Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 93

Ämne: Vad har hänt med forumet ?

  1. #41
    Orka bry, 3200:- rikare på poker nu

  2. #42
    Bra där jag kör gärna fritt från politiska inlägg .
    Citat Ursprungligen postat av Boba Fett Visa inlägg
    Jag har lagt den förut på forumet och tycker det är läge igen ! https://www.youtube.com/watch?v=K6YhM5rUf_g

    Säger som Robert Aschberg sa en gång. Det räcker o nysa så har du kränkt någon ! SD, M, Sosse, MP, V, C, FP, FI Det är väl SKITSAMMA ! Jag skiter i vad för politisk ideologi folk har så länge vi inte pratar om det runt lägerelden ! HD förenar oss. . eller har jag fel? Till TS då MIN personliga åsikt är att detta forum är blandat med en massa underforum som ex. FB/ Instagram och interna grupperingar i detta forum !

  3. #43
    Bra där Slycke
    Citat Ursprungligen postat av slycke Visa inlägg
    Jag kan på detta sätt försöka förklara mitt läge.
    Jag driver eget AB, är helt ensam i företaget och snittar väl mellan 200 -220 timmar /månad. (Ni vanliga dödliga gör väl 172 max )
    Sen är jag uppvuxen på en gård där min far var mjölkbonde, så jag hade en semester med honom under min uppväxt.
    Det har gjort att jag lovat mig själv att jag ska försöka att så ofta och mycket jag kan vara med mina grabbar under deras uppväxt.
    Jag har flertalet ggr skrivet här på forat om pokerrun och utställningar men inga har nappat och vad har jag då gjort? Jo sparkat igång hojen och åkt iväg själv , för jag är van vid att klara det mesta på egen hand.

    Så mitt svar i denna debatt blir att:
    Jag hänger gärna på när det vankas roligheter ( är bland dom få som klarat båda HF träffarna ) sen vårdar jag gärna min familjära situation och även mitt företag så jag åker när det finns möjlighet till att lufta hojen.

    Är en lonely rider och kommer nog vara det livet ut.

    Leve SLYCKE RIDERS

    Skiter fullständigt i om jag åker 100 mil per säsong eller 1000 mil så länge dom milen jag lägger på hojen känns rätt för mig.

    Har man ett företag att sköta så åker man jobbarbil till och från jobb inte hoj sen jobbar man hur jävla många helger per år och det är inte för att det är kul utan för att man måste för att visa bra resultat.

    Visst det är mitt helt egna beslut att jobba som egen och många gånger avundas jag er som är anställda. Ja iaf när det gäller ledighet för inte faan kan jag ta mer än två veckors semester per år om jag vill att det ska se bra ut i min bokföring.
    Ja det valet har jag gjort själv och det står jag även för. Så inga påhopp Tack.

    Over and out från Slycke
    - - - Uppdaterad - - -

    [QUOTE=stroker49;100141]
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Du vill ju ha en Honda också, så lite känsla måste det ju finnas i den där gamla kroppen ;D

    Ja, en Honda Cub!
    Bifogad fil 15670

    Dessutom har en massa galning börjat bygga om/choppa dem!
    Bifogad fil 15671

    Bifogad fil 15672

    Ursäkta att det blev lite urspårning, men detta har i alla fall med tvåhjulingar att göra.

  4. #44
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag var på Harleyportalen men flyttade hit pga tekniska problem. Det var väl ibland lite dumt tjafs där som här men det som gjorde att jag bytte var att sidan plötsligt låg nere och sedan knappt kom upp igen. Grupper och sådant har jag inte hittat till, för mig är det roliga att prata om det tekniska. Det är därför jag åker HD, ville jag bara åka hoj så skulle jag ha köpt en Honda.
    Samma här,det berodde på de tekniska problemen med sidan,inte nåt annat.Det fanns väl en tråd om invandring som spårade ur lite där och som sen togs bort vill jag minnas men man läser väl det man själv vill egentligen.

    Vet att man behöver reklamintäkter på forumet men tycker ändå det är kass med reklam för bl.a asiatiska dating siter här,tråden med brudar togs bort men reklam för asiatiska brudar som kanske får ett helvete hos sina män går bra ?? (har sett exempel på detta)
    Senast redigerat av Noyen den 2014-10-26 klockan 12:49.
    Fuck cancer

  5. #45
    En saga för den som vill...

    Senaste nytt:

    Hela Mälardalen skall avfolkas pga naturkatastrof!

    I storleksordningen ca 2 miljoner människor skall flyttas till Malmöhus län istället.

    Avsaknad av arbeten, infrastruktur och hälsovård i redan ansträngda Malmöhus län försöker man lösa genom neddragningar och skattehöjningar. Kan bli bra på sikt och tillgången på arbetare är tryggad inom äldreomsorgen + övrig "välfärd" i Malmöhus län över överskådlig tid med denna lösning.

    Folket som redan är bosatt i Malmöhus län går regelbundna fackeltåg till gagn för inflyttningen och kräver skattehöjningar för att trygga välfärden.

    Alla ifrån Mälardalen får dessutom utbildning i Skånska vid ankomst och garanterat boende. Retroaktiva regionala bidrag + startkapital för bosättning tillsammans med förtur i allmännyttan är givetvis självklarheter.

    Vidare garanteras skolgång genom att skapa större klasser och särskilda förberedelse klasser med ökade resurser.

    Några lågutbildade vita arga män i den Skånska landsbygden hade den dåliga smaken att ställa sig en aning frågande till denna lösning. Svaret lät som vanligt inte vänta på sig utan man gick man ur huse i hela Malmöhus och anordnade ett fackeltåg mot dessa rasister.
    Senast redigerat av -+ ViKing +- den 2014-10-26 klockan 13:33.
    "If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter."
    -George Washington

  6. #46
    Vad hade detta här att göra nu då?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  7. #47
    Vad åker du för mc -+ViKing+-?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  8. #48
    Förtydligande:

    Syftet med ovan "saga" är inte att fortsätta en politisk diskussion. Vill bara påvisa hur en diskussion kring enkel resursfördelning som faktiskt har en koppling till vårt mc åkande och ägande faktisk har ett visst existensberättigande på detta forum trots allt.

    Enkel matematik ger vid handen att resurserna är inte oändliga även om det är hur behjärtansvärt som helst med ändamålet.

    Någon som helst rasism har aldrig uttryckts ifrån någon vad jag har sett eller synpunkter gällande individ kopplad till ursprung.

    Ville bara göra en poäng av detta faktum eftersom det ändå fortsatt bollas i denna tråd.

    - - - Uppdaterad - - -

    [QUOTE=hasse diesel;100161]Vad åker du för mc -+ViKing+-?

    Äntligen en mc relaterad fråga! ;o)

    Jag kör en Fat Bob (står i marginalen), hyffsat ombyggd så den ser inte ut som en sådan längre.
    "If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter."
    -George Washington

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Vad hade detta här att göra nu då?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Ja min kanske i viss mån långsökta eftersträvade poäng är att förhoppningsvis komma ifrån rasist tjafset och påvisa att en dialog kring samhällsekonomi inte har något med detta att göra så att vi förhoppningsvis kan komma ifrån detta någon gång eftersom det verkar tugga på i tråden.

    Tror inte alla Göteborgare tycker att det är världens bästa ide att på kort tid flytta över tex alla Malmöbor till sin stad då det redan råder brist på bostäder och sjukvård mm i Muteborg. Kanske är det bättre att hjälpa Malmöiterna på plats eller är man lokalpatriotsrasist då?
    "If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter."
    -George Washington

  10. #50
    Så är det är en Evo då eller Tc? Vad är det för årsmodell ? Ombyggda cyklar är alltid roligt att se,bilder? Har du byggt om själv eller köpt färdigt? Jag har sett att det är många som anlitar shoppar nu för ombyggnader, men det är väl tidsbrist antar jag. När jag kom i kontakt med hojbyggarsverige i början på 80talet, så byggde man ju allt man behövde själv. Mest givetvis för att det inte fanns så mycket att köpa, men också för att man ville ha nåt eget som ingen annan hade. Men där skapades också fantastiska byggare som njöt av varandras skaparförmåga.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  11. #51
    [QUOTE=hasse diesel;100164]Så är det är en Evo då eller Tc? Vad är det för årsmodell ? Ombyggda cyklar är alltid roligt att se,bilder? Har du byggt om själv eller köpt färdigt? Jag har sett att det är många som anlitar shoppar nu för ombyggnader, men det är väl tidsbrist antar jag. När jag kom i kontakt med hojbyggarsverige i början på 80talet, så byggde man ju allt man behövde själv. Mest givetvis för att det inte fanns så mycket att köpa, men också för att man ville ha nåt eget som ingen annan hade. Men där skapades också fantastiska byggare som njöt av varandras skaparförmåga.

    Hej, kul att du frågar...

    Jag köpte den begagnad i originalskick. Har länge haft en vision designmässigt sedan min förra HD som var en Nighttrain för 15 år sedan vilket iofs är väldigt likt SOA. Kan erkänna att SOA kopplingen som inte är inspirationen på något sätt grämer mig en smula ;o).

    De allra flesta modifieringar har jag gjort själv men det mesta är ändå "bolt-on" produkter. Önskar att jag hade kunskap o förmåga att byta kammar, svetsa osv själv men de det får lejas bort i brist på kunskap.

    Är annars enormt imponerad av människor som kan skapa i metall och rota inne i motorn.

    Har fått intrycket att du är en sådan Hasse som kan en hel del om detta.

    Har du något på G med din HD inför garage säsongen?

    Är inte helt klar med hojen som är under utveckling och tänkte lägga upp lite bilder i färdigt slutskick.

    Det jag kan sakna är lite hederligt "garage häng" med andra entusiaster, kanske något man kan arrangera inom grupperna på forumet.

    Även gemensamma körningar och andra aktiviteter är alltid kul, jag har en forum patch på västen i hopp om att stöta på någon ifrån forumet ute på vägarna men ännu inget på den fronten.

    Kanske kunde man ha en spikad årlig Harleyforum dag i respektive län eller kanske Norr, Mitt, Syd uppdelning hade varit lättare vad vet jag.

    En annan tanke, en bestämd dag i veckan tex varje onsdag på något trevligt hak med anslutning efter förmåga?

    Det är väl som många har sagt tidigare att "alla har sitt" så det är kanske mer brist på tid än vilja många gånger.

    Har du själv vägarna förbi Göteborg med omnejd så har jag en på kylning till dig vilken dag i veckan som helst... ;o)
    "If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter."
    -George Washington

  12. #52
    Det finns ju en åkgrupp i götet Hf Westcoast tror jag de heter, de kan nog låta dig va med på deras barhäng Och Lasse.S brukar ha en stående fikainbjudan på tisdagar i Garaget

  13. #53
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Det finns ju en åkgrupp i götet Hf Westcoast tror jag de heter, de kan nog låta dig va med på deras barhäng Och Lasse.S brukar ha en stående fikainbjudan på tisdagar i Garaget
    Jag är faktisk med i denna åkgrupp + Fat Bob men. Har i ärlighetens namn inte varit särskilt aktiv för egen del däri i dessa grupper så jag får tillskriva mig själv vara som en del av problemet gällande eventuell inaktivitet.

    Men helt klart bra uppslag som jag själv förbisett!
    "If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter."
    -George Washington

  14. #54
    Å jag vart lite lycklig när jag loggade in, aktivitet på forumet rörelse på alla trådar!!! O sen visar det sig att det är en spammare som exploderat överallt, jaja det vart lite drag iallafall

  15. #55
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Å jag vart lite lycklig när jag loggade in, aktivitet på forumet rörelse på alla trådar!!! O sen visar det sig att det är en spammare som exploderat överallt, jaja det vart lite drag iallafall
    Hahaha! Underbart, man skall vara försiktig vad man önskar sig - det kan ju bli verklighet fast på ett sätt man inte räknade med! ;o)

    Men alla ryckningar i en döende kropp är ju proof of life även det, och har ju genererat våra två inlägg...
    "If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter."
    -George Washington

  16. #56
    Jag har massa åsikter om politik och samhället men när jag går in på HF är det fan INTE det jag vill läsa och skriva om.

    Jag har till stor del tappat intresset för forumet då det skrivs så lite. Ond cirkel javisst men så är det. Försökte nån gång få hjälp med en fråga men det var tvärdött med svar och ser ofta andra som råkar ut för samma sak. Visst ska man söka efter gamla svar först men ändå kul om nån visar lite intresse och god vilja. Blir förhoppningsvis mer inlägg från min sida i vintermörkret!

    Harleyportalen kanske var roligare med lite mer familjär stämning och gött tjöt men dog väl av bristande underhåll och på slutet virusattacker eller nåt sånt.

    Snart ska jag ge mig på att riva ner bakdelen på min råttiga gamla Sportster...såga av lite onödig vikt, ösa på lite mer snorgrön färg och så vidare Nån som har några korta stötdämpare till övers? Vill inte köpa nya, dyra och blanka dämpare och kränga på min smutshög

  17. #57
    Citat Ursprungligen postat av D-mann Visa inlägg
    Jag har massa åsikter om politik och samhället men när jag går in på HF är det fan INTE det jag vill läsa och skriva om.

    Jag har till stor del tappat intresset för forumet då det skrivs så lite. Ond cirkel javisst men så är det. Försökte nån gång få hjälp med en fråga men det var tvärdött med svar och ser ofta andra som råkar ut för samma sak. Visst ska man söka efter gamla svar först men ändå kul om nån visar lite intresse och god vilja. Blir förhoppningsvis mer inlägg från min sida i vintermörkret!

    Harleyportalen kanske var roligare med lite mer familjär stämning och gött tjöt men dog väl av bristande underhåll och på slutet virusattacker eller nåt sånt.

    Snart ska jag ge mig på att riva ner bakdelen på min råttiga gamla Sportster...såga av lite onödig vikt, ösa på lite mer snorgrön färg och så vidare Nån som har några korta stötdämpare till övers? Vill inte köpa nya, dyra och blanka dämpare och kränga på min smutshög
    Man väljer ju själv vad man läser och svarar på, om du inte vill läsa om vissa ämnen så byt tråd till någon som passar bättre är ett vänskapligt tips.

    Varför gå in på ex "off topic" och välja en tråd som innehåller ex politiska tyckanden om man inte vill läsa om det. Byt sektion och tråd så är 99,9% av forumet lyckligtvis av annat innehåll!

    Det ena utesluter inte det andra nödvändigtvis och censur är kanske inte lösningen... Särskilt inte med tanke på den låga aktiviteten rent generellt då det inte skrivs så mycket sedan lång tid tillbaka i ontopic sektionerna heller om någonting..

    Om du loggar in på den Amerikanska motsvarigheten till detta forum så diskuteras det livligt om alltifrån politik till Netflix utöver HD relaterat. Kanske dör ut fullständigt om det bara snackas förgasare och tändstift då ämnet töms ut och upprepar sig förr eller senare.

    Meningslösa ämnen som "Skåååååååål" osv är det konstigt nog ingen som har några synpunkter på, men det trampar ju heller ingen på sin åsiktstå heller.

    Vill man verka aktiv så kan man ju posta länkar till dravel på Youtube och skriva skål vid varje tillfälle för att få upp inläggsräknaren och framställa sig som delaktig.
    "If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter."
    -George Washington

  18. #58
    http://www.blocket.se/goteborg/Harle....htm?ca=18&w=3
    Citat Ursprungligen postat av D-mann Visa inlägg
    Snart ska jag ge mig på att riva ner bakdelen på min råttiga gamla Sportster...såga av lite onödig vikt, ösa på lite mer snorgrön färg och så vidare Nån som har några korta stötdämpare till övers? Vill inte köpa nya, dyra och blanka dämpare och kränga på min smutshög
    http://www.blocket.se/stockholm/Sade....htm?ca=18&w=3 http://www.blocket.se/vasterbotten/Harley_delar_55854392.htm?ca=18&w=3
    http://www.blocket.se/stockholm/Harl....htm?ca=18&w=3
    Senast redigerat av hasse diesel den 2014-10-26 klockan 23:09.

  19. #59
    Citat Ursprungligen postat av -+ ViKing +- Visa inlägg
    Man väljer ju själv vad man läser och svarar på, om du inte vill läsa om vissa ämnen så byt tråd till någon som passar bättre är ett vänskapligt tips.

    Varför gå in på ex "off topic" och välja en tråd som innehåller ex politiska tyckanden om man inte vill läsa om det. Byt sektion och tråd så är 99,9% av forumet lyckligtvis av annat innehåll!

    Det ena utesluter inte det andra nödvändigtvis och censur är kanske inte lösningen... Särskilt inte med tanke på den låga aktiviteten rent generellt då det inte skrivs så mycket sedan lång tid tillbaka i ontopic sektionerna heller om någonting..

    Om du loggar in på den Amerikanska motsvarigheten till detta forum så diskuteras det livligt om alltifrån politik till Netflix utöver HD relaterat. Kanske dör ut fullständigt om det bara snackas förgasare och tändstift då ämnet töms ut och upprepar sig förr eller senare.

    Meningslösa ämnen som "Skåååååååål" osv är det konstigt nog ingen som har några synpunkter på, men det trampar ju heller ingen på sin åsiktstå heller.

    Vill man verka aktiv så kan man ju posta länkar till dravel på Youtube och skriva skål vid varje tillfälle för att få upp inläggsräknaren och framställa sig som delaktig.
    Jag har inte sagt att jag är vill censurera, men politiksnack på ett sånt här forum brukar bara bli en massa grinig pajkastning. Men kasta på om ni tycker det är skoj, jag lovar att jag kan titta bort. Jag är mest intresserad av hojar och hojbyggande när jag spanar på HF. Skålar gör jag hellre med polarna ute i verkligheten.

    - - - Uppdaterad - - -

    Tack Hasse, men vissa av de där är ju originalhöjd och de andra sänker väl typ en tum. Eller har jag fel? Ligger inte original på 13 tum på gamla höga Sporrar? Vill hellre ner ännu mer...

  20. #60
    Du väljer själv

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Ny på forumet.
    Av KennethJ i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-23, 17:47
  2. Ny på forumet..
    Av mean machine i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-22, 17:54
  3. Ny på forumet
    Av ubbe i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-13, 12:11
  4. Ny på forumet
    Av BAG i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 22:02
  5. Ny på svenska forumet men gammal besökare på USA forumet
    Av FLSTF07 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 01:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •