyr hoj med skitkvalitet som inte kan bromsa. Svaret är ju alltid för att jag kände för det. Men kanske därför många blir anti mot andra hojar.

    Jag vet ingen annan hoj som folk som äger är så nöjda med och som folk som inte äger har så mycket problem med att andra äger. Sen det där med att den är dyr. Man kan köpa en beg. softail av någon sort för 140.000:- (Då säger intruderägaren att då får man ju en ny intruder nästan eller något liknande) äga den i 3 år och sälja den för 132.000:-. Jag vet inte om jag tycker 5-10.000:- i värdeminskning på 3 år är så värst dyrt. Speciellt inte när räntan är så låg, så att inköpet ligger högre spelar ju mindre roll eftersom de behåller värdet så bra.

    Och skitkvaliteten verkar också vara något som icke harley-ägare har större problem med än ägarna själva. Trots trim och mängder av modifikationer funkar mina nuvarande harleys och tidigare felfritt. Det räcker för mig.

    Dock älskar jag hojar, både Yamaha, BMW, Ducati, Norton, Triumph, Kawasaki, Honda, MV, Indian osv osv osv osv har byggt helt fantastiska hojar. Synd att plånboken och garaget inte är så stort att man kunde äga dem alla!

  8. Följande användare tackar gronvit för detta inlägg:

    Banditen01 (2015-09-07)

  9. #27
    Bra skrivet gronvit. För lite pengar för att äga alla man vill ha 😀

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Knappsats höger Sportster -00
    Av sniper17 i forum Köpes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-17, 12:28
  2. För att en film säger mer än 1000 ord... :) min sportster 48a
    Av corbijn i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 13:09
  3. Japansk H-D strandad i Kanada
    Av kallblod i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 21:48
  4. Japansk SuperDyna
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 09:50
  5. En till Japansk Harley
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 22:31

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •