Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 93

Ämne: Vad har hänt med forumet ?

  1. #21
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    My 2 cents worth...

    Ett forum är där folk träffas först och utbyta idéer, information, reserapporter, bilder och upplevelser...och försöka besvara den mest enklaste frågan en ny medlem kan fråga, vara till hjälp om du kan. Det sätter färg på forumet och gör det intressant, varför är det så svårt att göra ?

    Nästa steg är grupperna, vissa är för olika intressen och diskussioner om ett visst ämne och andra skapades för dem som vill träffa likasinnade och köra(anges tydligt på grupptitel), kanske på lokal nivå för en eftermiddag, dag eller helg eller ett träff utanför Sveriges gränser. Där kan man lägga till bilder, reserapporter , tips, sevärdheter, rutter osv också men det knappast händer något i dem. Vad jag inte förstår är det enklaste alternativet, att träffa lokalt i samma län. Gruppmedlemmarna är inbjudna för förslag(dessa grupper har minst 40 medlemmar)men ??? Det lämnas alltid till grupp skapare för att hitta på saker och sedan är alla för upptagen för att delta, tråkigt som fan, grupper börjar se ut som en blogg med bara en person som gör inlägg hela tiden. Jag trodde att Harley ägare var sociala människor, men av 40 eller fler medlemmar finns det bara ca 3 eller 4 som ibland träffas om man har tur, aldrig se något av de andra.

    Frågan är, varför de gick i med gruppen om de har ingen lust att vara med eller aldrig har tid ? En, två gånger i månaden är inte för mycket eller ? Andra hoj märken / forum / grupper kan göra det, varför inte oss ?

    Kanske medlemsantal här är vilseledande, kanske finns det bara omkring tio utspridda över hela sverige och kanske det är därför grupper här inte fungerar som de ska.....vad vet jag?

  2. #22
    Jag återkommer med lite fler inlägg senare, nu är det dåligt med tid då säsongen fortfarande pågår.
    Idag funderar jag på att åka upp till swapet hos Peking. Det är 9 grader varmt och lite regn i luften. Alltså lika bra som en normal midsommar!

    Då man börjar komma till åren (man är ju inte 50 längre) så får det bli gamla Electran, skönt med framskärm när det är blött på vägen.
    Egentligen skulle man ju åka upp till Carolina, de har hårdrockfest i kväll, men det är tveksamt om jag gör tyvärr. Synd, supermycket trevligt folk där.

  3. #23
    Gutt
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag återkommer med lite fler inlägg senare, nu är det dåligt med tid då säsongen fortfarande pågår.
    Idag funderar jag på att åka upp till swapet hos Peking. Det är 9 grader varmt och lite regn i luften. Alltså lika bra som en normal midsommar!

    Då man börjar komma till åren (man är ju inte 50 längre) så får det bli gamla Electran, skönt med framskärm när det är blött på vägen.
    Egentligen skulle man ju åka upp till Carolina, de har hårdrockfest i kväll, men det är tveksamt om jag gör tyvärr. Synd, supermycket trevligt folk där.

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Som jag sade tidigare så kan ett positivt ord göra skillnad, jag tror dock inte att man kan kalla mitt beteende en betingad reflex. Försök inte förminska mig till något viljelöst våp. Mig och min person kan du absolut inte veta något om,mig veterligen har vi aldrig träffats. Era politiska diskussioner tycker jag, som tidigare uttryckt i detta forum inte passar här.
    Så ta och lägg ner skitsnacket och låt oss hålla oss till Harley Davidson.
    Mvh Hasse

  5. #25
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Hoppas på snar bättring
    Tack,jodå nya tag nästa år
    Fuck cancer

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av slycke Visa inlägg
    Jag är 45
    Men ser ut som högst 30år va?

  7. #27
    Another f*cked up thread tack vare robbull
    Vaaaaa?Du gjorde en undran om forumets nergång i aktivitet?Jag svarade på en orsak!Det fanns en gång ett Harley forum som hette Harley portalen om du viste det ta reda på varför det dog ut! En sak ska ni veta att mig får ni inte o hålla käften i trög tänkta åsikter!

  8. #28
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Jag ska villigt erkänna att jag blivit sämre på att kommentera.
    Jag surfar igenom forumet som om det vore aftonbladet och går sedan vidare....inte bra, må bli ändring.
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  9. #29
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 124
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Another f*cked up thread tack vare robbull
    Vaaaaa?Du gjorde en undran om forumets nergång i aktivitet?Jag svarade på en orsak!Det fanns en gång ett Harley forum som hette Harley portalen om du viste det ta reda på varför det dog ut! En sak ska ni veta att mig får ni inte o hålla käften i trög tänkta åsikter!
    Har ingenting att göra med det, vifta med regnbågsflaggan någon annanstans eller starta en ny diskussionstråd i off topic istället för jävlas med alla de andra. Anledningen till aktiviteten i ett forum eller en grupp saknas beror på att folk är för lata eller känner att de inte kan dela sina tankar eller bilder offentligt eller helt enkelt inte vill, eftersom de kanske tror att de inte passar i den svenska ideala bilden av en tuff Harley biker.....

  10. #30
    Det finns andra sätt att dela sina bilder osv, instagram bla. Här känns det mest som att man tar upp problem och letar efter tips och råd.

  11. #31
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Har ingenting att göra med det, vifta med regnbågsflaggan någon annanstans eller starta en ny diskussionstråd i off topic istället för jävlas med alla de andra. Anledningen till aktiviteten i ett forum eller en grupp saknas beror på att folk är för lata eller känner att de inte kan dela sina tankar eller bilder offentligt eller helt enkelt inte vill, eftersom de kanske tror att de inte passar i den svenska ideala bilden av en tuff Harley biker.....
    Instämmer!
    Samtidigt har jag intrycket att de som är snabbast att sätta rasiststämpeln i pannan på folk oftast själv är de mest intoleranta, ta t.ex. Åsa Romsons brandtal om att vita, medelålders, heterosexuella män i princip är roten till allt ont i världen.

    Att tro att ett forums inaktivitet beror på att där finns "rasister" är bara larvigt, 13% av befolkningen är tydligen "rasister", varför skulle det vara annorlunda här?

  12. #32

  13. #33
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Det är lågt att dra in SD i den här tråden.
    SD är tydligen orsak till allt ont i världen om man läser tidningarna.
    Nu anser jag att ALLA har rätt till en åsikt utan att få skit för det, förutsatt att den personen visar respekt mot andra.
    Skit samma, politik hör inte hemma här.
    Inte religion heller.
    Däremot är ju HD som en fanatisk religion för vissa så det blir lätt jobbigt med kritik.
    Nu till trådens ämne, varför forumet e slött.
    I början var det fräscht och glatt med goa gubbar.
    Det sista året har jag märkt att de flesta trådar som skapas är nya medlemmar som säger hej.
    Inget ont i det , men kom gärna med frågor, så ska ni få svar.
    Sen när vissa skriver en fråga får de skit för det för att frågan ställts hundra ggr innan.
    Har ni inget positivt att svara så bit ihop och undvik att svara.
    Jag är med i Snapphanarna men har som BB sagt inte varit så aktiv med körningar osv.
    Det har med personliga saker att göra, så det tar jag inte upp här, men tyvärr finns inte en funktion där gruppmeddelande kommer upp i mail eller i nytt på forumet när man loggar in.
    Den funktionen saknar jag verkligen.
    Snapphanemeddelande borde komma upp i min nytt på forumet sida asså.
    Sen snackade nån om harleyportalen? Den personen hade upplevt skit där och nu här.
    Kanske den personen är del i problemet????
    Jag var aldrig medlem där så jag vet inte vad problemet var.
    Kanske dags att se vad som hände där och slänga ut dem från forumet som var bidragande till harleyportalens död?
    Sen till sist, retar någon här er så blocka den personen och lägg sen bara ner det.
    Nu vankas marinerad grillad ryggbiff med pommes o vitlökssmör här.
    Ha en underbar helg
    Lars

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Det är lågt att dra in SD i den här tråden.
    SD är tydligen orsak till allt ont i världen om man läser tidningarna.
    Nu anser jag att ALLA har rätt till en åsikt utan att få skit för det, förutsatt att den personen visar respekt mot andra.
    Skit samma, politik hör inte hemma här.
    Inte religion heller.
    Däremot är ju HD som en fanatisk religion för vissa så det blir lätt jobbigt med kritik.
    Nu till trådens ämne, varför forumet e slött.
    I början var det fräscht och glatt med goa gubbar.
    Det sista året har jag märkt att de flesta trådar som skapas är nya medlemmar som säger hej.
    Inget ont i det , men kom gärna med frågor, så ska ni få svar.
    Sen när vissa skriver en fråga får de skit för det för att frågan ställts hundra ggr innan.
    Har ni inget positivt att svara så bit ihop och undvik att svara.
    Jag är med i Snapphanarna men har som BB sagt inte varit så aktiv med körningar osv.
    Det har med personliga saker att göra, så det tar jag inte upp här, men tyvärr finns inte en funktion där gruppmeddelande kommer upp i mail eller i nytt på forumet när man loggar in.
    Den funktionen saknar jag verkligen.
    Snapphanemeddelande borde komma upp i min nytt på forumet sida asså.
    Sen snackade nån om harleyportalen? Den personen hade upplevt skit där och nu här.
    Kanske den personen är del i problemet????
    Jag var aldrig medlem där så jag vet inte vad problemet var.
    Kanske dags att se vad som hände där och slänga ut dem från forumet som var bidragande till harleyportalens död?
    Sen till sist, retar någon här er så blocka den personen och lägg sen bara ner det.
    Nu vankas marinerad grillad ryggbiff med pommes o vitlökssmör här.
    Ha en underbar helg
    Lars
    Helt rätt blocka dom ni inte gillar så dör det ut förhoppningsvis.

  15. #35
    Jag var på Harleyportalen men flyttade hit pga tekniska problem. Det var väl ibland lite dumt tjafs där som här men det som gjorde att jag bytte var att sidan plötsligt låg nere och sedan knappt kom upp igen. Grupper och sådant har jag inte hittat till, för mig är det roliga att prata om det tekniska. Det är därför jag åker HD, ville jag bara åka hoj så skulle jag ha köpt en Honda.

  16. #36
    Du vill ju ha en Honda också, så lite känsla måste det ju finnas i den där gamla kroppen ;D


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  17. #37
    [QUOTE=hasse diesel;100140]Du vill ju ha en Honda också, så lite känsla måste det ju finnas i den där gamla kroppen ;D

    Ja, en Honda Cub!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	HondaCub.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	64,0 KB 
Id:	15670

    Dessutom har en massa galning börjat bygga om/choppa dem!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	honda-cub 2.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	65,9 KB 
Id:	15671

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	super-cub.jpg 
Visningar:	40 
Storlek:	79,4 KB 
Id:	15672

    Ursäkta att det blev lite urspårning, men detta har i alla fall med tvåhjulingar att göra.

  18. #38
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Jag har lagt den förut på forumet och tycker det är läge igen ! https://www.youtube.com/watch?v=K6YhM5rUf_g

    Säger som Robert Aschberg sa en gång. Det räcker o nysa så har du kränkt någon ! SD, M, Sosse, MP, V, C, FP, FI Det är väl SKITSAMMA ! Jag skiter i vad för politisk ideologi folk har så länge vi inte pratar om det runt lägerelden ! HD förenar oss. . eller har jag fel? Till TS då MIN personliga åsikt är att detta forum är blandat med en massa underforum som ex. FB/ Instagram och interna grupperingar i detta forum !

  19. #39
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Jag kan på detta sätt försöka förklara mitt läge.
    Jag driver eget AB, är helt ensam i företaget och snittar väl mellan 200 -220 timmar /månad. (Ni vanliga dödliga gör väl 172 max )
    Sen är jag uppvuxen på en gård där min far var mjölkbonde, så jag hade en semester med honom under min uppväxt.
    Det har gjort att jag lovat mig själv att jag ska försöka att så ofta och mycket jag kan vara med mina grabbar under deras uppväxt.
    Jag har flertalet ggr skrivet här på forat om pokerrun och utställningar men inga har nappat och vad har jag då gjort? Jo sparkat igång hojen och åkt iväg själv , för jag är van vid att klara det mesta på egen hand.

    Så mitt svar i denna debatt blir att:
    Jag hänger gärna på när det vankas roligheter ( är bland dom få som klarat båda HF träffarna ) sen vårdar jag gärna min familjära situation och även mitt företag så jag åker när det finns möjlighet till att lufta hojen.

    Är en lonely rider och kommer nog vara det livet ut.

    Leve SLYCKE RIDERS

    Skiter fullständigt i om jag åker 100 mil per säsong eller 1000 mil så länge dom milen jag lägger på hojen känns rätt för mig.

    Har man ett företag att sköta så åker man jobbarbil till och från jobb inte hoj sen jobbar man hur jävla många helger per år och det är inte för att det är kul utan för att man måste för att visa bra resultat.

    Visst det är mitt helt egna beslut att jobba som egen och många gånger avundas jag er som är anställda. Ja iaf när det gäller ledighet för inte faan kan jag ta mer än två veckors semester per år om jag vill att det ska se bra ut i min bokföring.
    Ja det valet har jag gjort själv och det står jag även för. Så inga påhopp Tack.

    Over and out från Slycke

  20. #40
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Bra skrivet Lars Nilsson .

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Ny på forumet.
    Av KennethJ i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-23, 17:47
  2. Ny på forumet..
    Av mean machine i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-22, 17:54
  3. Ny på forumet
    Av ubbe i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-13, 12:11
  4. Ny på forumet
    Av BAG i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 22:02
  5. Ny på svenska forumet men gammal besökare på USA forumet
    Av FLSTF07 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 01:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •