Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Livslängd och mil på en Revolution motor Harley V-rod 2007?

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2015
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    27
    Tackad: 0

    Livslängd och mil på en Revolution motor Harley V-rod 2007?

    Kanske en dum fråga men jag är ändå lite nyfiken? Finns det någon här på forumet som vet hur många mil en Harleymotor typ Revolution kan tänkas gå innan det är dags för något seriösare "ingrepp" i motorn med byte av kamaxlar e.d.? Såklart är serviceintervallerna följda med oljebyten etc. Tacksam för stillande av min nyfikenhet!

  2. #2
    Ingen aning, men en 40-50 000 mil skall det väl lätt gå!

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2015
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    27
    Tackad: 0
    Tack för svaret Stroker49! Det var som f-n och hojen som bara rullat lite drygt 3700 mil ännu, då behöver jag inte oroa mig speciellt mycket över motor-ras iallafall då jag brukar vara mycket noga med mina prylar som har motor och ta väl hand om grejerna
    Hittade i stort sett samma milantal då jag kom in på ett amerikanskt forum och då fick milen i miles visserligen men då jag konverterade om till kilometer så blev det ungefär samma svar när det gällde kvaliteten på motorn Tur att man inte gick och köpte sig en Suzuki Intruder M1800 som jag hade kollat på innan.......
    Glad och nöjd ägare till en Harley V-rod VRSCX från 2007 (går som tåget och låter som åskan!)
    Mvh V-Rod_Boy69

  4. #4
    Observera att detta bara är en gissning från mig. Men man hör ju ibland om EVOs som gått ca 60 000 innan de öppnats för något större. Om man får byta en ventil eller något redan vid 20- 30 000 mil så är det ju ingen katastrof. Om det inte föreligger något konstruktionsfel så går en motor som producerats i modern produktionsutrustning mycket långt.

    Men om man börjar trimma och jocka så är man ute djup is! Klonmotorerna håller heller inte samma kvalité, men de är färdigtrimmade och i många fall tillräckligt bra.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2015
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    27
    Tackad: 0
    Det är lugnt Stroker49, klart jag förstår att det inte går att garantera något när det kommer till en såpass avancerad konstruktion som en motor, men min torde vara färdigtrimmad från fabrik och jag är inte heller någon direkt "dare-devil" när det kommer till att köra fort utan gillar mera att köra med kontroll och gillar den genuina gemenskapen i klubben samt bland andra bikers man träffar ute på klubbar och fikaställen Sedan är det ju iaf för mig självklart att man tar god hand om prylarna, de är ju inte direkt gratis!
    Kör försiktigt i sommar och ha det riktigt bra broder! Mvh V-Rod_Boy69.

Liknande ämnen

  1. Livslängd bakdäck
    Av xbones i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2017-10-05, 08:11
  2. Revolution X engine that powers Harley-Davidson Street 750
    Av Sanniz i forum Harley-Davidson Street
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-13, 12:51
  3. Twincam motor 2007:a 800 mil
    Av BjörnL i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-24, 16:19
  4. harley davidson 2007 -->
    Av Hoffa i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-17, 19:21
  5. Harley Davidson 2007 Roadglide bagger
    Av fxr i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-03, 23:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •