Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Linkert struk

  1. #1

    Linkert struk

    Hej på er, håller på och föröker få star på min lill-sida men det vill sig inte riktigt. Den startar hur lätt som helst men svarar inte på gas, går att hålla liv i den med choken så jag antar att den inte får soppa av någon anledning.. Så nu har jag ett par frågor till er som är duktiga på linker gasare!

    #1 jag köpte ju hojen helt i delar så jag har inte stenkoll på hur allt satt, i förgasaren så sitter det 2st munstycken, det ena är bara en plugg medans det andra har ett hål. Skall munstycket sitta på power sidan? Alltså där högfartsnålen sitter?

    #2 huvudmunstycket i mitten har jag förstått ska gå upp igenom ventrurit, men spelar det någon roll hur det är monterat? Skall tex den platta sidan med alla små hål vara vänd åt något speciellt Håll?

    Ös gärna på med andra tips och idéer. Flottörnivån är korrekt justerad och soppa kommer fram och jag har blåst alla kanaler med kompressor. Skall dock köpa ny flottör och nål så det är bytt, även om den håller tätt när jag håller den uppochner o blåser så är det lika bra att byta..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  2. #2
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    http://www.caimag.com/wordpress/2008...y-motorcycles/

    kan detta vara till någon hjälp?

  3. #3
    Ja det va helt andra inställningar än dom som stod i min bok.. Men nu flödar han så jag får ordna en ny flottör..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  4. #4
    Ös gärna på med mer tips och idéer.. Får den inte att gå ordentligt.. Har bytt flottör, nål och säte nu och nu svarar den på gasen men går inte få ner tommgången och är svår att hålla igång.. Har kontrollat tändningen 2 gånger nu så den ska va rätt.. Skall beställa ett nytt venturi då jag befarar att spjället inte stänger helt..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  5. #5
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Kan det var tjuvluft månntro?

  6. #6
    Nu säljer jag snart.. Tjuvluft va jag oxå inne på så jag bytte tätringarna till insuget.. Bytte samtidigt flottör, nål och nålsäte.. Nu startade han och gick faktiskt helt ok.. Snack om inställningar ungefär men ändå helt ok. För att dö och sen vägra starta igen.. Gör nått tändande men inte mer, så fort bränslekranen står öppen mer än 10sec så rinner det soppa överallt ur förgasarn!! Tog isär och dubbelkolla flottörnivån men den stämmer.. Håller koppen uppochner och blåser så är den tät..Får fan ett spel snart.. Har haft ur stiften och kolla och dom va svarta av sot, inte söliga och har inte gått magert så jag fattar inte vad det är som felar nu.. Får väl köpa en nyare förgasare som går att förstå sig på ist för den där förväxta bensinkranen..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  7. #7
    Gjorde ett lock i plexi och satte för insuget, släppte på lite luft genom ett hål i locket och sprutade med såpvatten på insuget men inga bubblor iaf.. Så tjuvluft borde det inte va.. Ska köpa ett nytt venturi och spjällbricka så är fan allt bytt i förknasarn..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  8. #8
    Plockade isär linkerten helt igår igen och k a n inte hitta något.. Venturit ser fint ut och sitter inte löst.. Inga slitningar i loppet efter gasspjällsbrickan och gasspjället är stumt och fint, inga sidospel.. Ska skruva ihop den igen nu efter en natt i diesel och renblåsning med tryckluft.. Så får vi se hur det går..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  9. #9
    Startade bra och gick även helt ok på tomgång. Körde iväg ca 20-30 meter där dog han och ville sedan enbart gå att hålla igäng med choke igen!!? Ingen som har npn idé om vad som kan orsaka sådant beteende? Vill fortf rinna bensin ur "röret" om den står med kranen öppen i mer än 10 sec..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  10. #10
    Jag hade problem med att "gaffeln" (artikelnummer 27381-50 i TCKalles länk) som håller flottörnålen var för tight så att flottörnålen inte kunde röra sig ordentligt.

  11. #11
    Har brutigt den enligt boken men ska prova att bryta upp den lite till! tack för tipset

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  12. #12
    V.I.B Ravens avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    77
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    Startade bra och gick även helt ok på tomgång. Körde iväg ca 20-30 meter där dog han och ville sedan enbart gå att hålla igäng med choke igen!!? Ingen som har npn idé om vad som kan orsaka sådant beteende? Vill fortf rinna bensin ur "röret" om den står med kranen öppen i mer än 10 sec..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk
    det är inte så att tanken är tät så att den efter 30 meter inte får tillräckligt med bensin och du måste dra på choken?

  13. #13
    Nej jag har kört den med lös tank, modell spolarvätskedunk med bensinkran i botten.. Ska se om jag får tag på nån annan förgasare att prova med..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  14. #14
    Nu har jag kollat tändningen och allt stämmer, ventilerna står som dom ska och jag har slut på idéer.. Är det ingen här som är duktig på linkert och kan div inställningar som funkar? Har nog hittad 3st olika "enligt boken" grundinställningar.. Skall kolla så han inte frar tjuvluft genom spjällaxeln men det känns inte som det skulle va det heller..

    Han startar alltså lätt, men rusar upp i varv omedelbart efter start varpå jag stänger choken och hojen stendör, är jag rikigt snabb kan jag öppna choken och han varvar upp igen..
    Flödar vill han göra oxå trots ny flottör, flottörnål och nålsäte... Har kollar flottörnivån 5ggr både via att hålle koppen uppochner och även fyllt upp den med bensin. Och den Stämmer enligt boken..
    Venturit är inte löst, även efter en ordentlig rengöring med först diesel och sen nån ny skarp injector cleaning spray så sitter det där det ska..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  15. #15

  16. #16
    Får väl göra det, jag ogillar att ringa verkstäder för att få råd i tel, känns som man försöker blåsa dom på sitt levebröd.. Nu har jag iaf bytt bussningarna till gasspjället men han beter sig exakt likadant... Skall se om jag får tid att göra en adapter så jag kan prova den med förgasarn från järnsporren.. Är duktigt less på linkerten nu, har ta mig fan snart bytt allt i den! Nu svarar han på gas men han stendör fortfarande så fort jag stänger choken..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  17. #17
    Nu har jag gjort en adapter så imorgon ska jag prova med en modernare förgasare.. Tyvärr tog gasen slut som vanligt men jag fick punktat fast den och tätat med packningsklet duger till att provastarta med iaf.. Funkar dem bättre med den lämnar jag bort linkerten..

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  18. #18
    En gammal surstrutförknasare hmmmm

  19. #19
    Den satt på min järnsportster
    Men nu är jag riktigt fundersam. Det är inte fel på förgasarn, han startar och beter sig på precis samma sätt med sportsterförgasarn... Nu har jag verkligen ingen aning.. Han svarar bättre på gas med den nya förgasarn men det kan jag tänka mig beror på acc pumpen.. Men dör fortfarande så fort jag stänger choken! Kan inte fatta vad detta kan va, tändningen påverkar ju inte luft/bränsle blandningen.. Får kolla ventilerna igen men nu är jag jääävligt vilsen!

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  20. #20
    Komp, tät i ringar, rätt spel på ventilerna?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Linkert M41
    Av sten i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-20, 01:05
  2. Back to basic-knöl me dubbla linkert
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 16:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •