Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Skrapljud

  1. #1

    Skrapljud

    Jag bytte till belt som den lilltjej jag egentligen är (asnajs att höra motorns ljud istället för inbillningen att hela hojen skall flyga i luften när som)... Men jag har ett skumt skrapljud när jag rullar i väg på ettan :-/ Först när jag satte dit det så låste transkåpan hela motorn mot startkransen som var 2mm (0,078740157") grövre än den som satt där, slipade ner klacken som skavde men som sagt det låter skumt!?
    Är det någon som har satt på en 1,5" belt från BLT Drives (strut med rickrack) och upplevt nå liknande?

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Mandurah, WA Australia
    Inlägg
    28
    Tackad: 5

    er'e primare eller secondary belt you replaced ?

    Låter mysko att du bara hör ljuded på ettans växel (problem med växellådan ?)- eller så är det bara att du inte plockar up ljudet när du har vinden i ansiktet :0
    Kan också vara något skevt som när det får lite fart hamnar på plats (rena spekulationer men...) - Jag skulle inte rulla på innan jag rett ut exakt vad som orsakar skrap ljuded = låter som något som kan kosta $ om du inte kollar upp det (har'u ingen du kan fråga/få råd av ? - Inte - luska reda på någon närstående klubb (om du dessutom är en tjej (som det verkar) *alltså inte en kille som har köns komplex, så lovar jag att folk kommer att stå på kö för att fixa/identifiera problemet - kan inte garantera hjälp om du lider av andra "jämlikhet komplex" - möjligt att hojen fixas, med hur det går för din person ....?


    Lycka till

    s

    good @ being sucked @

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •