Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 80

Ämne: Let's evolve the 48! mod-tråd

  1. #21
    Som ett barn på julafton när UPS kom förbi vid lunch med mitt paket från USA Riktigt imponerad över att delarna kom fram på 9 dagar inklusive tullhantering.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-02-10 13.55.28.jpg 
Visningar:	265 
Storlek:	41,8 KB 
Id:	16121Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-02-10 13.56.24.jpg 
Visningar:	267 
Storlek:	48,6 KB 
Id:	16122Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-02-10 13.58.10.jpg 
Visningar:	261 
Storlek:	31,3 KB 
Id:	16124Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-02-10 13.59.45.jpg 
Visningar:	268 
Storlek:	27,7 KB 
Id:	16123

    Allt var väldigt välemballerat och det var inte några kastmärken eller dylikt på den stora lådan. Kan varmt rekommendera att beställat från J&P cycles!
    Nu ska tanken in för lackering, mattsvart bas med blanksvarta flames är det tänkt. "Flamesen" ska vara en blandning av det här tror jag:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bas.jpg 
Visningar:	260 
Storlek:	60,1 KB 
Id:	16125Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Detalj.jpg 
Visningar:	256 
Storlek:	26,3 KB 
Id:	16126
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  2. #22
    Nu är tanken preppad med Kreems kräm... Det var mer jobb än jag trodde.... Blev dock inga bilder för hade fullt fokus på jobbet.
    Nu ska linern härda en vecka sen blir det att lämna in den på lackering!
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  3. #23
    Första besiktningen avklarad med ett halvtaskigt tillfälligt besiktningskit. Cykellampa fasttejpad på skylten, reflex på bakskärmen och en stålboll i vardera rör på mitt short shots system, inte en enda anmärkning förutom att bakdäcket börjar bli dåligt. Kan varmt rekommendera bilprovningen vid Sollentuna, mycket trevlig göteborgare som jobbar där!
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  4. #24
    Provmonterade nya tanken idag, det blir nog bra det här! Blir till att lämna in den för lackering nästa vecka.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-03-20 17.05.34.jpg 
Visningar:	251 
Storlek:	49,7 KB 
Id:	16432Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-03-20 17.05.49.jpg 
Visningar:	256 
Storlek:	41,0 KB 
Id:	16433
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  5. #25
    Det har inte blivit så mycket åkande med hdn iår dessvärre. Året började med att hojen inte startade, då berodde det på att jordningen inte var ordentligt åtdragen. Därefter har den varit lite svårstartad emellanåt, framförallt när den har stått stilla ett tag. Startmotorn har gått igång men det är som att den hostar till innan motorn har startat. För en månad sedan startade den inte över huvudtaget... Kollade batteriet igen vilket är i väldigt bra skick, tändstift mm. Försökte även att hjälpstarta den med en annan hoj. Efter ett tag började jag fundera på om allt detta hänger ihop med att hojen har betett sig konstigt ibland bla svarat dåligt på gaspådrag, hostat till när man ligger på jämn gas etc. Bränslepumpen har även någon gång låtit ansträngd... Spontant kändes det som att det kan vara något problem med bränslepumpen eller snarare bränslefiltret.

    Sagt och gjort beställdes ett nytt filter och jag började studera servicemanualen och sprängskissen över pumpen. Tydligen sitter det ett förfilter (inlet sock) före pumpen och därefter ett "vanligt" bränslefilter. Mycket riktigt visade det sig att båda dessa filter, framförallt förfiltret, var ordentligt smutsiga/igensatta. Bytte ut båda och monterade ihop allt igen och hojen gick igång efter tredje startförsöket när pumpen väl lyckats mata fram soppa!

    Såhär i efterhand så inser jag att alla de tecken som hojen har uppvisat uttryckligen skriker att det har varit något problem med soppapumpen/bränslefiltret, men det är väldigt lätt att vara efterklok. Är väldigt glad att jag hittade problemet och lyckades byta filtrena så att hojen startade Oerhört tillfredställande känsla vill jag lova!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20151008_180349.jpg 
Visningar:	223 
Storlek:	50,2 KB 
Id:	17221Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20151008_182203.jpg 
Visningar:	221 
Storlek:	40,3 KB 
Id:	17222Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20151008_182333.jpg 
Visningar:	218 
Storlek:	41,4 KB 
Id:	17223Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20151008_184824.jpg 
Visningar:	221 
Storlek:	37,8 KB 
Id:	17224Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20151008_190517.jpg 
Visningar:	224 
Storlek:	47,0 KB 
Id:	17225

    Något som är lite märkligt i servicemanualen som jag har (HD sportster 2009 99484-09) är att förfiltret finns med på sprängskiss och bilder men det står ingenting i texten om att detta ska bytas. Det var dock inga konstigheter att byta detta men det är lite märkligt då manualen är så detaljerad i övrigt.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  6. #26
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Tackad: 6
    Hej Revolve, När jag kollar på Din tank på JP så står det att den inte passar till Forty Eight.. Hur löser du det? Eller stämmer det inte? Jag funderar nämligen själv på att skaffa större tank men är litet osäker på vad.. Micke.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Soderlund Visa inlägg
    Hej Revolve, När jag kollar på Din tank på JP så står det att den inte passar till Forty Eight.. Hur löser du det? Eller stämmer det inte? Jag funderar nämligen själv på att skaffa större tank men är litet osäker på vad.. Micke.
    Hmm märkligt, för mig är det en perfect fit och vet att B-Twin har samma och han ska inte haft några problem med installationen. Vilken årsmodell har du? Min är inte monterad ännu men som du ser på bilderna är den provmonterad och den passar perfekt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Hmm märkligt, för mig är det en perfect fit och vet att B-Twin har samma och han ska inte haft några problem med installationen. Vilken årsmodell har du? Min är inte monterad ännu men som du ser på bilderna är den provmonterad och den passar perfekt.
    Hmm testade att gå in på J&P cycles hemsida och det verkar vara som du säger. Jag hade mailat dem och frågat (de har väldigt bra kundservice) men jag har väldigt svårt att tro att de skulle ha ändrat något på tankens geometri...
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  8. #28
    Har du fått på tanken än? Kommer bli kanon!

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av tricku Visa inlägg
    Har du fått på tanken än? Kommer bli kanon!
    Nope jag har inte det. Fixade tanken i våras invändigt med Kreems tankprep. Rätt småbökigt med att lyckas få tätt på bränslepumpshålet, men efter lite idogt arbete så lyckas tanken bli rengjord, etsad och preppad. Därefter hälldes epoxyn i och efter nån timmes roterande så hade den härdat någorlunda och var jämt utspridd över hela insidan av tanken. Tanken fick sen ligga och torka i någon vecka men när jag väl inspekterar resultatet så ser jag tyvärr att epoxyn har spruckit runt bränslehålet... Antagligen har etsningen inte riktigt kommit i kontakt med denna yta alternativt har det inte blivit så bra rengjort... Efter detta så tappade jag motivationen till att fixa till tanken, frågan är om någon har något tips på hur detta går att åtgärda eller är det som jag tror att den bör blåsas ren från all epoxy och börja om? Har lite epoxy kvar som skulle kunna användas.
    Funderar på om man ska lämna in tanken istället. Någon som har tips på verkstad som skulle kunna fixa det?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-04-21 17.48.26.jpg 
Visningar:	230 
Storlek:	20,0 KB 
Id:	17227
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  10. #30
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Tackad: 6
    Hej, såg ditt svar först nu. Tack. Jag har en 2015 .. Ja nog bra att snacka med någon innan köp. Lycka till med allt! Verkar litet bökigt med preparerande av tank, tätning o sånt alltså.. Micke.

  11. #31
    Funderar på att byta ut mitt dragbarstyre mot ett lägre aphäng, lutar åt detta 10" http://www.harleybutiken.com/produkt...-Z-Apes-Outlaw
    Frågan är om man behöver förlänga alla kablar. Har googlat runt lite om det och har fått lite olika bud. Är det någon här som har ett liknande aphäng och har erfarenhet av detta?
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Förberett nya insatser till mitt avgassystem. Var någon på forumet som tipsade om att slå in dessa http://m.bikeline.se/bilder/artiklar/zoom/60-0175_1.jpg i originalinsatsen. Får se om det funkar bättre än V&H quite baffles
    Hur gick det med insatserna? Blev det tystare? Nån skillnad på draget?

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av Simon13 Visa inlägg
    Hur gick det med insatserna? Blev det tystare? Nån skillnad på draget?
    Det blev mycket bättre, tidigare ville jag inte köra utan öronproppar då jag tyckte att ljudet var lite för högt och vasst. Nu är det lite mer dämpat och har inga problem att köra utan pluggar. Att det skulle bli någon märkbar skillnad på "draget" (menar du accelerationen?) har jag svårt att tro.
    Senast redigerat av revolve den 2016-02-14 klockan 18:21.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Funderar på att byta ut mitt dragbarstyre mot ett lägre aphäng, lutar åt detta 10" http://www.harleybutiken.com/produkt...-Z-Apes-Outlaw
    Frågan är om man behöver förlänga alla kablar. Har googlat runt lite om det och har fått lite olika bud. Är det någon här som har ett liknande aphäng och har erfarenhet av detta?
    Jag satte på ett biltwell chumps styre 8" högt och jag klarade mig utan att byta kablar.
    Men det var tight så jag skulle tippa på att 10" kan va för mycket.
    (jag har en roadster 2007 och ingen 48)

    https://www.biltwellinc.com/p51/buy/...-1-quot-black/

  15. #35
    Citat Ursprungligen postat av Simon13 Visa inlägg
    Jag satte på ett biltwell chumps styre 8" högt och jag klarade mig utan att byta kablar.
    Men det var tight så jag skulle tippa på att 10" kan va för mycket.
    (jag har en roadster 2007 och ingen 48)

    https://www.biltwellinc.com/p51/buy/...-1-quot-black/
    Tack för svar! Blir att köpa ett kabelkit...
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  16. #36
    Nu är styre, kabelkit (12" burly), powervision och Arlen Ness Magnaflow F-Bomb inhandlat från Harleybutiken Enda tråkiga är att avgassystemet inte finns inne hos leverantören... De andra grejerna skickas nu i veckan iaf

    10" Wild 1 Chubby Z-Apes Outlaw
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	wild121-1611OutlawZBlk.jpg 
Visningar:	153 
Storlek:	13,7 KB 
Id:	17853

    Arlen Ness Magnaflow F-Bomb
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	a8a669e59338281fc1a687227738fe6a46eab97a_250x250.jpg 
Visningar:	154 
Storlek:	17,9 KB 
Id:	17851
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  17. #37
    Jag fick med detta luftfilterkit när jag köpte min hoj:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160313_142750.jpg 
Visningar:	166 
Storlek:	36,8 KB 
Id:	17855
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160313_142740.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	52,0 KB 
Id:	17856

    Är det någon som vet var man kan hitta ett sådant ersättningsfilter? De som installerade detta på min hoj var idioter och drog åt skruvarna så j*vla hårt att filtret blev sönderpressat på ena sidan.
    Jag har hittat det på ebay men hade varit nice om någon svensk nätbutik hade haft det:
    http://www.ebay.com/itm/ARLEN-NESS-S...-/141191602518

    Det här från Harleyforum passar kanske... http://www.harleybutiken.com/produkt...Replace-Filter
    Drog iväg ett mail till dem men det är kanske någon här som vet?

    /E
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  18. #38
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Jag fick med detta luftfilterkit när jag köpte min hoj:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160313_142750.jpg 
Visningar:	166 
Storlek:	36,8 KB 
Id:	17855
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160313_142740.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	52,0 KB 
Id:	17856

    Är det någon som vet var man kan hitta ett sådant ersättningsfilter? De som installerade detta på min hoj var idioter och drog åt skruvarna så j*vla hårt att filtret blev sönderpressat på ena sidan.
    Jag har hittat det på ebay men hade varit nice om någon svensk nätbutik hade haft det:
    http://www.ebay.com/itm/ARLEN-NESS-S...-/141191602518

    Det här från Harleyforum passar kanske... http://www.harleybutiken.com/produkt...Replace-Filter
    Drog iväg ett mail till dem men det är kanske någon här som vet?

    /E
    Det passar

  19. #39
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Det passar
    Grymt tack!
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  20. #40
    Ny bränslepump inhandlad då min har låtit väldigt illa sen jag var tvungen att byta bränslefilter då hojen inte startade. Blev en sån här: http://fuelperformance.co.uk/index.p...ch=forty-eight
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •