Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Fråga kring moddning av gaffel för 48 2014

  1. #1

    Question Fråga kring moddning av gaffel för 48 2014

    Hej,
    Vill sätta svarta gaffelrör och bälgar över gaffeln men vill minnas att jag sett lösningar som inte kräver att man nyttjar MC-lyft utan man kan sätta fast rören och bälgarna utan att behöva montera av något. Känner någon igen detta?

    Tack på förhand.

  2. #2
    Hittade bälgar som man kunde fästa utan att montera av en massa. Fick tipset att man kunde foliera den "övre fasta delen" av gaffeln. Någon som provat detta?

  3. #3
    V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    108
    Tackad: 12
    Har också letat efter bälgar av typen "Easy on" till 48 utan att hitta. Tror att du måste lyfta upp framhjulet och lossa gaffelbenen och trä på skiten.

  4. #4
    Tror också det blir en mycket bättre lösning men då krävs lift och två personer.

    Ingen vänlig i Malmötrakten som har möjlighet att hjälpa med montering av gaffelrör och bälg?

  5. #5
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Det räcker med en person, när jag renoverade min gaffel så lossade jag framhjulet först och skruvade sen bort ett gaffelben åt gången. Jag använde mig dock av lyft för att lyfta på framhjulet men du behöver ju inte lyfta hela hojen utan det räcker att få upp framhjulet från marken så att ingen vikt vilar på framhjulet.

  6. #6
    Behöver nog hjälp ändå. Har inte riktigt koll på hur jag ska göra!

  7. #7
    Den övre fasta delen på gaffeln tog jag,,, håll i er nu,,,, Vannliga avloppsrör i en passande dimension som jag gjorde ett
    rakt snitt längs med.
    Sen en svart sprayfärg och sen bara kränga på dem o vrida snittet så det inte syndes =)

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av aftersun Visa inlägg
    Tror också det blir en mycket bättre lösning men då krävs lift och två personer.

    Ingen vänlig i Malmötrakten som har möjlighet att hjälpa med montering av gaffelrör och bälg?
    Kör upp till gbg så hjälper jag dig...

    PS. Du behöver egentligen varken mig eller nån annan. Det räcker med en mc/lyft och lite verktyg för att lossa pinchbultarna till gaffeln och för att ta loss främre oket.
    Men kom hit så fixar jag det åt dig!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Kör upp till gbg så hjälper jag dig...

    PS. Du behöver egentligen varken mig eller nån annan. Det räcker med en mc/lyft och lite verktyg för att lossa pinchbultarna till gaffeln och för att ta loss främre oket.
    Men kom hit så fixar jag det åt dig!
    Fantastiskt, det ska jag verkligen överväga! Men har du lyft för motorcykel?
    Nybliven HD-ägare och gästfriheten bland åkare uppskattas enormt mycket.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av aftersun Visa inlägg
    Fantastiskt, det ska jag verkligen överväga! Men har du lyft för motorcykel?
    Nybliven HD-ägare och gästfriheten bland åkare uppskattas enormt mycket.
    Hur många behöver du? Vi har fullutrustade lokaler så du behöver inte oroa dig!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  11. #11
    Har du tillgång till en travers så är det bara lyfta upp framändan i styret och sänka ner gaffeln genom kronorna. Så löste jag problemet.
    Angående svarta tuber ovanför bälgarna så tycker jag absolut du ska sätta svart vinyl som jag gjorde. Billigt och enkelt. Åk förbi en skylttillverkare/Reklambyrå med en bullpåse och få nå överblivna bitar svart vinyl.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Blackout.jpg 
Visningar:	17 
Storlek:	95,4 KB 
Id:	16615
    2nd place is the 1st looser!!

Liknande ämnen

  1. Säkring går
    Av Chrille i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-08-06, 21:51
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 08:46
  3. Säkring
    Av FraGGion i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 11:06
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-24, 08:12
  5. V-Rod försäkring
    Av Mideskar i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 06:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •