Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Svår startad

  1. #1

    Svår startad

    Min register Skovel är svårstartad när man kickar men med startmotorn startar den direkt varm som kall .Den har alltid varit så i min ägo .
    Den är orginal ,brytaren är utbytt mot en elektronisk som jag inte mins namnet på .Det ena jag gjort med förgasaren är byte till större munstycke för att få bukt med spikningar .förgasaren är en mikuni rs40.
    Motorn går bra annars.
    Någon som har en idé vad felet kan va?
    Man ska kanske sätta dit en orginal förgasare el en SU
    SU har jag bara bra erfarenhet av sen tidigare hojar problemet är att hitta rätt för modifikation .

  2. #2
    Var den lika svårstartad med brytare? Där kan problemet ligga beroende på vilken tändning du har. Mikuni är bra så det borde det inte vara.

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    108
    Tackad: 1

    Vilken elektronisk tändning är det du har? Vissa nyare har spärr så den inte tänder förrän motorn snurrat tre varv, detta för att spara startmotorn från elaka bakslag.

  4. #4
    Det är inte en sådan avancerad tändning det inte.Rent teoretiskt ska det väl inte ha någon betydelse om spolen jordar med en brytare eller hallgivare.Spolen och vikterna är standard.men det kanske inte är ren jord kanske lite motstånd är det det du menar Stroker?
    Jag minns faktiskt inte hur tjurig den va förr men lätt startad har den aldrig varit .Sen jag fick ordning på startmotorn så startar den direkt alltid .

  5. #5
    Nä jag var inne på samma tankegång som NevYn. Då har jag nog inga idéer annat än att laborera med mer choke, ingen choke, inget, ett eller flera snapsar med accpumpen, ingen gas, halv eller full gas etc etc för att hitta rätt kickstartmetod.

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    108
    Tackad: 1

    Har du problem med att den sparkar tillbaka när du försöker kicka igång den? Tänker att den kanske tänder lite tidigt, vilket skulle kunna förklara spikningarna du botade med större munstycke

  7. #7
    Vilken sorts elektronisk tändning, namn och nummer? De flesta är omställbara för kick eller elstart.
    Hasse

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Vilken sorts elektronisk tändning, namn och nummer? De flesta är omställbara för kick eller elstart.
    Hasse
    Nä jag kommer inte ihåg vad tändningen heter .Det är bara en liten givare som man sätter dit istället för brytaren och en en ny nock som man trär över den befintliga.Den är köpt hos W&W.
    Nä jag har inga problem med bakslag när jag kickar .
    Munstyckena var för små innan dels spikade den och den fnös ur förgasaren .den är inte perfekt ttttän men det.börjar närma sig
    Jag har dels rätat ut kicken så den är nästa rakt upp plus att den är förlängd ca 1' så man står bra och får bra snurr.
    Ibland när man sätter på tändningen så fnyser det till i förgasaren så en omställbar tändning kan det väl inte vara
    Det Finspång inga knappar el skruvar på givaren
    Jag tycker det är konstigt som fan tycker jag rotat med all men likföbannat funkar det inte som det ska.

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    Bollnäs
    Inlägg
    37
    Tackad: 1
    Jag håller med Stroker49 + att de kan vara känsliga på T-stiften. Min 1520 var bråkig i början efter tot.ren. ( jag har original brytare iof) men nu kör jag fem snapsar med ax. sedan i med choken (S&S Super E) på med tändningen å kicka, klart!

  10. #10

  11. #11
    Hej,

    Lyfter tråden lite.
    Fick du någon bukt med detta sen? Upplever ganska exakt samma sak som du själv beskriver.
    Det är min första "äldre" HD -68, vet inte om det är jag som är för klen i benet eller om det är något annat som spökar.

    Hoppar igång på startmotorn alla dagar i veckan, men skall jag kicka igång den kall så är det lögn i h*lvete.
    Det går bra att hoppa igång den varm.

Liknande ämnen

  1. bluddrar dör, svår startad, blåser mer i ena röret än andra. 1200 xl 89
    Av André Troy i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-04-14, 17:00

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •