Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: VIBRATIONER

  1. #1

    Exclamation VIBRATIONER

    Har en Wide glide 2011 som fått märkliga vibrationer. Efter att ha stått fast i bilköer (för trångt att ta sig mellan bilarna) i 1-1,5 tim i 30 graders värme några dagar på raken (pendla mellan 1an o 2ans växel - friläge så mkt det gick för att inte slira på kopplingen) började jag få knepiga vibrationer i min hoj. A) När jag motorbromsar och kommer till ett visst varvtal börjar den få andra sorters vibrationer och småstudsa. B) Detsamma gäller om jag står stilla och har friläge och varvar upp den med ett vrid på handtaget - när den sedan kommer till ett visst varvtal börjar den småstudsa för att sen gå tillbaka till vanliga vibrationer. C) När jag ligger på ca 110 km/tim med jämn gas kommer dessa studsvibrationer med jämna mellanrum istället och går genom cykeln vid färd - känns nästan som jag kör på färistor med jämna mellanrum. Den har även börjat "knalla" ibland när jag startar den eller när jag växlar upp i färd och luktar aning bensin. Samt att larmet får spel ibland när jag ska vrida på tändningen. När jag ställde den bredvid en ny StreetBob som gått endast 200 mil - var det avsevärd skillnad i läte vid tomgång. Min lät slöare, mjukare, mesigare, högre "fläktljud" och något ojämn gång. Fått följande förslag på fel: gummit i motorupphängningen utmattat, lamellerna tog stryk vid bilköandet i värmen och orsakar vibrationer vid visst varvtal. (tändstiften är bytta efter detta men ingen förändring). Någon som har mer förslag på lösning? / Åsa

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Brastad/lysekil
    Inlägg
    22
    Tackad: 0

    Börja med att låna en tändspole från någon kompis hoj och ta en tur, så kan du utesluta att den spökar.

  3. #3
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    ett komp prov är ju aldrig fel
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  4. #4
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Mizzoni8: Hur långt har hojen gått? Servad och schysst? Compensatorn kan vara en felkälla till märkliga vibrationer.

Liknande ämnen

  1. Onormala vibrationer EVO 1340 -97
    Av Support Your Local i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2021-01-08, 18:36
  2. vibrationer vid gupp
    Av zeb.lovehell i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-08, 22:59
  3. Vibrationer fxr
    Av zeb.lovehell i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 22:17
  4. Vibrationer?
    Av nonno i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 17:58
  5. skumma vibrationer!
    Av svart-drake i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 21:58

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •