Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bromsproblem sportster 04

  1. #1

    Thumbs up Bromsproblem sportster 04

    Har en 04a som gått ca 650 mil. bytte däck på grund av att de va gamla (original).
    När vi sedan sätter tillbaka bakdäcket trycker vi tillbaks kolven i oket och därefter ingen bromsverkan.
    oket har aldrig blivit luftat förut men vi försöker med det men nej, köper 2 olika luftningsverktyg men nej,
    samtidigt upptäcker jag att när det börjar bli tryck i oket men pedalen tar längst ner så håller nippeln inte tätt,
    skruvar ner däcket o oket igen, kollar nippelhålet och där finns repor plus ett annat märke i fasningen,
    slipar till det lite fint (dremmel) köper annan nippel (bil) som är halv millimeter grövre längst ner, testar att lufta med
    löst ok med i satta belägg och en skiftnyckel i mellan, Yiiippi... sätter tillbaka däck å ok å nu Näää... samma jävla skit!!
    HD kvalité... H är med D iskfalliserat Å nytt lika dåligt kostar 2700 kr Bläää... å ett i stål 7000 kr
    Nä de blev ingen hojtur i år..

  2. #2
    Det där är en klassisker på sportster bak, man pressar isär kolven o sen blir luft. Jag fick så varje gång.
    Lösningen är att lufta lufta lufta tills det blir bra igen. För mig gick d bäst att trycka bromsvätskan med spruta från oket, alltså bakvägen för att minimera luften. Locket ska vara av på behållaren. Fler tips är att lufta så mycket d går o sen sova på saken. Under natten flyttar sig luften o d blir lättare att lufta nästa dag. Nu för tiden kör jag med speedbleeders nipplar o det brukar gå lite smidigare.

    Lycka till

  3. #3
    04-06 har också ett erkänt problem med någon gummitätning i huvudbromscylindern som går i bitar. http://xlforum.net/vbportal/forums/s...ad.php?t=75157

    En annan sak att kolla är detta: http://xlforum.net/hddocs/tt/tt20040510.pdf

Liknande ämnen

  1. Bromsproblem!
    Av HD_Jack i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-18, 13:37
  2. Fatboy bromsproblem efter hjulbyte
    Av lillhannus i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 22:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •