Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Harley OEM och originaltillbehör online (US eller EU)?

  1. #1

    Harley OEM och originaltillbehör online (US eller EU)?

    Hej,

    Sedan ett år (eller mer) tillbaka är det ju i princip omöjligt att handla OEM delar och originaltillbehör online ifrån USA. Förut gick det både från Surdyke.com och Newcastlehd.com

    Är det någon som har tips på någon som ännu går att handla på, även med postning till konsolideringsfirma med adress i USA är intressant. Dom ovan har fått koll även på dessa verkar det som.

    Eller har någon tips på några online-butiker i EU (UK, Tyskland?) som har vettiga priser kanske?

  2. #2
    Har du kollat hur prisläget ser ut i Sverige sedan HD Sveriges bortfall? Tycker mig ha läst att det har skett en dramatisk prissänkning?

  3. #3
    Kolla med den här. dock är jag lite tveksam till leverantören.
    http://houseofharley.com/en/products/for-the-bike
    Och som Martin säger, kolla prisläget i Sverige kanske inte finns så mycket att tjäna på att beställa från USA

  4. #4
    Hur är det med Storbritanninen?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  5. #5
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Jag har köp originaldelar från http://www.jerseyh-d.com och det har funkat bra, tycker dom har ganska bra priser också.

  6. #6
    Jersey har inget extra pålag av VAT skatt heller och det är ju bra.

  7. #7
    Men om allt skall gå rätt till så skall du betala svensk moms. Men det är nog stor chans att man slipper det genom att det slinker igenom. Annars har ju Luxenburg och Malta mycket lägre moms än Sverige (endast Ungern har högre). Tyskland har 19% och England 20% så det är ju annars bra kandidater.

  8. #8
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Men jersey och kanalöarna har väl ingen skatt alls?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Men jersey och kanalöarna har väl ingen skatt alls?
    Nä, men Sverige har!

  10. #10
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Nä, men Sverige har!
    Är det inte så att om du handlar inom EU så är det den skattesats som gäller där du handlar. Så om du handlar från Tyskland så är det tysk moms endast, handlar du från någon kanalö som inte har någon moms så blir det så och ingen svensk moms läggs på.

  11. #11
    Har handlat MYCKET från Storbritanien Tyskland Italien Holland. Har aldrig betalat svensk moms.

    De enda gångerna jag betalt Moms och tull är från företag i USA Så det undviker jag.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    Är det inte så att om du handlar inom EU så är det den skattesats som gäller där du handlar. Så om du handlar från Tyskland så är det tysk moms endast, handlar du från någon kanalö som inte har någon moms så blir det så och ingen svensk moms läggs på.
    Jag visste i ärlighetens namn inte om att det fanns skattefria länder inom EU, men principen är så som du beskriver. Antar att jag ska börja handla från Jersey numer...

  13. #13
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Jag visste i ärlighetens namn inte om att det fanns skattefria länder inom EU, men principen är så som du beskriver. Antar att jag ska börja handla från Jersey numer...
    Skattefria vet jag inte, men det finns en del specialare som t.ex. Åland och Kanarieöarna.

  14. #14
    Momsfria varor kanske vore en bättre benämning i mitt förra inlägg då det var vad jag avsåg...

  15. #15
    Jag handlar också från UK och Tyskland. Då betalar jag deras moms och behöver inte betala Svensk. På Jerseyfirmans hemsida framgår att länder utanför UK skall betala lokal moms.

Liknande ämnen

  1. Harley Dyna eller Wideglide köpes 2000 nyare
    Av tommybiker i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-03, 17:13
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 20:23
  3. Mustang GT bytes mot Harley Davidson, Evo eller Twin Cam
    Av Hot Iron Mc Wirrechefen i forum Bytes / Skänkes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-10, 19:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •