Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: HD-Jackets död?

  1. #1
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19

    HD-Jackets död?

    sidan har varit under "renovering" ett tag nu, nån med mer info?

  2. #2
    Nykomling Roadkills avatar
    Reg.datum
    Feb 2015
    Ort
    Håla
    Inlägg
    6
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    sidan har varit under "renovering" ett tag nu, nån med mer info?
    Vet inte hur länge sidan varit nere men har det varit ett tag så kan man nog tänka sig att den har slagit igen för gott, antagligen p.g.a. konkurs.

    Som en liten sidnotis så har jag aldrig handlat av den webbutiken och skulle personligen aldrig göra det heller. Varför, kanske du undrar?

    Man anger inte organisations-/personnummer eller telefonnummer utan man anger bara en e-mailadress som är kopplad till domänen som personen/erna bakom webbutiken har spärrat uppgiftern på så man inte ser vem som har registrerat den. Dessa saker ger mig starka varningssignaler. Man gör sig alltså så osynlig som man bara kan och man kan ju fråga sig varför?

    Personen/erna bakom denna webbutik har också varit aktiva på detta forum under flera alias, bl.a. "sigsauer" och "Softailåkaren". "sigsauer" har skrivit två inlägg varav det första i en egen tråd där han säljer exakt samma HD-shorts i tre olika storlekar som just också säljs av webbutiken, till exakt samma pris. Hans andra och sista inlägg är ett där han ger ett bra omdöme om butiken. "Softailåkaren" har skrivit ett inlägg i samma tråd som "sigsauer" och han ger också butiken ett bra omdöme. Båda har aldrig varit inloggade igen. Ett sammanträffande? Nä, jag tror faktiskt inte det.

    Åter till detta med att personen/erna bakom denna webbutik försöker göra sig osynlig/a. Personen/personerna bakom webbutiken har lagt ut flera annonser på bl.a. denna annonssida. Där har han angett namnet K**t J*******n från S*******l. I S*******l finns det 5 personer med det namnet och stavning och bara en som har bolagsengagemang. Han har dock inget med kläder eller webbhandel att göra så det är antagligen ett taget namn som annonsören tagit för att det ska kännas mer personligt och trovärdigt.

    Jag kan ha fel men det finns allt för många varningstecken, för mig personligen i varje fall. Jag vill kunna kolla upp företaget och/eller personen bakom så inga skulder finns innan jag handlar.

Liknande ämnen

  1. Harley Davidson Nylon Jackets 98001-03VM
    Av Hd1340 i forum Säljes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 18:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •