Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Fråga:Gå mot brytarlöst typ Mallorey eller Magnet Joe Hunt/Morris

  1. #1

    Fråga:Gå mot brytarlöst typ Mallorey eller Magnet Joe Hunt/Morris

    Hej Alla

    Lyckats bängla dit stötstängerna efter många om å men , dock en fråga igen: om man inte vill åka me brytare vad är då nästa steg som skapar funktion , brytarlöst Mallory system eller nån magnet liknande Joe Hunt eller Morris ?

    Som sagt är ute efter i den mån det går att man kan köra då man väl får "luft från frun å logistiken" å inte riskera å kicka höften av sig på garageuppfarten

    Tacksam i vanlig ordning för inspel.

    //MNT











    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	98 
Storlek:	82,1 KB 
Id:	16261

  2. #2
    Klart du ska ha en Joe Hunt på den därTyvärr kostar dom ju en slant men jävla fränt oså är det brytare o du kan laga o fixa utmed vägen om det strularSätter du på elektroniskt skit är det bara ringa bärgare o slänga skiten fall det börjar strulaDet är bara trycka till med bestämd fot på kicken

    - - - Uppdaterad - - -

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC06124.jpg 
Visningar:	116 
Storlek:	69,1 KB 
Id:	16277

  3. #3
    Thanx !
    ok bra men är ändå lite fundersam då man googlat lite å titta på youtube, "whåt daa häck" äre som rent praktiskt e skillnaden , - liten tändspole, kodensator, å brytare från original äre bara batteritet å 50cm kabel känns som samma hårdvara ändå ? Frågan blir väl varför stoppa ner "7 gubbar" vid högerfoten då det funkar sisådär med original , således vad är det förbättrande tricket på sista raden ?

    //Frågvis ; - )

    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Klart du ska ha en Joe Hunt på den därTyvärr kostar dom ju en slant men jävla fränt oså är det brytare o du kan laga o fixa utmed vägen om det strularSätter du på elektroniskt skit är det bara ringa bärgare o slänga skiten fall det börjar strulaDet är bara trycka till med bestämd fot på kicken

    - - - Uppdaterad - - -

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC06124.jpg 
Visningar:	116 
Storlek:	69,1 KB 
Id:	16277

  4. #4
    Haha jooo det kostar o ligga på toppFör min del så vill jag komma bort från batteri o sladdar det blir en tåt från generatorn till lysetTröttnade totalt på all jävla el o data styrningar på min förra HarleyVad det gäller kickandet så får man inte vela när man trampar till o att man trampar ner i botten o där löser kick drivningen ur så från botten läget kan den inte slå tillbaka!Sedan gäller det ju att tändningen är rätt inställd o har du original tändning så kan du ju ställa på lågtändning när du sparkar igång.Den hunten jag har är den på högtändning hela tiden så det gäller o sparka till med kraft o bestämdhet annars blir det en volt över styret

  5. #5
    Tackar Robbbulllför dina reflektioner/input i min frågeställning.

    //MNT

  6. #6

  7. #7
    Har en Morris magneto t salu

  8. #8
    Har mailat dig Ampe

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av MrNightTrain Visa inlägg
    Har mailat dig Ampe
    Åfaan måste ja kolla om d någerlunda aktuellt

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-10-01, 07:36
  2. Morris Joe Hunt MAGNET
    Av Ampe i forum Köpes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-01-21, 20:48
  3. MAGNET . Morris. Hunt .
    Av Ampe i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 14:42
  4. Magnet på 750 sida
    Av depalma i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 14:50
  5. Vart få tag på magnet?
    Av The Dude i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-07, 19:51

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •