Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Snygg vindavvisare/kåpa

  1. #1

    Snygg vindavvisare/kåpa

    Vindavvisare/kåpor och slikt är ju en styggelse på motorcyklar (men jag fuskar själv med snutruta på min gamla Electra).
    Men förra veckan var jag i Los Angeles och såg en snubbe på HD som körde med stil! Äntligen är detta spörsmål löst!

  2. #2
    Så jag har provat i garaget. Den första bilden är med plankan jag gjorde själv 1978.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0426.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	54,8 KB 
Id:	16817

    Och här har vi en något större och nyare variant.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0425.jpg 
Visningar:	92 
Storlek:	55,6 KB 
Id:	16818

  3. #3
    Alltså det där är bara coolt om du faktiskt åker skate o ser ut som en skejtare. Blir ba fel annars.




    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  4. #4
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Alltså det där är bara coolt om du faktiskt åker skate o ser ut som en skejtare. Blir ba fel annars.




    —--------------
    All comfort was sacrified for style
    Yes! Men ser riktigt fett ut!

  5. #5
    Nämen, jag åker ju chopper utan att se ut som en Biker!

    Jag har just inte åkt skateboard sedan sent 70-tal men förra året fick jag stor lust att dra ett varv runt kvarteret här i centrala Linköping. Men jag tänkte "det kan man ju inte göra när man är 53 år, det ser ju löjligt ut och jag skämmer ut mig".

    Men just då, det måste ha varit vår herres ingripande, kom en vuxen man (säkert 35-40 år) i tajta trikåer åkande på rullskidor mitt i sommaren utanför mitt föster. Då tänkte jag "nä va faan, kan man åka omkring så där eller gå omkring i rutiga byxor och slå på en liten vit boll med golf-rackert, då kan jag åka skateboard!

    Så ett par gånger drog jag ett varv runt kvarteren, nu får jag börja åka mer!

    Notera: Riktigt coola människor åker skate board, töntar åker long board så en long board kommer inte på frågan.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg

    Notera: Riktigt coola människor åker skate board, töntar åker long board så en long board kommer inte på frågan.
    Hear, Hear!

    I övrigt så tycker jag du ska göra precis som du vill, vill du ha en bräda fram på hojen så ha det, livet är för kort för att låta sig styras av vad andra människor tycker och tänker.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Nämen, jag åker ju chopper utan att se ut som en Biker!

    Jag har just inte åkt skateboard sedan sent 70-tal men förra året fick jag stor lust att dra ett varv runt kvarteret här i centrala Linköping. Men jag tänkte "det kan man ju inte göra när man är 53 år, det ser ju löjligt ut och jag skämmer ut mig".

    Men just då, det måste ha varit vår herres ingripande, kom en vuxen man (säkert 35-40 år) i tajta trikåer åkande på rullskidor mitt i sommaren utanför mitt föster. Då tänkte jag "nä va faan, kan man åka omkring så där eller gå omkring i rutiga byxor och slå på en liten vit boll med golf-rackert, då kan jag åka skateboard!

    Så ett par gånger drog jag ett varv runt kvarteren, nu får jag börja åka mer!

    Notera: Riktigt coola människor åker skate board, töntar åker long board så en long board kommer inte på frågan.
    Klart som fan man ska göra som man vill
    Alltid.
    Skateboard är svincool både nu o då.
    Men som vindavvisare är jag tveksam helt enkelt för den kommer vara i vägen för synfältet. Jag tror inte heller skejtaren har den på hojjen som vindkryssare utan snarare som en lämplig lastplats.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

Liknande ämnen

  1. Snygg x bones
    Av Troll i forum Region Skåne
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-09, 22:05
  2. Snygg stelbenare
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 08:32
  3. Snygg bild...
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-01, 23:53
  4. Snygg FXD!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 08:54
  5. Snygg Bagger .
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 10:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •