Visa resultat för omröstning: Är du på FaceBook?

Antal röster
91. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja, håller till där ofta.

    48 52,75%
  • Ja, men är nästan aldrig där.

    15 16,48%
  • Nej, aldrig i livet, tramsigt.

    28 30,77%
  • Nej, men kommer nog bli medlem så småningom.

    0 0%
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 57

Ämne: Fråga: Hur många använder FaceBook?

  1. #21
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Det finns säkert fördelar med FB som inte en annan känner till men som Janne skriver,ett vanligt telefonsamtal eller åka och hälsa på personen om det är i närheten.
    Flera verkar bara ha tid att sitta framför datorn och den så viktiga sociala kontakten försvinner helt.T.ex en arbetskamrat var så nöjd över att han fått 300 grattis
    hälsningar på födelsedagen på FB,jag tycker inte det är värt ett skit egentligen,han har ju inte ens träffat de flesta.Det blir totalt opersonligt.

    Men men,man vet ju aldrig,om något år kanske man hänger på fejan själv även det känns osannolikt ut nu.

  2. #22
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tack admin för visdomen Anmäler mej härmed till VVFarna!
    Senast redigerat av xbones den 2011-07-20 klockan 17:13.
    There are no problemsonly solutions

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    PS.

    Robbull, det var inte just dig jag menade i mitt förra inlägg utan rent allmänt om du missförstod. Kärringar, barn och fjollor gäller ALLA
    he he, nej jag tog inte illa upp, jag bara förklarade vad som försigår här på lördagarna!

  4. #24
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Så ja, nu kan vi snart ha en VVF-klubb här hehe.

    Skönt att se att man inte är ensam.
    Håller med Noyen om att alla dessa grattis var värt ..... ingenting. Tänk bara tanken att man måste VÄNFÖRFRÅGA för att vara "vän" på fb.

    Men nu ska jag skippa datorn några timmar för att ta en trevlig vända på forumobjektet med polarn.
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  5. #25
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    En pistol på väggen är ofarligt, det beror på vem tar den och om de vet hur man använder den Jag var tvungen att ha FB som det var det enda sättet att hålla kontakt med den yngre generationen i min familj i England..då hade jag en att hålla kontakt med mc vänner utspridda över Sverige och Tyskland. Med båda är jag väldigt försiktig och selektiv men jag är ändå förvånad över vad skit folk skriver och dela med andra,har sett det på andra .. speciellt kvinnor som använder den som en blogg, dagbok eller date site,tror att det leder till en form av narcissism i några av dem ....


    Jag kolla det kanske ett par gånger i veckan men det är inte så viktigt för mig .. jag föredrar och fortfarande kommer faktiskt besök eller träffa de vänner jag har .. det är roligare än FB

  6. #26
    Bra tråd detta men nu ska jag hänga tvätten, lappa till ungarna, dra käringen i spannarna och ta mig ett glas rött till solnedgången!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #27
    Ska gå o bajsa Sjung sedan krypa ner i sängen för att sovagod natt alla vänner
    Senast redigerat av robbbull den 2011-07-20 klockan 22:00.

  8. #28
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Ska gå o bajsa Sjung sedan krypa ner i sängen för att sovagod natt alla vänner
    Ja.nattis då Det är ju så folk håller på Nog om saken för min del.
    Senast redigerat av xbones den 2011-07-20 klockan 22:29.
    There are no problemsonly solutions

  9. #29
    Nä, nu får vi inte trilla in i FB-fällan! Vi är ju håriga och svettiga bikers!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #30
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Falkenberg, Halland Sverige
    Inlägg
    129
    Tackad: 2

    Skaffa ett liv !!
    Sånt tjaffs har väl ingen tid till !

  11. #31
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Jag använder FB men är väldigt restrektiv, ser det mest som ett nödvändigt ont.

    Har släkt "over there" och som bikebandit skrev så är den yngre generationen hopplös med att ringa eller vara anträffbara på tel.
    Men på bloody FB hänger dom jämt.

    Har endast en iphone och telia vill ha knappt 10kr/min och sist tjötade jag och systra mi ca 2h så det fick bli FB (telia can kiss my lilly ass)

  12. #32
    Självklart Facebook. Många roliga hojkontakter kan fås där.

  13. #33
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Janne, man kan ta mannen ur ett barn men aldrig barnet ur en man! Så sent omsider skaffade jag mig facebook.

    Skriver inte mycket men det är ett bra sätt att enkelt hålla lite kontakt med vänner. Jag är inte mycket för att ringa, och kass på att besöka. Men på facebook kan man enkelt hålla någon form av kontakt. så enkelt som att kanske trycka på gilla-knappen när någon lägger upp en bild på sin hoj.

    Största fördelen jag märkt är att man lätt kan nå ut till människor. Skulle på kurs i stockholm en vecka. Lade upp en förfrågan på facebook om någon ville hitta på något och vips var veckan planerad. Sedan så behöver man inte fläka ut sitt innersta på nätet bara för att man är på nätet. Jag lägger upp få bilder, avslöjar ytterst lite om var jag bor, när jag är borta och lägger aldrig upp bilder på brorsdöttrar osv.

    Bästa funktionen var nog att kunna ladda upp bilder från mobilen till facebook när jag reste så att familj/vänner kunde följa min resa.

  14. #34
    Hagis
    Guest
    Axman, jag tycker du har helt rätt i det du skriver!
    Jag har följt tråden en del och som FB användare så står jag givetvis bakom FB, kan man använda det för vad det är, ett redskap, så funker det klockrent! Jag kan skicka upp bilder som admin sen lägger ut är när vi är på resande fot, dom väldigt få personer jag har som vänner på FB kan se att man lever när man är ute o åker ett par dagar osv. Det blir vad man gör det till, att säga att FB inte är bra för att folk kan ta del av precis allt innebär att man har dålig kunskap i hur man ställer in så folk man inte vill ska se saker ändå ser saker på ens sida! FB är lika säkert som hela internet, man måste tänka sig för vad man skriver då allt finns kvar permanent oavsett vilken sida man än besöker! Allt man söker på oavsett om det är google eller en porr sida går att spåra, det gäller bara att använda internet på rätt sätt

  15. #35
    Dags att bumpa denna omröstning...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  16. #36
    V.I.B Dunders avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Järna;Hölö, Mölnbo, Gnesta! Men mest i Verkstaden
    Inlägg
    53
    Tackad: 0

    Helt klart har man Facebook! Annars finns man ju inte! Ger mig så mycket med kontakter med mina barn vänner, företags kunder, och vänner!
    https://www.facebook.com/mikael.dund...ikael.dunder.7

  17. #37
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Jag kommer alltid, att vägra Facebook.
    Det finns många anledningar till det. Och då räcker inte argumenten för att hålla kontakt med vänner osv.

    Dessutom retar det mig, att fler och fler myndigheter lägger mer kraft på sin FB, än på exempelvis egna hemsidor. Vissa ärenden kan t o m snart bara ske via FB.
    FB skall inte vara ett tvång! Det skall vara ett personligt och frivilligt val.

    Och det finns inga hemligheter på FB, oavsett hur du begränsar sakerna där. För de som vill komma åt dina saker, gör det, förr eller senare ändå. Grundregeln är alltid på internet, att inte lägga ut eller skriva något man inte kan stå för därefter. Då klarar man sig långt.

    Vet de flesta, att man egentligen även avstått allt vad som gäller egen copyright, så fort man publicerar sina saker på FB?

  18. #38
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Jag vet inte riktigt vad jag skall använda facebok till , därför har jag inte skaffat det

  19. #39
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Klart man har facebook.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  20. #40
    V.I.B Pirres avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Tackad: 0
    Har kört fejjan sen dess början, och allt blir va man gör det till. Rajd on!!!!!

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Vad händer i midsommar då?!?!
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 09:43
  2. FaceBook + harleyforum.se
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 00:19
  3. Hjälpa Benny på Facebook....
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 20:37
  4. harleyforum.se på FaceBook....
    Av admin i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 21:25
  5. Harleyforum.se användartitlar
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-27, 22:38

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •