Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: HOG & H-DCS?

  1. #1
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19

    HOG & H-DCS?

    Jag är lite nyfiken på märkesklubbarna som finns.

    Hittat HOG:S http://www.hog-sweden.se/hogsweden_v11.nsf?Open

    Samt H-DCS http://www.hdcs.se/

    Här är ju säkert en del av er som är medlemmar hos nån av dem, vore intressant och veta vilka ni tycker är bäst. För och nackdelar, förmåner osv.
    Står lite i valet och kvalet till vem man ska ansluta sig till. Eller om man ska göra det över huvudtaget. Ser att båda har ganska mycket körningar och större träffar. Men är lite tveksam till vad man ska göra.
    Eller är det bara bortkastade pengar?

  2. #2
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Ganska intressant att ingen har nåt alls att säga om dem

  3. #3
    Du är en otålig själ.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  4. #4
    Ja, allt beror väl på vilka som är med lokalt, där man bor och verkar. Jag var med i många år i HDCS och ibland var vi ute och körde lite ihop någon helgdag. "Problemet" är att de inte är en klubb som en MC-klubb där man väljer in vilka man vill ha med utan som de flesta klubbar är de hlet öppna. Och ibland när man vill göra något eller arrangera något märker man att det finns människor som man inte har något gemensamt med (förutom att de också äger en HD) och som man på villkor inte vill tillbringa sin fritid med. Nu är jag inte med sedan många år.

  5. #5
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Du är en otålig själ.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Yes våga vägra vänta mer än 2 dagar på svar

  6. #6
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Ja, allt beror väl på vilka som är med lokalt, där man bor och verkar. Jag var med i många år i HDCS och ibland var vi ute och körde lite ihop någon helgdag. "Problemet" är att de inte är en klubb som en MC-klubb där man väljer in vilka man vill ha med utan som de flesta klubbar är de hlet öppna. Och ibland när man vill göra något eller arrangera något märker man att det finns människor som man inte har något gemensamt med (förutom att de också äger en HD) och som man på villkor inte vill tillbringa sin fritid med. Nu är jag inte med sedan många år.
    Jaha, så det skiljer sig så pass mycket mellan de olika chapterna? Ah man nog förhöra sig mer där man planerar att bli medlem. Haha påtvingat sällskap är aldrig skoj.
    Mer nyfiken på vad som skiljer hog och hdcs, velar lite åt HOGs. Jag är ju mer ute efter lite skönt folk att köra med några helger när säsongen drar igång

  7. #7
    Som jag fattat det är det lite bökigt att gå med i HOGs om du inte köpt eller köper en ny Harley. Då följer medlemskapet med. Jag har varit med i HDCS i två år och det är väl helt ok men jag har inte varit med på någon åktur med någon arrangerad tur med HDCS. Dumt nog har jag inte ens varit på deras internationella träff heller men tänkte göra det i sommar på Gotland.

    Vill du vara med i en klubb med bara HD utan att bära väst med MC så är det nog dessa två som finns. Vill du vara med i en klubb där alla sorts motorcyklar är tillåtna och båda könen så finns http://www.scrcsweden.se/. Det är en sk riding-club med väst och ryggmärke utan MC på ryggen. De har många aktiviteter och det brukar vara mellan 15-50 hojar på olika turer tillsammans. Många där kör HD och andra kör andra typer av glidare. Jag är med sedan ett halvår tillbaka och tycker än så länge att det varit väldigt trevligt

  8. #8
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av waconda62 Visa inlägg
    Som jag fattat det är det lite bökigt att gå med i HOGs om du inte köpt eller köper en ny Harley. Då följer medlemskapet med. Jag har varit med i HDCS i två år och det är väl helt ok men jag har inte varit med på någon åktur med någon arrangerad tur med HDCS. Dumt nog har jag inte ens varit på deras internationella träff heller men tänkte göra det i sommar på Gotland.

    Vill du vara med i en klubb med bara HD utan att bära väst med MC så är det nog dessa två som finns. Vill du vara med i en klubb där alla sorts motorcyklar är tillåtna och båda könen så finns http://www.scrcsweden.se/. Det är en sk riding-club med väst och ryggmärke utan MC på ryggen. De har många aktiviteter och det brukar vara mellan 15-50 hojar på olika turer tillsammans. Många där kör HD och andra kör andra typer av glidare. Jag är med sedan ett halvår tillbaka och tycker än så länge att det varit väldigt trevligt
    Tack! Ska ta och kolla upp det! Mig spelar det inte så mycket roll om det står MC på ryggen, finns gott om snälla klubbar som kör efter sverigemodellen Bara frågan att man ska hitta något som man trivs i, huvudsyftet för mig är hitta lite nytt folk att köra med. Kört mycket med folk som körde sporthoj innan, men det är inte riktigt lika intressant sen man sålde riskokaren
    HOG:s verkar faktiskt ganska bra, men man är tvungen att regga sig både internationellt och till ett svenskt chapter. Vet inte hur det funkar i HD-CS, men kanske värt att kolla lite närmare på. En bit kvar tills säsongen dock
    Sen har Petsson här på forumet lovat mig guidad tur av det småländska höglandet, så det duger ganska bra det med

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •