Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Rycker på låga varv

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av kibbe Visa inlägg
    Har en street Glide 2014 flhx 103 ci, utrustad med sc extreme billet (luft), monster ovals performance (buller) och sc efi super tuner. Mitt problem är låga varv där den är väldigt känslig vid lågfartskörning runt 2000 rpm men man känner det vid alla varvtal och jämn körning,den går ryckigt och kommer väldigt snabbt vid minsta gaspådrag, motorn blir väldigt varm. Den är dyno jettad. har endast gåt 10 mil. Det jag inbillar mig är att bränsle luft blandning är för snål. Har någon samma problem? Bör jag begära att dom bänkar den på nytt? Det är väll inte så bra att den är så när man ska köra in den osv. Hoppas någon kan ge mig råd, vore väldigt tacksam om någon orkar svara på detta.

    Mvh Harley Kibbe
    Hej hade samma problem som du beskriver, va hos båging mek1 i fredags han fick bort alla mina problem går faan som en dröm nu, åk till någon som kan, min e ny me (2014) inte kul men nu går den gött mvh mäster

  2. #22
    Skriv gärna om hur det går!

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Harleyman1 Visa inlägg
    Hur ser 2024:an ut??? skoja bara!!!
    Blev lite fel 2014 skulle det vara!

  4. #24
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Slogåsen
    Inlägg
    7
    Tackad: 0
    Här kommer ett sent svar men var upp till Sundsvall förra veckan dom remappade den och allt vart bra. Det som gjordes var att ställa på soppan lite och lägga in en uppdaterad mapp samt justrera gasspjället , den öppnade inte helt men det fixades. Nu måste jag säga det att det vart bra Fick ytterligare ett par hästar och bättre vrid. Detta gjordes utan diskussion om betalning. Måste ge dem en eloge för det engagemang som gjordes för att jag skulle bli nöjd.

    - - - Uppdaterad - - -

    Nu går min super gött de tog bakläxan på allvar trots att det tog ett år nästan . Är i dagsläget i det blå när jag susar fram...

  5. #25

  6. #26
    Är hojen bänkad ännu ?

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. V-rod 2004 rycker/går ojämt
    Av Kent68 i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-09-22, 23:29
  2. Softail twincam 2003 - rycker, dör
    Av Snickarn i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-29, 05:26
  3. Min V-rod rycker till lite ibland kring 90km?
    Av Laine_HD i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 23:35
  4. Motorljud 2'-3' varv
    Av christian.djurberg i forum Buell
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 18:17
  5. Klonkar, slår, rycker transmission
    Av pieces i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 23:45

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •