Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Nightster som förstahoj, 09a som gått 44mil?

  1. #1

    Nightster som förstahoj, 09a som gått 44mil?

    Tjena, färsking på forumet här Efter en j***a massa om och men har jag bestämt mig för en Nightster som min förstahojj.

    En polares syster har en 09a, helt orginal som har gått 44 mil. Orkar inte gå in på varför den gått så lite just nu, kan tänka mig en del blir fundersamma Men jag vet iallafall till 100% att den gått 44 mil bara.

    Det jag undrar nu är hur stor risken är att packningar och liknande kan ha hunnit spricka när den stått så mycket? Mest det jag är orolig över.. Skulle få köpa hennes för 82k iallafall. Ser det som en bra affär då dom flesta hos mc handlare ligger runt 95k.

    Som nybörjare tar jag gärna emot lite tankar från er lite mer erfarna Är det ett bra pris för en nightster att köpa från privat person?? Eller är det bättre att köpa från mc handlare för en slant mer men ev. få garanti osv på köpet?

    Tar gärna emot era åsikter ang. Nightster som förstahojj också

    Är väldigt tacksam för svar! MvH Sebbe

  2. #2
    Tjena. Jag kan inte svara på hur det blivit med packningar och sånt under åren den stått men det vet nog någon av experterna här.

    Men när det gäller Nightster som första hoj tycker jag att den är ett bra val. Har haft rätt många hojar och har nu en 09:a själv.

    Den är lättkörd, smidig och kvick för att vara hd. Sportster 1200 har ju runt 80 hk om man byter luftburk, pipor och bänkkör. Och eftersom den väger mycket mindre än en big twin är den ganska busig. Men den beter sig alltid förutsägbart.

    Motorn är dessutom gummiupphängd så den går utmärkt att köra långt på.

    Hade tidigare en gammal stumt monterad sporre och den vibrade en hel del även om jag gillade den. Men Nightstern har ett mycket bredare användningsområde.

    Min blir kvar i min ägo. Förutom att den är rolig som fan är den ju skitsnygg.
    Senast redigerat av Krille K den 2014-11-30 klockan 20:51.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Krille K Visa inlägg
    Tjena. Jag kan inte svara på hur det blivit med packningar och sånt under åren den stått men det vet nog någon av experterna här.

    Men när det gäller Nightster som första hoj tycker jag att den är ett bra val. Har haft rätt många hojar och har nu en 09:a själv.

    Den är lättkörd, smidig och kvick för att vara hd. Sportster 1200 har ju runt 80 hk om man byter luftburk, pipor och bänkkör. Och eftersom den väger mycket mindre än en big twin är den ganska busig. Men den beter sig alltid förutsägbart.

    Motorn är dessutom gummiupphängd så den går utmärkt att köra långt på.

    Hade tidigare en gammal stumt monterad sporre och den vibrade en hel del även om jag gillade den. Men Nightstern har ett mycket bredare användningsområde.

    Min blir kvar i min ägo. Förutom att den är rolig som fan är den ju skitsnygg.
    Jaa det låter som en perfekt hoj för mig! Kommer ju mest glida runt stan och utkanterna, till jobbet och så men vill ju också kunna ta med mig tält å lite packning för nån längre tur också!

    Det är som sagt bara det här med packningarna då den här nightstern stått länge jag blir fundersam över!

  4. #4
    Det är väl på bensinsidan samt slangar och sånt av gummi som kan ta stryk av ålder, men den är ju bara 5år gammal? 44 mil då är den ju ny fast 5 år gammal. Jag kan inte tänka mig att det ska vara några problem.
    Går den?

  5. #5
    Köp! Skulle någon slang ha torkat är det ju bara att byta. Men varför skulle det vara ett problem? Bågen har ju inte stått utan vätskor.? Den jag åker på nu är från 01 och jag har inte bytt några mer packningar än o ringar vid oljebyte.

  6. #6
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Köp men räkna in nya däck i priset.
    Sportster 48! 👊

  7. #7
    Som sagt!
    Ett par nya däck och en 100-milaservice får du räkna in i priset, sen har du en riktigt fin hoj.
    Å andra sidan så får du en helt "ny" 10:a för 94000 och då har du garanti på hojen.

    http://www.blocket.se/stockholm/Harl....htm?ca=11&w=3

  8. #8
    Känns som att båda är en bra deal... dock om jag ska köpa den där 10:an i Stockholm så ska jag ju också fixa frakt hem till Piteå där jag bor.. sen om jag nånting händer som går på garantin måste jag väl ända ner med hojjen till dom för att fixa? Kändes så enkelt med den andra som finns 1,5km från där jag bor

  9. #9
    Tänkte passa på att höra en om en till fråga medans jag har fått igång tråden Har svårt att riktigt fastna för nån av orginalfärgerna på nightster, skulle själv föredra mattsvart/mattgrå tank, framskärm och bakskärm. Nu till frågan, är det bäst att köpa beggad tank och allt det för att lacka om så man kan spara orginalgrejerna ifall man vill sälja den lite lättare i framtiden? Eller vad tror ni?

  10. #10
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Jag hade nog lackat dom prylarna som satt på, original är ju sällan viktigt på HD enligt mina erfarenheter.
    Så länge det blir snyggt gjort förstås!
    Sportster 48! 👊

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson89 Visa inlägg
    Tänkte passa på att höra en om en till fråga medans jag har fått igång tråden Har svårt att riktigt fastna för nån av orginalfärgerna på nightster, skulle själv föredra mattsvart/mattgrå tank, framskärm och bakskärm. Nu till frågan, är det bäst att köpa beggad tank och allt det för att lacka om så man kan spara orginalgrejerna ifall man vill sälja den lite lättare i framtiden? Eller vad tror ni?
    Det där är lite klurigt tycker jag. Själv hade jag varit aningens skeptisk till att köpa en såpass ny hoj omlackerad, min första tanke hade varit att den varit med om en olycka. Oavsett så tror jag inte en omlackering höjer andrahandsvärdet så vida den inte är välgjord. Med välgjord menar jag då inte en bra mattsvart lack för det kan man få med sprayburk i garaget, utan välgjord som i att den bjuder på något mer än enbart en mattsvart tank. Det kan ju vara motiv, pinstripes mm. Du kan ju alltid kika på plastidip om du vill kunna återställa tanken och du tror att det är vad du är ute efter. Nu finns ju förvisso Nightstern i mattsvart/grå tank redan, men kanske inte så som du tänker?

  12. #12
    Om jag var du hade jag satsat på luftburk, nya pipor och mappning före omlackering. Det kostar en slant men gör att hojen går ska.
    I fabriksutförande är den inte mycket att hurra för och den ska ju kännas som den brölande 1200 den trots allt är.

    Hellre originalfärgad hoj som kan andas än en mattsvart dammsugare alltså. Lackning hade jag väntat med till andra modvarvet.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Krille K Visa inlägg
    Om jag var du hade jag satsat på luftburk, nya pipor och mappning före omlackering. Det kostar en slant men gör att hojen går ska.
    I fabriksutförande är den inte mycket att hurra för och den ska ju kännas som den brölande 1200 den trots allt är.

    Hellre originalfärgad hoj som kan andas än en mattsvart dammsugare alltså. Lackning hade jag väntat med till andra modvarvet.

    Låter vettigt har skruvat i en hel del bilar, nån cross och sånt så lite skruvkunnig kan jag väl säga att jag är. Men det här med mappning är nånting helt nytt för mig haha... lämnar man in hojjen för det eller kan man göra det själv? Isåfall pris?

    Nu när jag sett din Krille kommer jag dock på andra tankar ang. lackering, riktigt snygg! Den jag ska kika på om någon timme är också orange/svart

  14. #14
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Vem behöver lack när det finns sandpapper!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	80,2 KB 
Id:	15762
    Sportster 48! 👊

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Det där är lite klurigt tycker jag. Själv hade jag varit aningens skeptisk till att köpa en såpass ny hoj omlackerad, min första tanke hade varit att den varit med om en olycka. Oavsett så tror jag inte en omlackering höjer andrahandsvärdet så vida den inte är välgjord. Med välgjord menar jag då inte en bra mattsvart lack för det kan man få med sprayburk i garaget, utan välgjord som i att den bjuder på något mer än enbart en mattsvart tank. Det kan ju vara motiv, pinstripes mm. Du kan ju alltid kika på plastidip om du vill kunna återställa tanken och du tror att det är vad du är ute efter. Nu finns ju förvisso Nightstern i mattsvart/grå tank redan, men kanske inte så som du tänker?
    Hade jag lackerat om hade det nog blivit mattsvart med lite röda detaljer, nån stripe på tanken kanske osv Men tror jag kommer nöja mig med den svart/orange färgen hojjen har nu, den är ganska snygg ändå

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Vem behöver lack när det finns sandpapper!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	80,2 KB 
Id:	15762
    Jävligt snyggt det där också, rå look

  16. #16
    Jag köpte en 08as nightster i somras med 800 mil på, den har då bara levererat och är en grymt trevlig hoj att köra, så jag kan starkt rekommendera nightstern.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Daniel78 Visa inlägg
    Jag köpte en 08as nightster i somras med 800 mil på, den har då bara levererat och är en grymt trevlig hoj att köra, så jag kan starkt rekommendera nightstern.
    Det vart nightstern från northbike, fick hem den för 4-5 veckor sedan t nöjd med köpet, bara jobbigt att vänta så länge på att sommaren ska komma.. men då har jag lite tid att fixa på den

    Kör du nånting i Piteå förresten? bor här men har sett väldigt få sportsters på gatorna!

  18. #18
    Se där, gratulerar!
    Det är dåligt med körning i Piteå, E4an är för rak mot Piteå men går ju att åka runt Älvsbyn mot Piteå. En kompis jobbar i Piteå som kör en 48, så blir troligtvis nån vända mot pite hållet till sommaren.
    Blir det någon ombyggnation av hojen i vinter för dig?

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Daniel78 Visa inlägg
    Se där, gratulerar!
    Det är dåligt med körning i Piteå, E4an är för rak mot Piteå men går ju att åka runt Älvsbyn mot Piteå. En kompis jobbar i Piteå som kör en 48, så blir troligtvis nån vända mot pite hållet till sommaren.
    Blir det någon ombyggnation av hojen i vinter för dig?
    Tackar jaa iofs, kan tänka mig att E4an inte är speciellt trevligt nånstans med mc! Ska börja med att sidoförflytta regplåten och fixa hängande sidospeglar, kruxet är bara hur jag ska göra med regplåtsbelysningen annars är jag sugen på en mattsvart lack, sitter redan vance and hines shortshots som jag är riktigt nöjd med, mullrar skönt också har du gjort mycket på din?

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson89 Visa inlägg
    Tackar jaa iofs, kan tänka mig att E4an inte är speciellt trevligt nånstans med mc! Ska börja med att sidoförflytta regplåten och fixa hängande sidospeglar, kruxet är bara hur jag ska göra med regplåtsbelysningen annars är jag sugen på en mattsvart lack, sitter redan vance and hines shortshots som jag är riktigt nöjd med, mullrar skönt också har du gjort mycket på din?
    Ja luft och buller är ju prio 1 så bra att det är gjort, jag har sidomonterad plåt o den har belysning, så bör finnas på haarleybutiken eller liknande butik att införskaffa skulle jag gissa ( vet inte var den jag har är inköpt från). I övrigt är det joker luftfilter och sideshots v&h, men spånar på ett big radius filter och längre rör, får se hur det blir i slutändan. Annars är det tanklyft, pop up tanklock, skjutspinnar och sänkning som är gjort, blir mer i vinter med vita däcksidor, nyckelflytt, aphängare, framflytt och annat smått och gott så vintern är väl så att säga räddad

Liknande ämnen

  1. Nightster
    Av Bassman i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-12-13, 20:41
  2. Nightster 08 köp!:)
    Av husfar i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-05-18, 14:38
  3. Nightster
    Av Cribbe i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-28, 19:36
  4. Nightster
    Av jontemaskin i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 17:23
  5. Nightster -08
    Av jontemaskin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 20:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •