Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Kanonsugen på en Softail

  1. #1

    Kanonsugen på en Softail

    Hej alla harleylovers

    Har efter 32 år som MC-åkare kommit fram till att jag slutar med japsar o andra sorters mc,vill så gärna slå till på en Softail runt mitten på 90-talet som skulle passa min plånbok, men är lite osäker på brister o svagheter.

    Min fråga är vad skall se upp med o vad skall man kolla lite extra på?
    All info o hjälp välkomnas med öppna armar

    //Mandel från Dalarna

  2. #2
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    hallå! och välkommen!
    En softail från mitten av 90 talet säger du. då är det väl inget särskilt att se upp med faktiskt, bara sånt som man kollar på alla fordon man köper, att allt är helt och funkar he he...
    De tidiga EVO-motorerna har en tendens att vara lite kassa i blocket men efter 94 bör vara lugnt.
    Annars är det väl mest miltal att hålla koll på, när det börjar närma sig 8000 mil hade jag nog tvekat...beror iofs på pris... en ny evomotor kostar ju inte skitmycket trots allt.
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  3. #3
    Tack för upplysning kring mina funderingar,slog till på en 95-Softail i går som gått 3800 mildrats jag inget visste om Harley.
    Ser framemot många trevliga mil.
    Märkte tomgången var lite låg,finns det några mekhandböcker på nätet eller tips någonstans på forumet?

  4. #4
    Tack för upplysning kring mina funderingar,slog till på en 95-Softail i går som gått 3800 mil trots jag inget visste om Harley.
    Ser framemot många trevliga mil.
    Märkte tomgången var lite låg,finns det några mekhandböcker på nätet eller tips någonstans på forumet?

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-23, 14:34
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 21:38
  3. Passar hjulen från en 2012 Softail på en 2005 Softail?
    Av Pelleman i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-23, 00:07

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •