Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 35 kW på RAMEN ?? Streetbob 103 cui

  1. #1

    35 kW på RAMEN ?? Streetbob 103 cui

    Hej är det någon som vet varför det står 35 kW variant på ramen på min streetbob från 2014 . I regbevis och överallt står det 57 kW ... Tacksam för svar . / Peter

  2. #2
    Som jag förstår har H-D färdiga strypkit för vissa modeller. Enligt EU (gissar jag) måste detta stå på cyklarna som kan/får strypas

    Nedan från internet (translate)

    Harley-Davidson har redan den nya kit effektbegränsning till 35 kW för modeller Dyna, Softail och Touring i år. Detta innebär att 21 av de modeller 26 som för närvarande är i katalogen är kan begränsas och kan drivas av dem som får det nya körkortet A2.


    Genomförandet av detta EU-direktiv förra December 2009 gav grönt ljus till skapandet av det nya kortet, som i framtiden kommer att vara gemensam för EU, och som bara de nya drivrutinerna är tillåtet att köra motorcyklar med en maximal effekt på 35 kW. I denna mening har Harley-Davidson reagerade snabbt i utformningen av dessa nya kit denna makt limiters.


    Som ett resultat kan kunderna köra alla Sport (XL883 och XL1200) familj, begränsat till 25 kw alla Dyna, Softail och Touring familj (med motor TC96), begränsat till 35 kW.


    Josep Granö, VD för Harley-Davidson i Spanien och Portugal, konstaterar: " Det är mycket goda nyheter modeller har tre familjer Dyna Softail och Touring versioner av 35kW för kunder med A2. Inte alla märken har gjort i dag, vilket placerar oss på en konkurrensfördel. " Han tillägger, "för den tekniska avdelningen av Milwaukee är verkligen en milstolpe uppnås inom en mycket kort tid ".


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Liknande ämnen

  1. Montera motor o växelåda i ramen?
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-12-06, 10:35
  2. Justera in motor i ramen på FXR
    Av bikermike i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-30, 19:39
  3. Sänka min StreetBob!
    Av Aggelito i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-01-25, 07:56
  4. Färgkod på ramen
    Av henke73 i forum Lack, Plåt, Metall och Läder
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 15:38
  5. Wrinkle paint, / Skrynkelfärg på ramen?
    Av admin i forum Lack, Plåt, Metall och Läder
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 11:00

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •