Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26

Ämne: Rycker på låga varv

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Slogåsen
    Inlägg
    7
    Tackad: 0

    Rycker på låga varv

    Har en street Glide 2014 flhx 103 ci, utrustad med sc extreme billet (luft), monster ovals performance (buller) och sc efi super tuner. Mitt problem är låga varv där den är väldigt känslig vid lågfartskörning runt 2000 rpm men man känner det vid alla varvtal och jämn körning,den går ryckigt och kommer väldigt snabbt vid minsta gaspådrag, motorn blir väldigt varm. Den är dyno jettad. har endast gåt 10 mil. Det jag inbillar mig är att bränsle luft blandning är för snål. Har någon samma problem? Bör jag begära att dom bänkar den på nytt? Det är väll inte så bra att den är så när man ska köra in den osv. Hoppas någon kan ge mig råd, vore väldigt tacksam om någon orkar svara på detta.

    Mvh Harley Kibbe

  2. #2
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Är det inte spelet i transkedjan med ryckutjämnare du känner. Helt normalt med dessa högteknologiska maskiner.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  3. #3
    Bänka justera igen. Många insprutare är ryckiga där men en bra justerare får bort det



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  4. #4
    Man brukar ju vänta med luft o buller och mappningen tills första servicen och hojen gått ett antal mil, men nu är det ju gjort.

    Jag tycker du ska låta dom titta på den igen. Är den verkligen "bänkad" eller har dom bara slängt in en färdig map i Super Tunern.
    På din beskrivning låter det ju som om allt inte står rätt till. Den där hojen ska ju gå lugnt och fint på alla varvtal och med mycket vrid i motor.
    D.F.W.T.B

  5. #5
    Min uppförde sig på samma sätt,tändningen som behövde finliras lite.

  6. #6
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Åk till en som kan bänka..för många vet inte vad dom gör...

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Slogåsen
    Inlägg
    7
    Tackad: 0
    Fick den mappad på north Bike Sundsvall. Tror att de haft problem eftersom dynojetten krongklad när de kollade hojen min så de fick köra den på nytt dagen efter.
    Tack för ditt svar.
    Mvh HK

    - - - Uppdaterad - - -

    Det är helt rätt IdI, Men hur som helst bänkas alla motorer från fabrik. Ska ta ett snack med dom så de får fixa det.
    Tack för ditt svar
    Mvh H-K

    - - - Uppdaterad - - -

    Tack H-F ska påpeka det hos återförsäljaren.
    Mvh H-K

  8. #8
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Jag hade samma fenomen. Åkte till Båging på Mek1 i Lidköping och lät han gå över hojen.
    Nu går cykeln som en dröm!
    Mer vrid tidigt i registret. Fler hästar. Drar mindre soppa. Inga konstiga avgassmällar som jag kunde ha tidigare.

    Mitt tips:
    Ta cykeln till någon som vet vad dom gör. Inte en verkstad som slänger på en standardmapp utan en som verkligen bänkar och mappar cykeln med ordning!
    Jag lärde mig den hårda/dyra vägen...
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Slogåsen
    Inlägg
    7
    Tackad: 0
    Det ska grabbarna på North Bike kunna tycker jag, eller vad tror ni ?
    Mvh Kibbe
    Senast redigerat av kibbe den 2014-06-03 klockan 22:50.

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Slogåsen
    Inlägg
    7
    Tackad: 0
    Ser ut som jag får göra det samma, Det kostar att ligga på topp. Känns lite jävligt efter allt man slitit för att äntligen få råd till dröm hojen. Sålde alla harleys jag hade samt delar för att få råd någon gång. Fick flera kusar o enormt vrid men grejerna ska funka perfekt med tanke på vad det kostat eller hur.
    Tack för ditt svar.
    Mvh H_kibbe

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Slogåsen
    Inlägg
    7
    Tackad: 0
    Okey nu har jag kört 60 mil och tagit ut o kontrollerat stiften och konstaterat det som jag misstänkt själv. Stiftens sidoelektrods topp har det börjat bli en vit beläggning på. Så av allt att döma så är det för mycket luft i förhållande till bränsle, dvs den är för snålt ställd. Rätta mig om jag har fel. Därför missfärgas krökarna till blåfärgade ända bak till sliponsen.
    Cylindrarna blir väldigt fort varma, ca 1 min på tomgång, sen kan man inte ens ta på dem. Kan nog vara som nån antytt att de bara lagt in en standard mappning. Eller så är det beroende på miljö krav om utsläpp mm. Min nästa fråga är då om det är risk att kolvarna blir för varma o smälter eller katalysatorn rycker pga för hög värme?
    Stort tack till er som tog sig tid att svara.
    Mvh Harly Kibbe

  12. #12
    Jag fick också lära mig den dyra vägen......tog hojen till Båging,nu går den som en dröm.

  13. #13
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    North Bike lägger inte ner tid utan förmodligen en mapp som man fixar i...så är du runt s-vall så hör med Evensson 070/7794774.. ett tips... Lycka till..har själv varit i S-vall och sedan åker man förbi...

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av kibbe Visa inlägg
    Det ska grabbarna på North Bike kunna tycker jag, eller vad tror ni ?
    Mvh Kibbe
    Vad man tror, och vad som brukar vara sant, kan skilja sig åt en hel del om man säger sååå.

    Du har ju redan fått tips om var du ska bänka din hoj, och jag kan bara instämma i hyllningskören, så om du vill vara "säker", ja då kör du ner hojen till MR Båging, han har om inte annat ett gott rykte som mekaniker, och vad jag förstått genom årens lopp så har han fixat mer hojar än vad andra s.k mekaniker har gjort, detta ink*****ar även bänkning.

  15. #15
    Också haft problem med det men fick det åtgärdat på Mectec i Kalix, hade med inställningarna på throttle by wire att göra på min iaf

  16. #16
    Hallå. Har du fått ordning på hojen? Jag har också en Street glide 2024 från Northbike bike och den går också väldigt ryckigt på låga varv!

  17. #17
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Körde en ny hoj som var bänkad hos ******* men den var okörbar på låga varv..och beror på mappning..så åk och bänka om till någon som kan och lägger ner den tid som behövs...

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av harly2006 Visa inlägg
    Körde en ny hoj som var bänkad hos ******* men den var okörbar på låga varv..och beror på mappning..så åk och bänka om till någon som kan och lägger ner den tid som behövs...
    Lika många stjärnor som antalet bokstäver i probike



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Bexell Visa inlägg
    Hallå. Har du fått ordning på hojen? Jag har också en Street glide 2024 från Northbike bike och den går också väldigt ryckigt på låga varv!
    Hur ser 2024:an ut??? skoja bara!!!
    LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE !!

  20. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Slogåsen
    Inlägg
    7
    Tackad: 0
    Ska dra till Avesta på måndag har tid för första service där , ska samtidigt påpeka den mappningen som er gjord hos återförsäljare. Har pratat med norrland men har inte fått gjensvar. Krökarna är knallblå hela vägen så det lyser i kromet (blått Krom kamdrevskåpa !). Kommer att begära att de mappar om den i Avesta och det ska de i S-vall få stå för!!
    Så tydligen är det som andra tydligen upplevt att de är slarviga vid mappningen där (verkar ha lagt in en färdig mapp). Det är lite lurit när man ringer för att höra hur det går med hojen och får till svar att deras Dynojet pajat när de skulle mappa hojen min, därför fick jag vänta ytterligare på hojen. Enligt Dynojet utdraget mappades den den 23maj på eftermidagen och remappade den dagen efter. Man blir Jävligt lack när man sparat och sålt sina gamla hojar för att äntligen få den ultimata hojen!! Tack för att andra påpekar samma problem från samma ställe det ger ett övertag om ev kostnad för remapping. Mega stort tack till alla hjälpsamma på detta forum och för era erfarenheter..
    MVH Harley Kibbe

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. V-rod 2004 rycker/går ojämt
    Av Kent68 i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-09-22, 22:29
  2. Softail twincam 2003 - rycker, dör
    Av Snickarn i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-29, 04:26
  3. Min V-rod rycker till lite ibland kring 90km?
    Av Laine_HD i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 22:35
  4. Motorljud 2'-3' varv
    Av christian.djurberg i forum Buell
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 17:17
  5. Klonkar, slår, rycker transmission
    Av pieces i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 22:45

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •