Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Missljud vid start

  1. #1

    Missljud vid start

    Jag har en Fatboy 02:a. När jag trycker på startknappen blir det bara ett skramlande missljud. Jag har bytt bendixdrev, lämnat in startmotorn (Ultima 1,75w)för koll, den ska vara sjysst. Jag har bytt till nytt batteri, bytt till vassare plus o minuskablar, bytt till nytt startrelä, kopplat till ett bilbatteri för att få extrakräm vid startögonblicket, ändå samma skrammel o missljud utan att hojjen startar.
    Någon som har förslag på vad problemet kan vara?

    Mikke

  2. #2
    Fungerade den förra sommaren eller när funkade den sist? Har du gjort något däremellan?

    Ja, du har ju varit på det mesta! Du har bytt kablar, så då är jordanslutningen ren och fin?

    Ta bort den lilla anslutningen till startmotorns solenoid, ta en lös sladd direkt från batteriets pluspol och anslut till det lilla flatstiftet. Vad händer och hur låter det då?
    Senast redigerat av stroker49 den 2014-06-24 klockan 21:44.

  3. #3
    Tack för tipset! Den har funkat hela förra sommaren, även den här säsongen ända fram till för några veckor sedan. Det har rasslat till och från en längre tid vid start men hojjen har ändå startat till sist. Nu startar den inte alls. I morgon ska testa tipset jag fick med kabeln mellan pluspolen och solenoiden.

  4. #4
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Ta av primärkåpan och kolla hur startmotorn beter sig där med.

  5. #5
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Miklov: Hur ser startmotor drevet och kuggkransen ut på kopplingskorgen? Är alla kuggar hela och fräscha? Viktigt att det är rätt avstånd mellan startmotor drevet och kuggkransen i viloläget samt att startmotor drevet greppar lagom långt på kuggkransen. Kan vara värt att kolla i.o.m. att du inte har en original startmotor.

  6. #6
    Jag chansade med att köpa en ny startmotor (Spyke). Nu startar hojjen perfekt. Förmodligen gjorde man aldrig någon belastninigstest när jag lämnade in startmotorn. Jag tror att problemet var att clutchen var slut..

Liknande ämnen

  1. missljud
    Av sportsterxlh i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-01, 22:38
  2. Missljud
    Av Micke B i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 11:38
  3. Missljud?
    Av linkan1340 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 09:57
  4. missljud från belten
    Av ubbe i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 13:48
  5. Missljud 1995 års 883 ( se videolänk)
    Av quille i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 17:00

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •