Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Strut skjuter och smäller.

  1. #1

    Strut skjuter och smäller.

    Igår när jag åkte från garaget för att ta en sväng i det fina vädret, så gick hojen finfint i kanske en mil, sen börja de den helt plötsligt skuta som om soppan höll på att ta slut trots nästan full tank. Åkte tillbaks till garaget (skämsåka de lux genom rusningstrafik med en smällandes hoj ), och konstaterade att bensinen rinner fint genom kran/filter/slang, tändstiften ser ok ut, kanske lite för vita. Kan tändningen ha skramlat loss och ställt om sig, ellr har det hänt nåt med förgasaren?
    Patienten är en -75a med SU-förgasare, jag köpte den innan jul och har bara kört ca 30 mil med den, och den har gått fint, hostar till lite vid 110 men det antar jag har med SUns bestyckning att göra... Ska kolla tändningen i kväll.

  2. #2
    Dåligt tätt vid avgas, drar tjuvluft vid insug, lyfter kolven i SUn? Prova på


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  3. #3
    När jag funderade under lunchen så slår det mig att den beter sig lika som en gammelbmw gjorde när brytarspetsen sa upp sig, går hyggligt på höga varv men kasst på låga (det var en spännande tur från Sala genom Stockholm vid 17-snåret med 30° i skuggan, fullgas ettan-tvåan-ettan-tvåan... ), man kan ju alltid hoppas annars har man "ju hela helgen på sig" ;-)

  4. #4
    Det ska snöa på fredag så det är lungnt


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  5. #5
    För den nyfikne kan jag berätta att felet var att kabeln till kondensatorn glappade och kanske lite för litet gap på brytarspetsarna! Går som en kung igen, gick till och med över hundra utan puff & knuff

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Brain dead Visa inlägg
    För den nyfikne kan jag berätta att felet var att kabeln till kondensatorn glappade och kanske lite för litet gap på brytarspetsarna! Går som en kung igen, gick till och med över hundra utan puff & knuff


  7. #7
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Fortsätter gärna tråden. Jag har något liknande problem fast det ligger inte latent. Ibland smäller det och den dör lite på låga varv. Ska kolla om jag också har glapp vid kondensatorn (shovel med brytare). Tack för tippset!
    Nu jävlar blir det åka av!

  8. #8
    Hur gick det Gustav? Min brytarspets skramlar loss var 20 mil typ Nästa gång blir det locktite, jag lovar...

Liknande ämnen

  1. Hostar och skjuter i luftburk ;(
    Av Tojsan i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-17, 16:08
  2. Hostar och skjuter i luftburk på jämn gas
    Av Tojsan i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-09, 20:05
  3. Elfel på Strut?
    Av Kollifejs i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 07:31
  4. skjuter i blåsen???
    Av Jimmyhd i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-01, 15:27
  5. Skjuter i avgasröret
    Av oilelf i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 19:20

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •