Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: larmet går inte att stänga av!

  1. #1

    larmet går inte att stänga av!

    Efter att jag tankat och skulle starta hojen så gick larmet igång. Det går igång så fort jag rör hojen. Jag kan inte stänga av det med larmdosan. Jag har bytt batteriet i dosan. Vad göra?

  2. #2
    Ta bort larmet o köp lås med larm istället 👍

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  3. #3
    Ta av jordsladden på batt låt stå över natt så backup tar slut

  4. #4
    Hallå sök på youtube finns mycke tips hur du går till väga med larm problem

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Tony Garte Visa inlägg
    Efter att jag tankat och skulle starta hojen så gick larmet igång. Det går igång så fort jag rör hojen. Jag kan inte stänga av det med larmdosan. Jag har bytt batteriet i dosan. Vad göra?
    Ta inte illa upp men inte så ovanligt att man stoppar i batteriet åt fel håll på dessa fobbar, jag vet för jag har själv stått o svurit

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

  6. #6
    Samma sak hände mig utanför en affär för tre veckor sen. Larmet gick igång hela tiden. Så jag kutade in och köpte nytt batteri till dosan. Men det var inte problemet och jag fick ringa en Åk-lagaren i Nacka och undrade om han visste vad det kunde vara.
    -Flytta hojen femtio meter och försök starta igen. Oftast är det något som stör larmet, sa han.
    Gjorde det och då hostade den jäveln igång direkt. Omöjligt att veta vad som jävlades med hojen på en full parkering med flera affärer dock.

    Någon vecka senare hände det igen på en Shellmack. Men då var det tydligt vilken bil en bil som störde, den stod på andra sidan automaten och när den åkte gick det bra att starta igen. Har hunnit köra 900 mil på bågen och det har bara hänt de här två gångerna.

    Men enligt Åk-lagaren är störning den vanligaste orsaken till att larmet bråkar. Jag kör en 09 Nightster och vet inte om larmen är stabilare idag. Men fenomenet verkar alltså välkänt.

  7. #7
    V.I.B Billy Bollockss avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    Har hänt mig några ggr, det är störningar. Första gången vid färjan i Esbjerg, andra i Norrtälje på mc-parkeringen i hamnen. Det räckte att flytta hojen 2 meter så var allt ok.

Liknande ämnen

  1. Att försvinna... inte finnas till...
    Av Draken i forum Off Topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-04-27, 09:33
  2. Får inte bort stötdämparna, hjälp
    Av Benny i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-17, 21:45
  3. Hur byta batteri utan att larmet drar i gång.
    Av DG65 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 20:10
  4. Sportster -04 Larmhelvetet går inte att få av.
    Av FLH77 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 16:02
  5. All är inte ämnade att köra hoj :)
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 19:46

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •