Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Sportster 1200 -04

  1. #1

    Sportster 1200 -04

    Någon som kan hjälpa mig med en tändmodul till min hoj i närheten av Malmö.

  2. #2
    Vad har du för problem med tändmodulen eller vill du bara byta till en du kan justera tändkurvorna med?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Vad har du för problem med tändmodulen eller vill du bara byta till en du kan justera tändkurvorna med?
    efter någon mil blir det förgasarsmällar vid start från stillastående så jag vill kolla om det är fel på min tändmodul, prova en som funkar. Har fått hjälp av Gibson men utan framgång, har testat och bytt ut vissa grejor, rengjort o kollar munstyckena i förgasarn.
    Har du kanske koll på sånt.

  4. #4
    Jag har en tänd modul till en 04:a om du vill testa Finns i Åhus. Har du bytt vevaxel sensorn ? Nyser den ur förgasaren eller det smäller ordentligt?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Jag har en tänd modul till en 04:a om du vill testa Finns i Åhus. Har du bytt vevaxel sensorn ? Nyser den ur förgasaren eller det smäller ordentligt?
    nej , vevaxelsensorn har vi inte gjort nåt med. Hojen går som den ska de första milen när den är kall men sen smäller den ordentligt och nästan dör ut vid start från stillastående. går som den ska när man kör annars. ståendes med bara tomgång funkar som den ska men problem när man ska iväg bara.
    Är du i ystad nångång??

  6. #6
    Kolla så kontakten till tändmodulen är fri från oxid smörj gärna in den med kontaktpasta som förhindrar oxidation . Har haft ett liknande fel då var det kontakten som inte satt i ordentligt-

  7. #7
    Prova med kylspray på tändplattan när den börjar missa

Liknande ämnen

  1. Sportster XL 1200 -07
    Av Skorpan i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 01:19
  2. Sportster 1200 -98
    Av Jens Viking i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-04, 12:28
  3. Sportster 1200
    Av oggy69 i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-29, 07:44
  4. Sportster 1200 - 883 -01
    Av pr0m0 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 12:33
  5. Sökes: Sportster 883/1200 Köpes
    Av ubbe i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 14:02

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •