Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kehin CV på Shovelhead

  1. #1

    Kehin CV på Shovelhead

    Jag har sedan många år en CV på min originalelectra FLH 1200 1977, funkar kanon.
    Men jag fick inte till det bra med gasvajern och gjorde en egen. Nu har den gått av och jag krånglar med att göra en ny. Är det någon som vet någon vajer som passar rakt av? Det är trångt under tanken och jag har en nittiogradersböj från en cykelhandbroms och massa annat mekk.

  2. #2
    Jag original vajer på båda hojarna funkar kanon, så jag fattar inte varför du får problem?
    Oooops jag fick göra en modifikation kom jag på nu, man får klippa höljet en bit vid förgasaren. Det är det enda
    Senast redigerat av hasse diesel den 2015-04-14 klockan 21:19.

  3. #3
    Originalvajer, till Kehinspjällförgasare eller CV? Hur klipper man höljet utan att klippa vajern och måsta löda nipplar och hålla på? Har du bara en dragande vajer eller dubbla vajrar som på moderna hojar?
    Senast redigerat av stroker49 den 2015-04-15 klockan 12:43.

  4. #4
    Jag fick snabba och bra svar från Braigasen, nu skall jag köpa ett nytt vajerfäste som passar bättre. Det var detta som var problemet.

    Nu är frågan om jag kan ha en originalvajer från en spjällförgasare? Jag har ju det gamla gashandtaget med en gängad ingång för vajerns nittiogradersböj. Senare vajrar för CV har ingen gängad anslutning till gashandtaget utan en cyindrisk "stos".

  5. #5
    Jag har den gamla vajern till original handtaget bara dragande vajer, och man klipper höljet på så sätt att man skär av plasten på utsidan. Sen utrustar man sig med en bra och vass avbitartång typ Ba Hjort och Compani, sen klipper man av en liten halvmåne av fjäderhylsan i taget. Tålamodskrävande javisst men du fixar det galant / Hasse

  6. #6
    Detta gashandtag är för 1981-95 och har dubbla vajrar. Men Kehinspjällförgasaren var ju med till 1988 och 1989 började man använda Kehin CV.

    http://www.bikeline.se/sv/artiklar/g...la-vajrar.html

    Så man borde kunna använda det gamla gashandtaget med den vajern till CV utan modifikationer?

  7. #7
    ja det ser likadant ut ,det är väl en gänga man skymtar där eller?

    - - - Uppdaterad - - -

    http://www.bikeline.se/sv/artiklar/g...-gr-82-95.html fast det är ju ingen sån där snygg plastkrök på

Liknande ämnen

  1. shovelhead
    Av selectedgrub i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2015-09-20, 05:49
  2. Shovelhead 74
    Av bombraider i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-01, 13:12
  3. Shovelhead Forum ...USA
    Av Cheva409 i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-08, 07:41
  4. shovelhead
    Av in the wind i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-05, 23:15

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •