Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: var får man tag i en helt nytillverkad evo 1340 ?

  1. #1
    V.I.B Hd1340s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    249
    Tackad: 0

    var får man tag i en helt nytillverkad evo 1340 ?

    var får man tag i en helt nytillverkad evo 1340 ? har letat som en tok vem kan ta hem en till vettiga pengar, vill inte ha nån s&s eller ultima mm vill bara ha en bra fungerande motor

  2. #2
    Tror att calles ta hem, billigt vete fan???

  3. #3

  4. #4
    Vad är det för fel på s&s då?.
    De har väl en 80" med om jag inte minns fel länge sen jag kolla deras sida.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Toecutter Visa inlägg
    Vad är det för fel på s&s då?.
    De har väl en 80" med om jag inte minns fel länge sen jag kolla deras sida.
    Inget fel med S&S men Harley har en oöverträffad kvalitet och det finns goda skäl att köra en original, otrimmad motor. De går mjukt, vibrationsfritt och fint. Dessutom kostar en originalmotor mindre än en klonmotor. Men vill man ha en trimmad motor så är ju klonmotorerna inget dåligt val.

    Hd1340: TC är ju kanske ingen riktig HD (slutade göras 1984 för övrigt;-) Men med ett bakre adapterfäste så går de att sätta i en HD-ram med sadelstolpe och ihop men en EVO-ellertidigare växellåda. Jag har en TC på min stelbenschopper och den går väldigt fint. Kan du tänka dig en TC?

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Inget fel med S&S men Harley har en oöverträffad kvalitet
    Hur kom du fram till den slutsatsen ?
    Själv köpte/körde jag en helt ny original otrimad Harley evo motor på Johans Mc i Göteborg fast det var många år sen. Körde med den flera år innan ja byte upp mig till S&S motor och delar som alltid sett bättre ut i kvalite och inte minst mer effekt. Så min slutsats är S&S en klass över Harley original.
    Kör numera TC gubbhoj med original Harley igen mer av en slump pga inbyte som inte gick tacka nej till Känns som en slö traktor men funkar när man inte har bråttom
    Senast redigerat av racechopper den 2015-08-20 klockan 11:29.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Hur kom du fram till den slutsatsen ?
    Själv köpte/körde jag en helt ny original otrimad Harley evo motor på Johans Mc i Göteborg fast det var många år sen. Körde med den flera år innan ja byte upp mig till S&S motor och delar som alltid sett bättre ut i kvalite och inte minst mer effekt. Så min slutsats är S&S en klass över Harley original.
    Kör numera TC gubbhoj med original Harley igen mer av en slump pga inbyte som inte gick tacka nej till Känns som en slö traktor men funkar när man inte har bråttom
    S&S är bra och framförallt kommer de färdigtrimmade om man vill ha trim. En liten skutt som tillverkar kanske 10000 motorer per år har inte en sportmössa i kvalitet mot någon som tillverkar 200 000 motorer per år och gör som Toyota, Honda och de anda bästa biltillverkarna. Kör din S&S 60 000 mil och skriv sedan hur det funkade!

    MEN de flesta kör kanske bara 10 000 mil på tio år och sedan kanske man får göra någon liten åtgärd, det kan man leva med. Så S&S och de andra klinerna är oftast tillräckligt bra. Man bör också tänka på att S&S kostar betydligt mer än en originalsnurra.

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Tycker nog S&S håller sin sportmössa i kvalitet ganska bra om man ser tex deras oräkneliga tävlings vinster senaste 50 år tillbaks.
    Vi har nog lite olika sätt o se på saker. Har ochså hört typ Toyota corrolla är världens bäste bil tex men jag kommer aldrig köpa nån
    Jag säger inte att Harley är dåliga eller att du har fel. Var bara nyfiken på dina personliga erfarenheter med s&s vs Harley motordelar.

Liknande ämnen

  1. Hjälp! Var får man tag på Bassani rör? Så polisen blir gladare :)
    Av sedaii i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-09-23, 05:27
  2. Verkstadshandbok EVO 1340?
    Av Pedda i forum Oljor, Bensin, Vätskor
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 19:07
  3. 1340 evo trim?
    Av Krona i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-06-22, 00:07
  4. Evo 1340
    Av micke73 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 10:19
  5. Evo 1340
    Av pelle-72 i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-02, 11:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •