Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: HJÄLP … VAD KAN HA HÄNT ...?

  1. #1

    HJÄLP … VAD KAN HA HÄNT ...?

    Efter att ha startat upp min TC när den var varm dog den helt plötsligt. När jag startade upp igen går den på två cylindrar men det låter som den går på en. Den misständer och är otroligt slö, svarar knapp på gas men går ändå framåt. Inget onormalt övrigt vad gäller varningslampor mm. Kan det vara kamkedjesträckaren, tändningen, tror inte det har med bränslet att göra. Någon som har något tips ….
    »Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt«

  2. #2
    Så gjorde min... visade sej att en skruv till jordkabeln från batteriet lossnat... så kolla jordningen! ;-)

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    skåne
    Inlägg
    27
    Tackad: 0
    Vad har du för årsmod?, insprut? ,powercommander?...

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av dirtride Visa inlägg
    Vad har du för årsmod?, insprut? ,powercommander?...
    Har en 2000 Twin Cam B med Mikuni.Körde ett diagnostiskt test enl verkstadshandboken i morse. Resultatetvisade att det skulle vara fel på tändningsmodulen (bytt tillDyna). Upptäcker då att modulen är sprucken på undersidan. Kandet vara det som är felet?
    »Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt«

  5. #5
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Harley773: Det kan mkt väl vara tändmodulen som gett upp. Den styr tändpunkt m.m. och kan säkert ge de konstiga fel du har. Kolla part nr på den så att den nya du fixar verkligen är rätt till din hoj.

  6. #6
    Jonasbaggen:Tro att du och testresultatet har rätt.Efter att monterat bort modulen läcker det en bakelit-luktande svartsörja ur den. Hmm ….. tror inte att den är helt ok.
    »Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt«

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •