Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Besiktnings åtgärder Night Train?

  1. #1

    Besiktnings åtgärder Night Train?

    Hej.

    I våras blev jag ägare av 2st Harley på ett olyckligt sätt så har noll erfarenhet av att meka Harley.


    Har varit och besiktigat den gamla night trainen.

    Fick följande nedslag.

    DB test, har ingen original pipa kvar vad kan man göra? har en insats fast det räckte inte till. Kan man fylla ljuddämparna med något? vart köper man det?

    Bromsljus bak tänds för långsamt och man måste trycka hårt på fotbromsen för att det ska lysa (med handbromsen inga problem) vart och vad kan felet vara?

    Tutan funkar ej, har mätt strömmen fram när jag håller in knappen på styret utan någon som helst synlighet av att strömmen kommer fram. Vad kan man göra här?

    Hoppas på lite tips och idéer så jag kan lufta svärfars gamla knarr det hade han blivit lycklig av

    /mvh

  2. #2
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    bromsljus. smörj med 5:56. kontakten. Tutan, kolla om du har ström fram och ut från brytaren.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  3. #3
    Tjena
    Proppa i 8 st diskbollar i varje pipa. Det brukar räcka.
    Kör försiktigt till besiktningen annars brinner bollarna upp.

    Håller med indy om resten
    Det är aldrig för sent att ge upp

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    bromsljus. smörj med 5:56. kontakten. Tutan, kolla om du har ström fram och ut från brytaren.
    Bromsljuset verkar jag fått ordning på. Dock måste man trycka jävligt hårt innan det tänds med fotbromsen. Hittade en tråd om att Led lampor från T.ex Kjell & company är känsligare och tänds fortare? stämmer detta?

    Tutan vetifasen vad det är. Har lossat kablarna och satt en multimeter på em och tryckt men får ingen ström på dem. Har lossat kontakten och smörjt med kontaktspray och testat men funkar ej har även köpt en ny tuta men funkar ej med den heller givetvis då jag ej har stöm fram...

    Har inget kopplingsschema på hojen heller. Någon som vet vilken säkring som går till tuten? Allt annat funkar så misstänker att det kanske är kontakten på själva handtaget. Någon som har erfarenhet av att dem går sönder?

    Ang ljudet så kanske jag kan låna ett orginal system som tur är. Annars vart köper man "diskbollar" svinto finns ju men diskbollar??? Att tillägga är att det är hince raka rör på hojen så låter som F_N utan något...

    /Micke

  5. #5
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Hej.
    En liten undran bara som säkert kan lösa en del av dina problem.

    Var bor du, kan vara smart att redogöra det för att lättare kunna få hjälp...

    Vilken årsmodell Night train pratar vi om? mest med tanke på om någon i närheten av dig har ett originalsystem att låna ut då flertalet besiktningsstationer ser diskbollar osv som temporär ljuddämpning och sätter en 2:a på det även att ljudet inte är högt...

  6. #6
    Hej.

    Jag bor i Jönköping. Så om det finns någon som vill låna ut ett system till en night train några timmar så vore det GULD allt anat har jag fått ordning på. Efter många timmars felsökning. Dock är broms ljuset en anningen svårtänt. Måste trycka hårt på forbromsen innan det tänds.

    Har ingen anning om vad det kan vara men det är ju kopplate en massa sladdar ifrån den kontakten.

    Men som sagt ett avgassystem att låna i Jönköpings området vore kanon.

    Sen om jag får samma besiktningsman återstår att se haha. Han klagade på att han tyckte hojen va svårkörd..... vad har det med besiktning att göra undrade jag och påpekade att han får väl bättra på sin förmåga att köra mc...

  7. #7
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Min hoj är en 2009:a och jag har originalsystemet liggande om du vill låna, 1 timmes bilresa upp i landet så är du hos mig.

Liknande ämnen

  1. Night Train -06
    Av BAM342 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-19, 12:15
  2. Night Train
    Av falle i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 12:29
  3. Night-Train -05
    Av Rangeraren i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-08, 21:54
  4. Night Train, 2 frågor.
    Av Pontus i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 23:19
  5. Night Train frågor
    Av Skuggan i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 10:08

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •