Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Växellåda "RickRack" 4vxl shovel -79

  1. #1

    Växellåda "RickRack" 4vxl shovel -79

    Tillstånd åter till naturen
    Senast redigerat av Spiro den 2015-04-03 klockan 11:41. Anledning: Inaktuellt ämne i forum

  2. #2
    Är du säker på att oljan inte såg ut så när den hälldes i?

  3. #3
    Byt olja och kör! Byt gärna vart och vartannat år beroende på hur mycket du kör i regn.

  4. #4
    Allt åter till naturen
    Senast redigerat av Spiro den 2015-04-03 klockan 11:51. Anledning: Allt åter till naturen

  5. #5
    Allt åter till naturen
    Senast redigerat av Spiro den 2015-04-03 klockan 11:43.

  6. #6
    Om allt låter och funkar tror jag inte det är någon fara. Det här är stadiga bra grejor!

  7. #7
    Vigselringen är kvar?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  8. #8

    Ring ring

    Allt åter till naturen







    T
    Senast redigerat av Spiro den 2015-04-03 klockan 11:46. Anledning: Allt åter till naturen

  9. #9
    En fyväxlad låda som läcker ut mot transmissionen!

    Sök på nätet (och Harleyforum) och du skall finna. Nä, det krävs en hel del för att få det tätt. Är det bara en tesked per natt eller så, så kör och se till att lådan inte går tom. När det blir så mycket så att det blir ett problem så fixar du det. Men för att få det perfekt krävs oftast omfattande arbete.

    Om det bara är lite och du kan tänka dig att meka en del så måste du riva hela transen, ta bort innertransen och sedan låta svarva ett spår och instllera en O-ring i den rostfri ståldistansen. Gör det nästa gång du skall byta kedja och drev.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Spiro Visa inlägg
    ´






    Hasse diesel!!! Du är en klippa!!!
    Tack

  11. #11
    Allt åter till naturen
    Senast redigerat av Spiro den 2015-04-03 klockan 11:51. Anledning: Allt åter till naturen

  12. #12
    Så här fixas det.
    https://www.youtube.com/watch?v=Xsp238XVLgM

    Om det läcker mycket måste man se över hela lådan, man kan behöva byta hela mainshaften och byta/brotcha bussningen i fyrans drev. Om det bara är lite så räcker det med o-ringskonverteringen. Du måste dock få tag på en o-ring och en DUKTIG svarvare, detaljen som skall svarvas är mycket hård.

    Observera att ett litet läckage är helt normalt, konstruktionen kan nästan inte bli helt tät!
    Jag har ännu inte gjort o-ringsinstallationen men min brukar vara nästan helt tät, med hjälp av lite andra tricks.

  13. #13
    Allt åter till naturen
    Senast redigerat av Spiro den 2015-04-03 klockan 11:47. Anledning: Allt åter till naturen

  14. #14
    Det måste välla va någon av bussningarna som går hårt åt när det blir spån i lådan o du säger att det blev ingen olja fylld efter renovering låter som det har nypt någon bussning. Jag skulle riva lådan o kolla medan det är vinter Inte sååå jävla roligt fall lådan rasar i vår/sommar

  15. #15
    Nä, jag kan inte svarva bra och nu har jag inte ens tillgång till svarv. Har den gått utan olja så får du nog plocka isär och renovera om, det där kan nog går på många tusen.

    Om allt är perfekt och man använder lite tricks och silicon så kan det blir mer eller mindre heltätt i flera år. Min släpper ifrån sig någon droppe ibland nu efter senaste genomgången för nästan tio år sedan så jag skall nog ha dit en o-ring nästa gång jag byter kedja/drev och är där och rotar.

  16. #16
    Allt åter till naturen
    Senast redigerat av Spiro den 2015-04-03 klockan 11:48. Anledning: Allt åter till naturen

  17. #17
    Klart dom gör men dom flesta bygger o trixar under vinter så därför skrevs det!

  18. #18
    Var rädd om din låda, mycket är nog helt oskadat. Om det kostar tex 6000 kr att få den som ny kan det vara väl investerat. Mycket bättre än en ny för 15000 som är tillverkad på AB Rundabulten i Mongoliet.

  19. #19
    Allt åter till naturen
    Senast redigerat av Spiro den 2015-04-03 klockan 11:49. Anledning: Allt åter till naturen

  20. #20
    Allt åter till naturen
    Senast redigerat av Spiro den 2015-04-03 klockan 11:49. Anledning: Allt åter till naturen

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. 3" öppen belt till evo 1340 med 4vxl
    Av Hd1340 i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-01-07, 22:33
  2. "Klonk" i växellådan
    Av Hippie-Lasse i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 20:47
  3. Senaste bilderna på RBCW Shovel "Bank Robber"
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-19, 00:19
  4. Premiär av "Nya" butiken på "nya" Mc-konsult / Motorteknik
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 16:57
  5. Växellådsolja TC88 för "klånkande" lådor
    Av gasselurra i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 23:18

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •