Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Avgas s&s 113"?

  1. #1

    Avgas s&s 113"?

    tjena jag har ett v&h propipe system det med fast värme sköld över collektorn och korta insatsen.
    Är detta avgas dugligt till en 113" s&s evo vill helst ha bra vrid hk över hela registret?-

    Tack för svar.

  2. #2
    Testa det. De tidiga Propipen är riktigt bra och har tillräcklig volym för att klara av en 113 tummare. Jag har för mig att de inte har någon värmesköld över kollektorn men det kanske är som du skriver, en fast plåt. Du kan missa lite vrid mellan 2000-3000 varv eftersom det är vanligt på ett 2-1 system.

    /Jan

  3. #3
    tack för svar Jan. jo du har nog rätt fanns/finns de utan värme sköld det fick man köpa till om jag minns rätt.
    Jag köpte mitt för en 10 år sedan var nästan nytt då. Hörde då att det med fasta värme skyddet som jag har var mindre i collektorn än det utan. Det med större collektorn skulle vara bättre är det nått du hört?


    Mvh
    Senast redigerat av Toecutter den 2015-06-26 klockan 01:23.

  4. #4
    Jag har inte full koll på Propipen men som jag i alla fall trott så har den första Propipen inget värmeskydd och har en bra kollektor. Sen kom en version med värmeskydd och mindre kollektor och även mindre ljuddämpare (tror jag...). Nu verkar det finnas en ny modell igen som ser riktigt bra ut men den har jag inte hört något om. Jag ska bänka min Evo 98 tummare om ett par veckor, den har ett gammalt Propipesystem. Jag kan återkomma med resultat även om min motor är lite mindre (och tyvärr nedtrimmad nu ).

    /Jan

  5. #5
    Det skulle vara kul att se resultatet. Skulle du kunna lägga upp en bild på ditt system.
    Själv är jag oduglig med datorn så jag kan tyvär inte lägga upp bilder på mitt.

    Mvh

Liknande ämnen

  1. Avgas
    Av Dragos i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-19, 18:14
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-10, 21:55
  3. Avgas fråga!
    Av Wiix i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-04-27, 14:51
  4. Nytt avgas.
    Av Råbbert i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-03-10, 17:56
  5. Premiär av "Nya" butiken på "nya" Mc-konsult / Motorteknik
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 16:57

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •