Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Avgas smäller vid gas avslag

  1. #1

    Avgas smäller vid gas avslag

    Hej jag har shortshots och ett vance and Hines luftfilter och powercomander 5
    på min streetbob. Och har mappat i bänk på northbike i sundsvall . Men jag tycker det smäller mycket när jag släpper gasen, någon som vet ifall det är normalt eller ska det sluta smälla efter bänkkörningen ?
    Tack

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Peter Spansk Visa inlägg
    Hej jag har shortshots och ett vance and Hines luftfilter och powercomander 5
    på min streetbob. Och har mappat i bänk på northbike i sundsvall . Men jag tycker det smäller mycket när jag släpper gasen, någon som vet ifall det är normalt eller ska det sluta smälla efter bänkkörningen ?
    Tack
    Min smällde, drog massor med soppa, kunde nysa och självdö efter motorbroms när man gav gas igen. Allt det försvann efter bänkkörning.
    Vart en helt ny maskin med mycket trevligare gassvar, vrid och jämnare gång när man kör i stan.

  3. #3
    Min Fat Bob smäller också vid gasavdrag och den är bänkkörd. Har dock vant mig vid det nu. Enligt "Båging" på Mek 1 så ska det gå att justera bort, hör med honom.

  4. #4
    Det beror ju på var och hur det bänkas!

  5. #5
    Min kan smälla lite någon gång om den är riktigt varm och jag släpper av. Men inget i närheten av vad det var tidigare.

  6. #6
    Den går jävligt bra i övrigt , det är endast avgasknall när jag motorbromsar ,
    Men då vet jag att det är så för fler iaf .
    Fick ut 80 bakhjuls hästar på min 103a är det normalt efter bänkning ?

  7. #7
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Ta kontakt med perra Evensson i Tillberga 070-7794774... Han fixar till din motor..

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av harly2006 Visa inlägg
    Ta kontakt med perra Evensson i Tillberga 070-7794774... Han fixar till din motor..
    Perra mekade åt Robban och där lämnade jag in min gamla Shovel isärplockad för renovering för tio år sedan. Jag plockade ihop motorn själv och den har gått utan en misständning sedan dess.

Liknande ämnen

  1. Evo -94 poffar och smäller
    Av 2.3t i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2018-04-08, 21:58
  2. Hur länge håller belten ?
    Av jale i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-09-15, 17:01
  3. Spegeln ställer om sig :(
    Av druttkasken i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 01:27
  4. Ny vad gäller HD :)
    Av husfar i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-05-02, 21:47
  5. Det gäller att börja tidigt.
    Av Jason Brack i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-30, 08:40

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •