Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: dickcooperFax + andra troll

  1. #1

    dickcooperFax + andra troll

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	10868281_920504897989746_6494030912179386055_n.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	19,7 KB 
Id:	16068

  2. #2
    Om det vore så lätt! Jag startade för en tid sedan en tråd i ämnet: http://harleyforum.se/showthread.php...en-på-forumet

    Jag tror på det jag skrev där, att harleyforum behöver fler moderatorer med privilegier att ta hand om spam, om man nu inte kan hindra det från att komma in. dickcooperfax har nu förstört användbarheten för forumet i ett dygn, jag lägger inte skuld på admin för att han inte kan vakta forumet dygnet runt men tycker samtidigt att det är dags att fundera på att ta hjälp. Här finns ju gott om personer som besöker forumet dagligen och man behöver ju liksom inte vara hjärnkirurg för att se när det är spam-botar som postar inlägg.

  3. #3
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Om det vore så lätt! Jag startade för en tid sedan en tråd i ämnet: http://harleyforum.se/showthread.php...en-på-forumet

    Jag tror på det jag skrev där, att harleyforum behöver fler moderatorer med privilegier att ta hand om spam, om man nu inte kan hindra det från att komma in. dickcooperfax har nu förstört användbarheten för forumet i ett dygn, jag lägger inte skuld på admin för att han inte kan vakta forumet dygnet runt men tycker samtidigt att det är dags att fundera på att ta hjälp. Här finns ju gott om personer som besöker forumet dagligen och man behöver ju liksom inte vara hjärnkirurg för att se när det är spam-botar som postar inlägg.
    True shit!

  4. #4
    Varför gör de på detta viset, det kan väl inte tjänas pengar på det där?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Varför gör de på detta viset, det kan väl inte tjänas pengar på det där?
    Oftast länkar innehållet till en hemsida. Det kallas för blackhat seo. Alltså bara om pengar. Sökmotorannonsering omsätter enorma pengar och metoderna är bl.a att samla länkar till rätt hemsida.

  6. #6
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Oftast länkar innehållet till en hemsida. Det kallas för blackhat seo. Alltså bara om pengar. Sökmotorannonsering omsätter enorma pengar och metoderna är bl.a att samla länkar till rätt hemsida.
    Jag ställer samma fråga som stroker49, finns det verkligen pengar att tjäna på att lägga upp dessa provocerande textmassor med länkar här och där i innehållet?
    Att ens någon skulle få för sej att börja läsa innehållet och dessutom börja klicka på länkar?

    Henrik, har du lust att utveckla svaret lite?

    Eller är det så enkelt som att det finns så korkade människor som går på detta?
    Antar att det ändå måste gå till så att någon klickar på en länk, läser innehåll på webplatsen denne kommit till, varpå man sedan köper något?
    Eller är det helt enkelt antal klick på länken som nån betalar för? Hur dum i huvet är då inte den näringsidkaren?
    Eller så är det jag som är dum i huvet, den möjligheten finns ju..

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Jag ställer samma fråga som stroker49, finns det verkligen pengar att tjäna på att lägga upp dessa provocerande textmassor med länkar här och där i innehållet?
    Att ens någon skulle få för sej att börja läsa innehållet och dessutom börja klicka på länkar?

    Henrik, har du lust att utveckla svaret lite?

    Eller är det så enkelt som att det finns så korkade människor som går på detta?
    Antar att det ändå måste gå till så att någon klickar på en länk, läser innehåll på webplatsen denne kommit till, varpå man sedan köper något?
    Eller är det helt enkelt antal klick på länken som nån betalar för? Hur dum i huvet är då inte den näringsidkaren?
    Eller så är det jag som är dum i huvet, den möjligheten finns ju..
    det är stora pengar och organiserat. Men ingen tjänar något för att man bara klickar. Det är lite invecklat. Kom ihåg o rapportera så försvinner det fort.

  8. #8
    Länkar till wiki för de som vill läsa mer om black hat seo: http://en.wikipedia.org/wiki/Search_...hat_techniques

Liknande ämnen

  1. TROLL !
    Av Boba Fett i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-09-04, 09:19
  2. Träffa andra från forum
    Av xbones i forum Träffar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 20:00
  3. Andra Insatser?
    Av Harleyman1 i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 12:11
  4. Hur man känner igen en Internet-troll . . . .
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 14:22
  5. Andra dämpare
    Av owenil i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 00:22

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •