Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: konstant bromsljus, vad är felet??

  1. #1

    konstant bromsljus, vad är felet??

    Jag har bytt styre på hojen, kapade elen och har satt ihop med snabbkopplingar. men nu lyser bromsljuset konstant.
    Hojen startar, blinkers, hel/halvljus och tutan funkar felfritt..

    Någon som har tips på vad jag kan ha gjort för fel??
    Har en Street bob -09

    tack på förhand!

  2. #2
    Låter som kontakten till handbromsen inte har kontakt. I kontrollhuset sitter en liten givare som ska vara påverkad av själva handbromsen ( klacken på den). När denne inte är intryckt lyser bromsljuset hela tiden. Testa tryck på den och se om det var felet' ( sitter utanpå kontrollhuset) . Hoppas det hjälper!

  3. #3
    När du monterat bromsgreppet ska klacken inte ligga emot kontakten i fråga ovan. Skapa en glipa på 2-3mm med glasspinne eller liknande mellan greppet och huset. Har du otur kan du montetat så kontakten gått av. Ta bort bromsgreppet och kontrollera kontakten med pekfingret. Den ska vara intryckt när du vrider på tändningen.
    Fungerar det då så montera tillbaka korrekt. Om det inte fungerar behöver kontakten bytas. Ps. Försök skaffa en verkstadshandbok för just din modell.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  4. #4
    tackar för svaren!

  5. #5
    klacken ska ligga emot den återfjädrande kontakten, annars lyser bromsljuset hela tiden. funktionen är sådan att när handbromsen dras släpper klacken från kontakten och bromsljuset lyser.
    vet inte hur det är på andra modeller men på min gamla dyna low rider och min nya dyna street bob är funtionen sådan. Hade samma problem i förra veckan då jag bytte styre och inte fått ihop bromsgreppet med kontrollhuset ordentligt. Ta bort bromsgreppet och kontrollera funktion på kontakten med fingret. hoppas det hjälper!

Liknande ämnen

  1. Tutar konstant (FatBoy -01)
    Av Exi i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 17:49
  2. Bromsljuset lyser konstant
    Av Sellner i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 21:53
  3. Konstant Bromsljus
    Av byggarn i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-05, 10:44
  4. konstant bromsljus
    Av Chrille i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 09:50
  5. Blinkersproblem, lyser konstant
    Av DeaDSexY i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 22:49

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •