Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Ombyggd Harley Davidson Forty-eight

  1. #1

    Ombyggd Harley Davidson Forty-eight

    Nu nalkas barn och värmesystem till huset, så blir tyvärr hojen som ryker.

    Det är en Harley Davidson Forty Eight -13 och har gått ca 540 mil.

    Ombyggd, bla luftfilter, vita däcksidor, pipor, höjd tank, blinkers, styre, reg-skylt, sadel mm. Original delarna finns kvar.

    Tänkte kolla här på forumet om intresse finns innan jag använder andra medier, hojen är servad och körd med omsorg.

    PS: Den gröna färgen är Plasti Dip, så den drar man väldigt lätt av och under är original färgen (svart) skyddad och som ny.

    Tänkt pris: 150 000:-

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5400.jpg 
Visningar:	141 
Storlek:	72,3 KB 
Id:	16972Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5401.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	69,1 KB 
Id:	16973Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5402.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	83,3 KB 
Id:	16974
    Senast redigerat av d860312 den 2015-07-28 klockan 15:11.
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  2. #2
    Oopps en ny kostar 133Tkr ...

  3. #3
    Det stämmer, original. Denna har kostat mig mer, så därav att priset ej är densamma som en 2 år gammal original forty-eight.
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  4. #4
    Ville absolut inte reta upp ngn men övertro på begagnat värde är ständigt återkommande här & på Blocket.

    Nypris 133Tkr, två årsmodeller begagnad -20% 1:a året, -10% 2:a året ~95Tkr (realistiskt värde), tillbehör Luft, buller & PC 15Tkr, däck 8Tkr, styre ink vajrar etc 4Tkr, sadel 4Tkr, lite små tjafs 4Tkr. Utrustad för 35-40 Tkr som man som begagnat får tillbaks max 20% av, alltså 7-8000Tkr

    Realistiskt beg. pris som privatsäljare POK 103 Tkr

    Krassa verkligheten !!

  5. #5
    Ingen fara, tror ingen tog illa upp Jag har faktiskt inte sett en original -13 till salu för under det priset, så med den tid och pengar jag har lagt ner så anser jag nog att den är värd mer än 103 000 kr.

    Men å andra sidan spelar det inget roll vad du eller jag värderar den till, i slutändan är det köparen som bestämmer det Men tack för din åsikt!
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  6. #6
    Vill du sälja eller fortsätta drömma? har aldrig funnits så stort utbud på beg. Harley's som idag, köparens marknad...

  7. #7

  8. #8
    Ja vi får hoppas att någon där ute vill ha en snygg rackare, jag återkommer när jag skeppat den
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  9. #9
    Kommer efter lite research och jämförelse med andra av samma modell att begära 125 Tkr (viss prutmån), sen får vi se vad som händer
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  10. #10
    d860312 tror jag är mer åt rätt håll, som sagt inget fel hjulingen, tvärtom riktigt snygg, men the old days när man som med Mercedes fick tillbaks pengarna är ett minne blott o med deflation så är det logiskt, du får skylla på Mr Ingves men husköp så är det ju payback i andra änden 1,7% ränta men överpriser på husen istället. Man är aldrig en vinnare ....

  11. #11
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Du måste vara den första i världshistorien som seriöst tror att du ska få ut de pengarna du har lagt ned på en hoj?

  12. #12
    En "osågad" originalhoj är alltid värd mer även om den har fler mil på mätaren. Tråkigt men sant.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av xrab00 Visa inlägg
    En "osågad" originalhoj är alltid värd mer även om den har fler mil på mätaren. Tråkigt men sant.
    Ungefär så, om det inte råkar vara ett känt namn bakom bygget dvs.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Banditen01 Visa inlägg
    d860312 tror jag är mer åt rätt håll, som sagt inget fel hjulingen, tvärtom riktigt snygg, men the old days när man som med Mercedes fick tillbaks pengarna är ett minne blott o med deflation så är det logiskt, du får skylla på Mr Ingves men husköp så är det ju payback i andra änden 1,7% ränta men överpriser på husen istället. Man är aldrig en vinnare ....
    Det du säger låter rimligt, tur i oturen att det mest är bristen på tid som orsakar försäljningen.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Du måste vara den första i världshistorien som seriöst tror att du ska få ut de pengarna du har lagt ned på en hoj?
    Oj, klämde skon? Har efter research och via rutinerade åkare fått klart för mig hur det ligger till, och prisidén på 150 var att ta i, men vart ifrån får du idén att jag försöker få igen pengarna jag lagt ner på den? Då hade jag begärt mer än 150, men tack för visat intresse!
    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  15. #15
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av d860312 Visa inlägg
    Det du säger låter rimligt, tur i oturen att det mest är bristen på tid som orsakar försäljningen.

    - - - Uppdaterad - - -

    Oj, klämde skon? Har efter research och via rutinerade åkare fått klart för mig hur det ligger till, och prisidén på 150 var att ta i, men vart ifrån får du idén att jag försöker få igen pengarna jag lagt ner på den? Då hade jag begärt mer än 150, men tack för visat intresse!
    Nä, absolut inte. "Har efter research och via rutinerade åkare fått klart för mig hur det ligger till"?!

    Man behöver inte vara raketforskare för att fatta att du inte kommer få ut 20.000 kr mer än vad nyvärdet är på en hoj, som du dessutom slaktat ner och kört 500 mil?

    Principen med värdeminskning? Aja lycka till med försäljningen...


  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Nä, absolut inte. "Har efter research och via rutinerade åkare fått klart för mig hur det ligger till"?!

    Man behöver inte vara raketforskare för att fatta att du inte kommer få ut 20.000 kr mer än vad nyvärdet är på en hoj, som du dessutom slaktat ner och kört 500 mil?

    Principen med värdeminskning? Aja lycka till med försäljningen...

    Förstår inte riktigt meningen med dina inlägg, som jag tolkar det så har du sen du valde att göra inlägg i tråden velat utstråla sarkasm (?) och för att avsluta allt få fram att jag ej är någon raketforskare, lika med att säga till någon att denne i fråga är dum, kan ha fel, jag är ju ingen raketforskare.

    Ditt sätt att konversera påminner om en tidigare chef jag hade, men inget jag är bitter över, tvärtom tog jag lärdom och de som arbetar åt mig idag är nog glad över det.

    Principen med vettig konversation/debatt? Aja lycka till med allt...

    Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas.

  17. #17
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av d860312 Visa inlägg
    Förstår inte riktigt meningen med dina inlägg, som jag tolkar det så har du sen du valde att göra inlägg i tråden velat utstråla sarkasm (?) och för att avsluta allt få fram att jag ej är någon raketforskare, lika med att säga till någon att denne i fråga är dum, kan ha fel, jag är ju ingen raketforskare.

    Ditt sätt att konversera påminner om en tidigare chef jag hade, men inget jag är bitter över, tvärtom tog jag lärdom och de som arbetar åt mig idag är nog glad över det.

    Principen med vettig konversation/debatt? Aja lycka till med allt...

    Jag är inte ute efter någon debatt kring din hoj. Jag påpeka först på ett lättsamt sätt att du har fel prissättning på din hoj, då vi generellt har högt i tak här på Harleyforum så verka detta landa lite fel hos dig, då jag inte va ute efter att raljera.
    Men om man väljer att annonserar gratis på detta eminenta forum så får man tåla att folk ifrågasätter, undrar, retas och kanske ibland pikar. Allt med glimten i ögat. Inget du bör ta personligt, eller försöka analysera sönder med liknelser till dina gamla chefer, Dr.Phil och andra läroböcker i vardagspsykologi.

    Efter 15 inlägg så verkar du ha kommit underfull med att en hoj minskar i värde efter körda mil och slakt, och inte ökar. Sååå är jag bara nöjd för din skull =)
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Jag är inte ute efter någon debatt kring din hoj. Jag påpeka först på ett lättsamt sätt att du har fel prissättning på din hoj, då vi generellt har högt i tak här på Harleyforum så verka detta landa lite fel hos dig, då jag inte va ute efter att raljera.
    Men om man väljer att annonserar gratis på detta eminenta forum så får man tåla att folk ifrågasätter, undrar, retas och kanske ibland pikar. Allt med glimten i ögat. Inget du bör ta personligt, eller försöka analysera sönder med liknelser till dina gamla chefer, Dr.Phil och andra läroböcker i vardagspsykologi.

    Efter 15 inlägg så verkar du ha kommit underfull med att en hoj minskar i värde efter körda mil och slakt, och inte ökar. Sååå är jag bara nöjd för din skull =)
    Sanningen kan ha en bitter smak och ibland tar det en stund att vänja sig.

  19. #19
    Pust, det var jag som starta allt men som abelseth säger, alla hoppas men det finns en verklighet o den är nog en hundring för hjulingen, max !! Live to Ride vänner.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-04-06, 21:59
  2. Harley Forty-Eight styre
    Av Kling i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-26, 23:45
  3. Harley FXD Ombyggd 1000mil
    Av Simon_S i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-17, 18:37
  4. Revolution X engine that powers Harley-Davidson Street 750
    Av Sanniz i forum Harley-Davidson Street
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-13, 12:51
  5. Försäkra ombyggd Harley
    Av Latjo i forum Custom & Byggen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-20, 20:52

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •