Hej på er här på forumet. Detta blir mitt första inlägg/fråga på detta forum. Jag blev ägare till till en härlig Fat Bob 2012 i höstas och jag håller som bäst på att ta ett MC-kort.

Nu till frågan: tidigare här i vår så upptäckte jag att lambdasonden på den främre delen av avgasröret hängde löst och sonden var skadad och hålet öppet in till avgassystemet. Jag beställde ny sond och när jag fick den var den av en grannare dimension än vad som enligt årsmodellen det skulle vara. (Att tillägga så sitter det 2 till 1 vance and Hince på cykeln och ett screaming eagle luftfilter.) jag köpte en adapter mutter och bytte sonden, problemet löst !? När jag senare åkte en vända på ca 15 mil upplevde jag att den gick något sämre än vad som jag upplevt den göra tidigare då lambdasonden uppenbarligen inte var inkopplad. Jag antog att det kanske kunde ha att göra med att cykeln nu fick värden som den tidigare inte fått och att jag borde mappa om den med medföljande "dosa" till Screaming Eagle. När jag nu idag gav cykeln lite kosmetika i form av rökfärgade blinkers och Döskalle Derbycover upptäckte jag även att bakre lambdasonden var urplockad och jag har svårt att tro att båda skruvat ur sig av ren olyckshändelse. Varför har man isåfall gjort detta och vad bör jag göra nu? Jag måste nog beställa ytterligare en lambdasond om jag nu ska ha det och vad bör jag göra med mappning? Som novis Harley och mc ägare så tar jag gärna emot lite tips från er skruvrävar.

Hoppas någon av er sitter med ett svar där ute.

Trevligt att hitta ett forum för andra ägare av denna trevlig leksak.


Med vänliga hälsningar
Torbjörn


Sent from my iPad using Tapatalk