Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Vilken cam för en 96" Dyna ??

  1. #1
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Vilken cam för en 96" Dyna ??

    Jag letar efter lite mer från min 96 "och undrar vilken bolt in cam fungerar ... mitt val skulle vara SE 204 .. är det ok ?
    Detta är en dyno diagram från min dyna nu med Sert, SE luftfilter och V&H Big Radius.


    Detta är vad 204 kan göra för mig



    Någon använt dessa SE204 cams och har någon erfarenhet de kan dela ?????

  2. #2
    Allt hänger på vad du är ute efter? Mer ös i toppen eller bättre vrid i låg och mellan. Körde SE255 kammar på min ci103:a men var inte nöjd, den gick bra satan på höga varv, men var seg på låg och mellan. Kolla Andrews kammar..Ska vara ett bra alternativ till SE.

  3. #3
    204:an är en bra "bolt on" kam då in-ventilen stänger några grader innan original kammen, medför ökning av den dynamiska kompressionen.

  4. #4
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Så med en 204 du skulle definitivt känna någon skillnad

  5. #5
    Ja det kommer att vara skillnad, inte 92hp/140Nm som på din bifogade bild.

  6. #6
    Hej
    Jag kör en night train -08 med se luft och big radius med se204 cam och är mycke nöjd .Vid bänkning gav den 84hp/134nm på bakhjulet.
    Drar starkt redan från tomgång . Jag kände stor skillnad.

  7. #7
    Hej Joa! Välkommen till forumet! Bra med Softailfolk, det behövs det fler av här inne!

  8. #8
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Ja det kommer att vara skillnad, inte 92hp/140Nm som på din bifogade bild.
    Varför inte? Det var en 96" SB med ungefär samma luftfilter och avgassystem som min...bör åtminstone få resultat med ungefär samma siffror ???

  9. #9
    Över 90hp med bara cam byte är nog svårt och få . 84/134 låter inte så imponerande men 125nm nås vid2300 80hp vid 4300 . Kör mot en innstäld 96a med luft o buller så hänger dom inte med en meter och blir långt efter . Ingen racer men med ett fruktat gott svar på gasen på låg o mellan registret .Blir ett annat ljud med . Har en kompis med se 211 cam funkar bara i det övre registret han är inte nöjd . Men helst skulle man vilja ha SE120r motorn.

  10. #10
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    oh yea....Helt Annat djur ......... e;


  11. #11
    På de nya 96" topparna m Beehive fjädrar får du i 585-lyftkammar
    I med Cometic .030" packningar för bättre squish och Andrews 54

  12. #12
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Det är som att prata franska med mig

    Hade min sb service idag .. och jag frågade killen där om 204 cam .Han sa ett bra val .. när jag sa behöver det en Dyno ?(rolling road test) sa han eftersom jag har SERT har HD en program som skulle passa,bara ladda den ner till min SERT..en Dyno skulle bara behövas um jag vill ha en dyno diagram av uteffekt..Va ? Trodde det skulle behöver en bänk körning (Rolling road test) ??????

  13. #13
    Ah! Non parles ?

    OK, Bänkkörning ger dig svaret.. Kolla m MotoSpeed , billiga och proffsiga 021 351925
    Se deras sida eller kontakt Christian Klarkner
    Har själv bänkat ett antal gånger där och alltid hittat effekt
    SERT- program "på burk" är väl snabbt och bekvämt men det ger dig inte sanningen om hur just din hoj går

    H-Ds egna Screaming Eagle-kammar är sådär...
    Andrews har dels 54an och den nya 48, Båda speciellt framtagna för 96 tumsmotorerna 2007 upp
    Båda ger fett vrid från 2000 varv. 48 bolt-in med originalkomp. 54 vill ha lite mer komp
    Det intressanta är sällan toppeffekt vid 6000 rpm utan körbarhet 2500-4500 rpm

  14. #14
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Tack för tips, jag är inte intresserad i 6000 varv effekt, 2500-4500Rrpm effect är mer användbar.Är Andrews 48(TW48H ?)cams bolt in som SE 204cams ?
    Ursäkta min svenska ... Jag är engelska

    Vart tog du vägen för att få en Dyno ? .. min närmast är Bikeline / Malmö..
    Senast redigerat av Bikebandit den 2011-03-26 klockan 23:38.

  15. #15
    Haha!
    Ja. om Din hoj har 96" TC motorn är Andrews 48 Bolt-in. Kolla www.andrewsproducts.com
    Kan åxå maila deras tech dpt. (Språket lär väl inte vara nåt problem...?) Och ta en rekommendation.
    (48 är ny och framtagen för tunga hojar= Street Glide. Electra mm)
    Jag gillar Andrews kammar bl.a annat för att dom går TYST= snälla kamprofiler
    Kör själv en TW54 i min 100" Electra. 90 hp och 140 NM med origförgasare 9,6 komp och 2008 originaltoppar origsystem
    Drar som ett lok från 1800 varv och kroknar vid 4800.
    Speeden är i V-rås men B-L fixar detta utan probs

  16. #16
    BTW. Om du byter kammar: Se till att du byter de inre kamlagren till TORRINGTON Liten peng/ men viktigt
    Jag har städat upp ett par kamlagerras.....Inte vackert

  17. #17
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    ok tack

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •