Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Bortkoppling av larm?

  1. #1

    Bortkoppling av larm?

    Jag behöver bygga om lite runt batteriet på min -09 Nightster. När jag skruvar bort pluskabeln så går larmet, vilket väl är klokt, men är det någon som vet hur jag kan koppla bort batteriet utan att larmet går? Kan man koppla ur larmet tillfälligt på något smart sätt?

    Tacksam för svar!

    //Freddan

  2. #2
    Prova med att ha på tändningen när du skruvar ur batteriet.

  3. #3
    Har provat det Darkforce men det går igång ändå. Kan ju tycka att om transpondern finns i närheten så borde det vara lugnt, och särskilt om nyckeln sitter i men icke!

  4. #4
    Kolla i din intruktionsbok men jag har för mig att man ska stänga av larmet med fjärrkontrollen o tag bort säkringen.

  5. #5
    Ok, det funkar på min (Road King), men kan ju vara olika från modell till modell.

  6. #6
    Slå på tändning, ta veck huvudsäkringen. Sen är det fritt fram

  7. #7
    Tack velvet_pelle. Har provat att ta bort huvudsäkringen men utan att slå på tändningen. Då går larmet också. Ska testa med tändningen på!

  8. #8
    Det kvittrar väl bara en liten kort stund? Gör det på min lilla sporre iaf..
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  9. #9
    Vet inte hur länge B-Twin, men längre än en kort stund på min och tillräckligt länge för att behöva koppla ifrån

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Kisa
    Inlägg
    47
    Tackad: 2
    På min Electra std.-00 lossar jag skruven till pluspolen men har fortfarande kontakt. Sedan påverkar jag startspärren med fjärren, slår på tändningen och tar snabbt bort plus kabeln. Likadant när man monterar kabeln till batteriet. få kontakt direkt och se till att kontakten bibehålls när skruven dras fast.

  11. #11
    Som velvet_pelle säger, på med tändningen och bort med huvudsäkringen! Funkar hur fint som helst!

  12. #12
    På med tändningen och bort med huvudsäkringen var grejen! Tackar för det!

Liknande ämnen

  1. Larm
    Av Peter B i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-10-30, 18:35
  2. larm -01
    Av Mahan i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-07, 08:47
  3. Larm på färja
    Av Sylve i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-02-07, 17:06
  4. Larm
    Av Denso 6 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 07:21
  5. Larm.
    Av Foffo i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 11:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •