Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Lite mekhjälp växelmekanism spotster/buell

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Nov 2013
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    64
    Tackad: 0

    Lite mekhjälp växelmekanism spotster/buell

    Bytte transolja på min -98 buell för en tid sedan, har haft lite problem när jag lägger i ettan att det känts som om växeln hoppat i ordentligt först efter att halva kopplingen har släppts ut, tycker även den varit lite trög att växla om jag jämför med min sportster och tänkte serva lite med en justering och en ny vire osv. hur som helst så när oljan rann ut följde det med en segersäkring för axel i liten storlek och efter titt i min clymer bok kan jag inte hitta var den skulle komma ifrån, hojen går att köra med men skulle gärna vilja ha ett handtag med att kolla upp detta om någon kunnig finns i närheten av Eskilstuna. Har kollat med en verkstad som jag litar på men den killen har tyvärr inte tid förrän möjligen i mitten på November, så någon som känner sej manad ??

    //Micke

  2. #2
    Bump! -
    Inga tips??? Jag har stora problem med tvåan på en 2k-års bulle (1200-sportstermotorn). Den hakar inte i, utan kuggar ur och strular. Jag har frågat runt, men hittills inte fått några användbara tips.
    Tänkbara orsaker samt någon vxl-lådekunnig verkstad eller mek i norduppland?

  3. #3

  4. #4
    Aha... isåfall blir ju inte materialkostnaden speciellt hög. Däremot verkar det ju bl.a. behövas en speciell avdragare och kanske en del andra anpassade verktyg, plus den händighet som jag saknar. Jag har dessutom bara skruvat GSX-er tidigare, så det finns nästa inga tum i mina lådor. Det blir väl att få tag en bra verkstad.

  5. #5
    Nu har jag fått tillbaka bullen från Kenta i Sollentuna. Gafflarna och trumman är bytta. En av gafflarna var så urfräst att det nästan var genombrott. Bullen fick åka släpvagn hem, men jag har hunnit åka till och från jobbet några vändor och då växlade den bra. (Inte som en japanare, men det går väl inte att vänta sig.) Jag fick bra förtroende för Kentas kunskap och verkstad, så lådan ska väl fortsätta att funka i fortsättningen också. Funderar dock på hur gafflarna kunde slitas så.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20171007_170946.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	68,2 KB 
Id:	19144

Liknande ämnen

  1. Lite mekhjälp växelmekanism
    Av jyx i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-28, 18:11
  2. Buell S1, 96
    Av vault13 i forum Buell
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-21, 15:05
  3. H-D Spotster-05 Silver XL 883
    Av Kjell Höggren i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-06, 12:14
  4. Mekhjälp i Karlstad.
    Av Fredrik_t i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 12:21
  5. Buell
    Av Kenny_kx i forum Buell
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 10:46

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •