Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 80

Ämne: Let's evolve the 48! mod-tråd

  1. #41
    Är i full fart med att montera det nya styret på hojen. Tänkte passa på att dra in alla elkablar i styret och även installera handtagsvärme när jag ändå är igång.

    Igår tillverkade jag och en vän en prototyp för handtagsvärmen. Använde ett antal effektmotstånd och en strömbrytare. Kopplade motstånden så att det går att ställa temperaturen mellan hög och låg, där hög drar ca 26 W och låg ca 13 W. Monterade allt i ett aluminiurör så att värmen fördelas jämt över hela handtaget. Strömbrytaren ska nog monteras vid styrhuvudet. Ska även koppla in en säkring på ca 5 A. Blir rätt bra värme på det hela, dock tar det en stund innan det blir riktigt varmt så ska köpa några andra motstånd.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160325_203730_1.jpg 
Visningar:	241 
Storlek:	29,1 KB 
Id:	17934
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160324_140151_1.jpg 
Visningar:	237 
Storlek:	76,5 KB 
Id:	17935
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  2. The Following 2 Users Say Thank You to revolve For This Useful Post:

    Henrik Forslund (2016-03-26), Rameau (2016-03-26)

  3. #42
    Roligt pyssel!

  4. Följande användare tackar Rameau för detta inlägg:

    revolve (2016-03-27)

  5. #43
    Spännade... med el i handtagen (sorry...) Häftigt att du gör det själv. Hur har det gått med tanken?
    Tänkte på det där med tanken, jag gjorde en egen tank för en sådär 20 år sedan. Jag kontrollerade svetsarna med spray för gasol, efter några omsvetsningar så har tanken fungerat i 20 år utan att läcka något (inget magiskt klet använt).

  6. Följande användare tackar sir.tooby för detta inlägg:

    revolve (2016-03-27)

  7. #44
    Jag uppskattar ordvitsar
    Angående tanken så är tanken (...) att rengöra den med aceton. Inväntar dock en täckplåt för hålet vid bränslepumpen, ska få den efter helgen så planen är att rengöra insidan nu i veckan. Tack för tipset med gasolen, så du sprayar bara den på svetsarna och så bubblar det om de inte är hela? Eller hur fungerar det?

    Citat Ursprungligen postat av sir.tooby Visa inlägg
    Spännade... med el i handtagen (sorry...) Häftigt att du gör det själv. Hur har det gått med tanken?
    Tänkte på det där med tanken, jag gjorde en egen tank för en sådär 20 år sedan. Jag kontrollerade svetsarna med spray för gasol, efter några omsvetsningar så har tanken fungerat i 20 år utan att läcka något (inget magiskt klet använt).
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  8. #45
    I helgen fick jag upp min egentillverkade regplåtshållare tillverkad i 1,5 mm rostfritt, design av mig och utskuren av min far Nu ska den bara pulverlackas svart sen monteras. Den lilla "skärmen" är tänkt att bockas ner lite till samt att flikarna ska bokas ner också så att ljuset från skyltbelysningen inte syns bakåt.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160330_231318.jpg 
Visningar:	202 
Storlek:	20,8 KB 
Id:	17948

    Fick även upp en täckplåt för bränslepumpshålet för min andra tank som ska användas vid borttagningen av Kreemlinern. För att slippa göra om samma misstag som förra gången när tanken "Kreemades" och jag använde en träbit+gummimatta fastspänt med ett spännband runt bränslepumpshålet så tänkte jag använda den här plåten istället, känns lite proffsigare.
    Om någon skulle ha behov av att låna den så går det alldeles utmärkt när jag är klar!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160330_231330.jpg 
Visningar:	201 
Storlek:	24,7 KB 
Id:	17949
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  9. #46
    Härligt med ordvitsar (när man får till dom)

    Jag tejpade igen / korkade igen hål. Sedan anslöt jag en gammal dammsugare (en sådan där man kunde sätta slangen i fel ände och på så sätt få den att blåsa istället för att suga) till hålet där man fyller på soppa. Drog en massa silver tejp runt och vola... Sprejade fogarna och på med dammsugaren, det var tydligt där det läckte -> bubblor. Markerade ställena med penna och svetsade om. Har fungerat hur bra som helst (Istället för sådan där läckspray fungerar säker såpvatten oxå)

    Samma sätt använde jag när jag ville rensa en tank på bensin ångor. I med dammsugare och blås på. Jag tätade då inte tanken . I och med att luften blir lite varm så försvann ångorna från tanken och det var lugnt att svetsa. Det är ångorna som är farliga, eller rättare sagt små droppar av bensin som blir till ånga (Något i kemin från skolan om fast till gas form och 22 liter...)

    Undra du något mer så hör av dig
    mvh
    Tobias

  10. #47
    Smart lösning! Ska se om jag kan få till något sådant, har dock ingen tillgång till svets men kan ju göra så och markera de områden som eventuellt måste fixas.
    Tanken är helt ny så har som tur väl är ingen problem med bensinångor.
    Tack för att du delar med dig

    Citat Ursprungligen postat av sir.tooby Visa inlägg
    Härligt med ordvitsar (när man får till dom)

    Jag tejpade igen / korkade igen hål. Sedan anslöt jag en gammal dammsugare (en sådan där man kunde sätta slangen i fel ände och på så sätt få den att blåsa istället för att suga) till hålet där man fyller på soppa. Drog en massa silver tejp runt och vola... Sprejade fogarna och på med dammsugaren, det var tydligt där det läckte -> bubblor. Markerade ställena med penna och svetsade om. Har fungerat hur bra som helst (Istället för sådan där läckspray fungerar säker såpvatten oxå)

    Samma sätt använde jag när jag ville rensa en tank på bensin ångor. I med dammsugare och blås på. Jag tätade då inte tanken . I och med att luften blir lite varm så försvann ångorna från tanken och det var lugnt att svetsa. Det är ångorna som är farliga, eller rättare sagt små droppar av bensin som blir till ånga (Något i kemin från skolan om fast till gas form och 22 liter...)

    Undra du något mer så hör av dig
    mvh
    Tobias
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  11. #48
    Dagens arbetsinsats bestod av att testa plattan som tätar hålet för bränslepumpen. Bra passform så imorgon blir det att rengöra tanken med aceton, därefter läcktestning.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160402_151037_1.jpg 
Visningar:	169 
Storlek:	48,0 KB 
Id:	17957

    Insåg även att jag hade missat att dra igenom 2 kablar till blinkers i styret... Som tur väl var mina befintliga kablar tillräckligt långa så jag slapp drar ut och göra om allt Ibland är det skönt när man är lite förutseende. Blev en hel del kablar, 2+2 för handtagsvärmen, 2+2 till blinkers och kablaget för kontrollerna, kan kanske få igenom något till men det börjar bli jävligt tight
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160402_170105_1.jpg 
Visningar:	171 
Storlek:	69,3 KB 
Id:	17958

    Installerade allt mekaniskt kablage, gasvajrar, kopplingskwiren och bromsslang. Tycker dock att kopplingswiren är lite för lång, har ett 10" ape med 1" riser, kittet från burly är 12". Ska se om jag hittar en som är för 10" ape annars får man väl gilla läget...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160402_205737_1.jpg 
Visningar:	172 
Storlek:	56,8 KB 
Id:	17959
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  12. #49
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    I helgen fick jag upp min egentillverkade regplåtshållare tillverkad i 1,5 mm rostfritt, design av mig och utskuren av min far Nu ska den bara pulverlackas svart sen monteras. Den lilla "skärmen" är tänkt att bockas ner lite till samt att flikarna ska bokas ner också så att ljuset från skyltbelysningen inte syns bakåt.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160330_231318.jpg 
Visningar:	202 
Storlek:	20,8 KB 
Id:	17948

    Fick även upp en täckplåt för bränslepumpshålet för min andra tank som ska användas vid borttagningen av Kreemlinern. För att slippa göra om samma misstag som förra gången när tanken "Kreemades" och jag använde en träbit+gummimatta fastspänt med ett spännband runt bränslepumpshålet så tänkte jag använda den här plåten istället, känns lite proffsigare.
    Om någon skulle ha behov av att låna den så går det alldeles utmärkt när jag är klar!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160330_231330.jpg 
Visningar:	201 
Storlek:	24,7 KB 
Id:	17949
    Vill inte vara joykill, men bockad reghållare kommer hålla Max en halv säsong, har som tidigare nämnts svart bälte i att tappa plåtar.
    Körde en bockning med 3mm och det höll 400-500 mil. Rekommendera kan vara att stärka upp själva böjen med en bultad vinkel för att fördela vibrationerna. Kolla på bilelines sida, de har några modeller som du kan se konstruktionen på.

    Lycka till och najs byggtråd!

  13. Följande användare tackar abelseth för detta inlägg:

    revolve (2016-04-04)

  14. #50
    V.I.B burningheads avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    44
    Tackad: 13
    Kul att läsa din byggtråd, ska själv ge mig på att dra in elen i styret framöver.
    Gjorde mig en skylthållare förra året som jag fäster i nedre stötdämparfästet.
    So far so good, den verkar hålla ihop med sina svetsade stabiliseringsstag.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot.jpg 
Visningar:	155 
Storlek:	44,7 KB 
Id:	17963

  15. The Following 2 Users Say Thank You to burninghead For This Useful Post:

    Henrik Forslund (2016-04-04), revolve (2016-04-04)

  16. #51
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Vill inte vara joykill, men bockad reghållare kommer hålla Max en halv säsong, har som tidigare nämnts svart bälte i att tappa plåtar.
    Körde en bockning med 3mm och det höll 400-500 mil. Rekommendera kan vara att stärka upp själva böjen med en bultad vinkel för att fördela vibrationerna. Kolla på bilelines sida, de har några modeller som du kan se konstruktionen på.

    Lycka till och najs byggtråd!
    Ofan! Tänkte att bockat rostfritt borde vara styvt som fan Hmm får ta och förstärka upp den då som du säger. Var dina tidigare, tappade plåtar, i rostfritt eller vanligt svartstål? Hellre en joykiller nu och att saker blir rätt än att skiten lossnar senare! Tack för input Abelseth!
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  17. Följande användare tackar revolve för detta inlägg:

    kapsylen (2016-04-04)

  18. #52
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Ofan! Tänkte att bockat rostfritt borde vara styvt som fan Hmm får ta och förstärka upp den då som du säger. Var dina tidigare, tappade plåtar, i rostfritt eller vanligt svartstål? Hellre en joykiller nu och att saker blir rätt än att skiten lossnar senare! Tack för input Abelseth!
    Tror det bör funka om du stagar upp som posten ovan skrev. Mitt var i svartstål dock, men vibrationerna på en Sporre ska inte underskattas
    Till detta året så fäster jag fan upp den i väskan så den sitter

  19. #53
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Tror det bör funka om du stagar upp som posten ovan skrev. Mitt var i svartstål dock, men vibrationerna på en Sporre ska inte underskattas
    Till detta året så fäster jag fan upp den i väskan så den sitter
    Ok då så, hade också en tidigare i vanligt stål och den sprack Tror faktiskt att den här i rostfritt kommer att hålla. Om inte så får du dig ett "vad-var-det-jag-sa-moment" Abelseth
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  20. #54
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Ok då så, hade också en tidigare i vanligt stål och den sprack Tror faktiskt att den här i rostfritt kommer att hålla. Om inte så får du dig ett "vad-var-det-jag-sa-moment" Abelseth
    Haha då måste du lova att skriva om den ligger längst E6:an!

  21. Följande användare tackar abelseth för detta inlägg:

    sir.tooby (2016-04-05)

  22. #55
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Haha då måste du lova att skriva om den ligger längst E6:an!
    Jag lovar! Bjuder på en öl om så är fallet
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  23. Följande användare tackar revolve för detta inlägg:

    sir.tooby (2016-04-05)

  24. #56

    Rengöring av tank med aceton

    I söndags gjorde jag ett försök att med aceton ta bort Kreem tanktätningen som hade spruckit. Testade först att lägga några färgflagor i en glasburk och efter bara 1-2 min så var färgen mer eller mindre upplöst (Bild 1 ca 5 sek, bild 2 ca 30 sek och bild 3 ca 90 sek).

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160403_115309_1.jpg 
Visningar:	138 
Storlek:	45,0 KB 
Id:	18002Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160403_115329_1.jpg 
Visningar:	134 
Storlek:	43,8 KB 
Id:	18003Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160403_115444_1.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	32,2 KB 
Id:	18004

    På bilderna syns hur jag pluggade till öppningarna i tanken, tätade med silikon mellan täckplåten och tanken vilket höll tätt och fint La även ner en 0,5 m kätting för att få lite mekanisk skrapande också.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160403_114315_1.jpg 
Visningar:	139 
Storlek:	41,4 KB 
Id:	18001Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160403_190130_1.jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	47,1 KB 
Id:	18005

    Det hela gick mer eller mindre smärtfritt och efter ett par omgångar med ca 3 liter aceton/omgång så var tanken mer eller mindre plåtren igen Nu har olja införskaffats som är ämnat för insprutningssystemet som jag tänkte lägga som en hinna på insidan under tiden tanken är på lackering. Tänkte lämna in den till Stockholm Airbrush Studio.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  25. #57
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Hur ligger de prismässigt?

  26. #58
    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Hur ligger de prismässigt?
    Stockholm Airbrush? Han gissade på ca 4000-5000 beroende på hur mycket grundarbete som krävs och självklart beroende på motiv. Men han verkar jävligt duktig: http://www.airbrushstudio.se/
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  27. #59
    Har fått min nya bränslepump då den gamla har uppträtt märkligt efter att filtret satte igen förra året. Nya pumpen kostade 700 kr inkl frakt från England och alla kontakter och fästen verkar passa perfekt. Är bara förfiltret som ser märkbart annorlunda ut, mycket styvare och har en större yta att ta in bränsle på. Dock återstår det att se hur enkelt det är att montera.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160403_170119_1.jpg 
Visningar:	116 
Storlek:	52,7 KB 
Id:	18014
    Nya pumpen till vänster och förfiltret i påsen nederst i bild.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  28. Följande användare tackar revolve för detta inlägg:

    Henrik Forslund (2016-04-09)

  29. #60
    Stött på patrull med nya pumpen. Filtret som följer med bygger alldeles för mycket "utåt" från pumpen vilket innebär att det inkräktar på packningen för täckplattan osv... Sen är det förstärkt med en plastinsats inuti vilket gör att man inte kan böja det nämnvärt... Enligt Fuel Performance hemsida ska det här passa en 48 2011 men tror att det är ett kit som är till väldigt många hojar och som har olika form på täckplattan. Blir antagligen att montera dit originalfiltret istället.
    Ska ta en bild på det idag så får ni se hur det ser ut monterat.

    Pumpen är inhandlad här: http://fuelperformance.co.uk/ snabb leverans och det känns som att pumpen håller en hög kvalitet, de lämnar dessutom livstids garanti. Följer även med två slangklämmor, en ny slang, gummiskydd för pumpen mm.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •