Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Köpa hjälm.

  1. #1

    Köpa hjälm.

    Sitter och kollar på hjälmar och konstaterar att en dmd rocket som jag vill ha är dryga 1000kr billigare att köpa från USA. Dock är den ju då dot godkänd. Är detta något som egentligen spelar nån roll? Det är ju samma hjälm?

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  2. #2
    Spelar ingen roll, den skyddar ditt huvud lika bra trots att den inte är CE märkt. Den säljs ju som du påstår även i Sverige och har då en CE märkning

  3. #3
    Kollar dom märkningen när man ska köra upp med hjälmen?

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  4. #4

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Kollar dom märkningen när man ska köra upp med hjälmen?

    Skickat från min D6603 via Tapatalk
    Nix. Det enda jag skulle kunna tänka mig vara något, är om försäkringsbolag skulle villkora att skyddsutrustning med viss märkning används.

  5. #5
    Kanon! Då blir det att beställa

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  6. #6
    Om du vill vara riktigt säker bör du kolla med Förarprov, om vad som gäller inför uppkörningen. En nitisk kontrollant kanske skulle fråga vad du har för hjälm. Det finns ju även hjälmar som ser ut som tyska krigshjälmar o d, men de är inte CE godkända. En hockeyhjälm skulle förstås inte passera.

  7. #7
    Blir en biltema till uppkörningen.. Billig och godkänd.

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  8. #8
    Min fina Araihjälm har gjort sitt efter tre år. Tappad i marken ett antal gånger och visiret trasigt. Nytt visir kostar 1500:- st

    Jag vill gärna ha ett täckande visir men inte integralhjälm så jag hittade en fin HD hjälm i Tyskland som Probike tar hem åt mig. Vill helst prova hjälmen men de HD hjälmar Probike hade inne testade jag och alla large satt som smäck så jag chansar lite . Dom nya Shoei och Arai passar inte min skalle lika bra som dom gjorde för tre år sen och HD hjälmen är hälften så dyr.

    I värsta fall får jag fortsätta med Blauerhjälmen och näsduk för plytet

  9. #9
    DMD Rocket är godkänd enligt ECE 22.05 också så det borde väl inte vara något problem. Jag har en Racer och det är riktigt fina hjälmar.

    Slå till.

  10. #10
    Det borde ju bara billigare direkt från Italien. Eller möjligtvis från england där vi slipper momsen.

  11. #11
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Blir en biltema till uppkörningen.. Billig och godkänd.


    Skickat från min D6603 via Tapatalk
    Jag har en som jag använt i 10 minuter. Den tar i hakan på mig. Du kan få köpa den för 1500kr. Har inte tappat den absolut nyskick. vit är den.
    Nu jävlar blir det åka av!

  12. #12
    En biltema?

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  13. #13
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Nej en dmd rocket vit. Svarade vist på fel inlägg. 😬 men den är till salu för 1500kr

  14. #14
    Taget såvida det är rätt storlek vilket det knappast är small har jag.. Tyckte det va optimistiskt satt pris på en begagnade feltema kruka

  15. #15
    Har fortfarande inte fått tummen ur och köpt hjälm.. Någon som har koll på nån svensk åf på dmd som kommer till mässan i januari? Mc-boden säljer den ju men de stod inte på listan som utställare. Vore kul att prova en innan beställning. (lutar mer och mer åt en dmd racer)

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •