Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Dags att se över registrerings-processen på forumet?

  1. #1

    Dags att se över registrerings-processen på forumet?

    Det har varit hemskt mycket spam på sistone och jag inbillar mig att det blir mer och mer. Vad säger admin, kan något göras åt saken?

  2. #2
    Jag lyfter frågan, känns mer och mer aktuell.

  3. #3

  4. #4
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Bra ide. Kanske är det för lätt att registrera sej och spamma sitt skräp.
    Kan inte låta bli att säga hur förundrad jag är över att man postar en textmassa motsvarande två fotbollsplaner, och sedan inbillar sej att nån alls läser skiten. Än mindre klickar på nåt. Märkligt.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Jag lyfter frågan, känns mer och mer aktuell.

    Ja senaste tiden har det varit en del.
    Fuck cancer

  6. #6
    Precis. Det är ju mer spam än inlägg. Kan väl inte vara så svårt att fixa till?

    Funkar ju på andra forum.

  7. #7
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Krille K Visa inlägg
    Precis. Det är ju mer spam än inlägg. Kan väl inte vara så svårt att fixa till?

    Funkar ju på andra forum.
    Dela gärna med dig vad som är enkelt att fixa detta. Kan tänka mig att Admin vill gärna ha tips.

  8. #8
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Tips ? Serious f'kin shit going on here and not seen @dmin do anything yet...!!! Forumet har haft massor av spam under den senaste månaden och om admin hade ett öga på det skulle det ha tagits bort, men jag tvivlar på att han har. Det första du bör göra är att rapportera inlägg till honom, det finns en funktion i varje inlägg så att du kan göra det..om inget händer, eller det finns ingen kommentar från Admin om problemet...var är han ? Skit dålig administrering..Medlemmarna kommer att lämna detta forum eftersom det blir urtråkigt. Antingen tar hand om forumet eller inte..

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Boba Fett Visa inlägg
    Dela gärna med dig vad som är enkelt att fixa detta. Kan tänka mig att Admin vill gärna ha tips.
    Jag har väl aldrig påstått att jag vet hur man gör det? Men så mycket spam i jämförelse med vanliga inlägg har jag aldrig sett på något forum. Admin driver det här. Han borde kunna lösa problemet. Om inte annat ta reda på hur man gör.

  10. #10
    Fler moderatorer med privillegier att plocka bort spam? Jag kan tycka att det är lite väl hardcore att försöka driva ett forum på egen hand, Admin måste väl också ha rätt till ett liv utanför harleyforum? Svårt att ha full bevakning på forumet 24/7.

  11. #11
    Absolut. Det är en bra idé. Är väl ingen som är sur på admin.
    Det handlar ju bara om att förbättra forumet. Inte kasta personlig skit på någon.

  12. #12
    Såg att mitt inlägg kunde tolkas som ett svar på ditt, ville bara förtydliga att så inte var fallet! Som du säger så handlar det ju enbart om att förbättra forum-klimatet för alla deltagare.

  13. #13
    No probs!

  14. #14
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Krille K Visa inlägg
    Jag har väl aldrig påstått att jag vet hur man gör det? Men så mycket spam i jämförelse med vanliga inlägg har jag aldrig sett på något forum. Admin driver det här. Han borde kunna lösa problemet. Om inte annat ta reda på hur man gör.
    Tolkade texten som du visste sorry för det.. Var vice Admin på ett forum för flera år sedan där vi hade runt 150 medlemmar och redan då hade vi problem med spam/troll som gjorde livet surt för oss på vårat forum. Vi var 5 stycken på 150 medlemmar och här har vi ca 4000 stycken på detta forum,det är en jäkla skillnad och vi har ingen aning hur många som sköter sidan det kanske är bara 1 som sköter allt ? Att skälla på Admin hjälper föga det finns ett liv utanför detta forum. Vad kan man göra åt saken då? Stoppa registrering tillfället? Registrering via Admin/Moderator och tala om vem du är? Det gjorde vi och det blev hur jobbigt som helst.Fler moderator som en del skriver här är nog en början. Som sagt det var flera år sedan jag höll på med sånt och har ingen aning hur det ska lösas? Håller med att det är jävligt irriterande ! Det är synd för sånt tar död på forum..

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Boba Fett Visa inlägg
    Tolkade texten som du visste sorry för det.. Var vice Admin på ett forum för flera år sedan där vi hade runt 150 medlemmar och redan då hade vi problem med spam/troll som gjorde livet surt för oss på vårat forum. Vi var 5 stycken på 150 medlemmar och här har vi ca 4000 stycken på detta forum,det är en jäkla skillnad och vi har ingen aning hur många som sköter sidan det kanske är bara 1 som sköter allt ? Att skälla på Admin hjälper föga det finns ett liv utanför detta forum. Vad kan man göra åt saken då? Stoppa registrering tillfället? Registrering via Admin/Moderator och tala om vem du är? Det gjorde vi och det blev hur jobbigt som helst.Fler moderator som en del skriver här är nog en början. Som sagt det var flera år sedan jag höll på med sånt och har ingen aning hur det ska lösas? Håller med att det är jävligt irriterande ! Det är synd för sånt tar död på forum..
    Ingen fara. Och klart vi inte ska skälla på admin. Vi bör hjälpa honom med moderingen om så är möjligt istället. Jag har ingen aning om hur man fixar registreringsproblemen, tänkte bara att det inte borde vara så svårt eftersom det funkar bra på andra ställen. Det vore ju kul om vi kan vända den här skutan.

  16. #16
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Detta är inte bara ett forum, det är en inkomst också eller varför tror du att det finns så mycket reklam ? kanske det betalar för forumet, vem vet ?Faktum är om du kör ett forum, man måste sköta detta..
    Jag tror att det fanns en annan admin eller ?? Det kanske är 4000 registrerade här men jag slår vad om att det är mindre än 100 som regelbundet logga in, en hel del av de gamla medlemmarna som var här från början knappast komma hit längre, delvis på grund av vad som händer nu.

    Det finns andra forum som inte har så mycket typ *blingbling* men täcker grunderna såsom inlägg och bilder som fungerar mycket bra utan massor av skräp och det finns bara en admin, han har ett liv utanför forumet också och hanterar det på ett bra sätt.

    Anyway..that's all from me...Jag hoppas problemet blir omhändertagen, synd om inte..

    Mvh BB

  17. #17
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Det finns andra forum som inte har så mycket typ *blingbling* men täcker grunderna såsom inlägg och bilder som fungerar mycket bra utan massor av skräp och det finns bara en admin, han har ett liv utanför forumet också och hanterar det på ett bra sätt.

    Mvh BB
    Man ska väl inte klaga men man blir less på reklam typ: "17000+ Russian Women Seeking Love" och sån skit.Det vore en klar fördel om det vore mc relaterat i alla fall om reklamen måste finnas.
    Fuck cancer

Liknande ämnen

  1. Dags för besiktning
    Av Kwissling i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-06-01, 22:33
  2. Besiknings dags :(
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-04-25, 22:08
  3. Fråga om registrerings besiktning
    Av cheez i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 23:35
  4. Dags att presentera sig....
    Av Järnsporre i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 00:46
  5. Ny på svenska forumet men gammal besökare på USA forumet
    Av FLSTF07 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 01:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •