Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Tack och hej..

  1. #1

    Tack och hej..

    Har ställt en ganska enkel fråga här på forumet angående tändmodul till sportster.
    Dels på sportsterforumet och på tekniska frågor, 90 besökare på sportsterforumet och ca 100
    på tekniska frågor.
    INTE ETT SVAR.............?
    Har fått svar på annat håll, och svaret var hur enkelt som helst..
    så om nån har samma problem framöver, kan ingen kan svara,....
    I`M OUT..

  2. #2
    Tjing!
    Trägen vinner!

  3. #3
    Uppfattar jag dig rätt när jag säger att du lämnar forumet för att du inte fick svar på din fråga? Om så är fallet så tycker jag du ska tänka om. Halva poängen med forum av detta slag är att få hjälp, men också att ge hjälp. Om du nu har funnit svaret på en fråga som inte kunde besvaras av forumet så ligger det ju i allas intresse att du postar det svaret så att näste man med samma problem får hjälp. Ge och ta är liksom nyckelordet här.

  4. #4
    Om nu forumet är så "dåligt" på att svara på en enkel fråga så finns Google. Man kan inte kräva att få svar trots många besökare. Gäller alla Forum.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Uppfattar jag dig rätt när jag säger att du lämnar forumet för att du inte fick svar på din fråga? Om så är fallet så tycker jag du ska tänka om. Halva poängen med forum av detta slag är att få hjälp, men också att ge hjälp. Om du nu har funnit svaret på en fråga som inte kunde besvaras av forumet så ligger det ju i allas intresse att du postar det svaret så att näste man med samma problem får hjälp. Ge och ta är liksom nyckelordet här.

  6. #6
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av Vaktis Visa inlägg
    Har ställt en ganska enkel fråga här på forumet angående tändmodul till sportster.
    Dels på sportsterforumet och på tekniska frågor, 90 besökare på sportsterforumet och ca 100
    på tekniska frågor.
    INTE ETT SVAR.............?
    Har fått svar på annat håll, och svaret var hur enkelt som helst..
    så om nån har samma problem framöver, kan ingen kan svara,....
    I`M OUT..
    Det är nog bäst så ja....

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Om man nu är missnöjd kan man ju bara logga ut och aldrig komma tillbaka. Folk som är missnöjda med att de inte får svar på sin första fråga och "vill knäppa forumet på näsan" ger mig vibbar av typ bortskämda, söndercurlade 90-tals ungdomar som tror att hela universum kretsar runt just dom.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Preben Visa inlägg
    Om man nu är missnöjd kan man ju bara logga ut och aldrig komma tillbaka. Folk som är missnöjda med att de inte får svar på sin första fråga och "vill knäppa forumet på näsan" ger mig vibbar av typ bortskämda, söndercurlade 90-tals ungdomar som tror att hela universum kretsar runt just dom.

  9. #9
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Äsch då. Ge inte upp ! Kompetens har ju inte alla i forat (inkl.jag) Så tålamod min vän tålamod ;p

  10. #10
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Som alla forum får man sålla för det finns många Youtube / google mekaniker utan egen erfarenhet men som oftast hittar man hjälp.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  11. #11
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Jag måste blanda mej i lite för jag har en fundering.
    Ett HD-forum består inte enbart av pratsugna ivriga ungdomar/unga människor.
    En hel del är nåt eller ett par o.s.v decennier äldre ju, och jag tillåter mej att generalisera lite vad det gäller huruvida unga är ivrigare än äldre.
    Alltså, om man jämför med ett forum med uteslutande yngre medlemmar där alla är sugna på att dividera om precis allt, så kanske det finns en skillnad. Inte så hungrig skara folk helt enkelt. Man kanske tycker att det flödar väldigt mycket frågor under en period. Så man ids inte vara så på - eftersom det ju - som det påpekats tidigare i tråden - går att söka svar på Google och alla möjliga ställen.
    Och som sagts tidigare, man kan ju inte kräääva svar och hjälp.
    Har man flyt och får hjälp så är det ju cool, men man bör allt kämpa lite på egen hand också.

    Ett direkt överförbart exempel (nästan iaf) är humortråden.
    I ett snattrigt och pladdrigt forum kommenteras humorinlägg. På Facebook likaså. Det gillas och det kommenteras. Här läser man, reagerar och går vidare. Antingen flabbar man eller så gör man det inte.
    Då vore det trist och fel att tolka det som att folk skiter i det man skrivit.

    Så Vaktis.. om du är kvar.. stanna du och betrakta läget ett tag. Dumt att vända ryggen åt allt som går en emot faktiskt.
    Då kommer du att få gå baklänges en stor del av livet.

  12. #12
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7


    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Jag måste blanda mej i lite för jag har en fundering.
    Ett HD-forum består inte enbart av pratsugna ivriga ungdomar/unga människor.
    En hel del är nåt eller ett par o.s.v decennier äldre ju, och jag tillåter mej att generalisera lite vad det gäller huruvida unga är ivrigare än äldre.
    Alltså, om man jämför med ett forum med uteslutande yngre medlemmar där alla är sugna på att dividera om precis allt, så kanske det finns en skillnad. Inte så hungrig skara folk helt enkelt. Man kanske tycker att det flödar väldigt mycket frågor under en period. Så man ids inte vara så på - eftersom det ju - som det påpekats tidigare i tråden - går att söka svar på Google och alla möjliga ställen.
    Och som sagts tidigare, man kan ju inte kräääva svar och hjälp.
    Har man flyt och får hjälp så är det ju cool, men man bör allt kämpa lite på egen hand också.

    Ett direkt överförbart exempel (nästan iaf) är humortråden.
    I ett snattrigt och pladdrigt forum kommenteras humorinlägg. På Facebook likaså. Det gillas och det kommenteras. Här läser man, reagerar och går vidare. Antingen flabbar man eller så gör man det inte.
    Då vore det trist och fel att tolka det som att folk skiter i det man skrivit.

    Så Vaktis.. om du är kvar.. stanna du och betrakta läget ett tag. Dumt att vända ryggen åt allt som går en emot faktiskt.
    Då kommer du att få gå baklänges en stor del av livet.

Liknande ämnen

  1. Avgasbandage Hjälp tack :)
    Av husfar i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-05-07, 13:28
  2. tips tack :)
    Av staas i forum Off Topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-03-16, 14:01
  3. Sissybar av och beltskydd på:) tips tack !
    Av husfar i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-07-16, 18:09
  4. Tack Admin!
    Av xbones i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-01-07, 11:27
  5. Rapportera Spammare, er hjälp tack!
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-03, 11:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •